Gå til innhold

Denne roboten kan snart parkere bilen din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er en god Idé å effektivisere parkering for plass, særlig i byer i fremtiden. Men er det ikke like greit og implementere dette i bilen. Altså ha kjøretøyet til å parkere seg selv.

 

Edit

 

Nå kan det jo hende at det vil ta sin tid før folk flest oppgraderer til eventuelle selvparkerende biler så en parkerende roboten er jo blink.  

Endret av SHITBENDER
Lenke til kommentar

"Maskinene kan også foreta intelligent omflytting av bilene ved behov, basert på når eieren skal plukke dem opp igjen."

 

Så den er tenkt brukt omtrent som, og testet ut som, en lagertruck for langtidsparkerte "døde" biler.

 

Du kan bruke den til å dobbelt / trippel parkere, spesielt greit på en flyplass der du vet når bilen skal hentes.

 

Roboten har en fordel over selvkjørende biler i at den kan trolig svinge krappere.

Så ikke ut til at denne versjonen hadde det men med 4 styrbare hjul blir svingradiusen lengden på bil+ robot.

Lenke til kommentar

Er en god Idé å effektivisere parkering for plass, særlig i byer i fremtiden. Men er det ikke like greit og implementere dette i bilen. Altså ha kjøretøyet til å parkere seg selv.

 

Edit

 

Nå kan det jo hende at det vil ta sin tid før folk flest oppgraderer til eventuelle selvparkerende biler så en parkerende roboten er jo blink.  

Nå kan det hende at det er en god ide selv om bilene skulle kunne kjøre selv hvis det er slik at disse kan enklere snu og kjøre sidelengs.

Lenke til kommentar

 

Hvordan takler slike roboter raske endringer (når bilen pulselig må hentes frem igjen ) ?

Hvordan takler du det?

 

hvis jeg er inneparkert så komemrejg selvsagt ikke ut

men her er poenget med slike roboter at de skal lette parkeringen , slik at også reske endringer bør fungere greit

 

hvis det er slik at alle som kjøre med egen bil blir tvunget til parkere i en felles garasje der roboter plaserer bilene så er også kravet at uanst når eiere kommer for å hente bilen så skal han ikke måtte vente til andre har hentet bilene sine

 

jeg lurte på hvorden roboten tkler den delen av jobben

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Er en god Idé å effektivisere parkering for plass, særlig i byer i fremtiden. Men er det ikke like greit og implementere dette i bilen. Altså ha kjøretøyet til å parkere seg selv.

 

Edit

 

Nå kan det jo hende at det vil ta sin tid før folk flest oppgraderer til eventuelle selvparkerende biler så en parkerende roboten er jo blink.  

Nå kan det hende at det er en god ide selv om bilene skulle kunne kjøre selv hvis det er slik at disse kan enklere snu og kjøre sidelengs.

Det er sant, må si meg helt enig

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan takler slike roboter raske endringer (når bilen pulselig må hentes frem igjen ) ?

Hvordan takler du det?

jeg lurte på hvorden roboten tkler den delen av jobben

Bedre enn deg.

 

(Les artikkelen/hjemmesiden. Det står forklart der.)

 

Det eneste som står der er noe om inteligent parkering , og det forklerer ikke hvordan sytem vil takle pluselige omrokeringer

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan takler slike roboter raske endringer (når bilen pulselig må hentes frem igjen ) ?

Hvordan takler du det?

hvis jeg er inneparkert så komemrejg selvsagt ikke ut

men her er poenget med slike roboter at de skal lette parkeringen , slik at også reske endringer bør fungere greit

 

hvis det er slik at alle som kjøre med egen bil blir tvunget til parkere i en felles garasje der roboter plaserer bilene så er også kravet at uanst når eiere kommer for å hente bilen så skal han ikke måtte vente til andre har hentet bilene sine

 

jeg lurte på hvorden roboten tkler den delen av jobben

Krever du å aldri måtte vente på andre uansett hvor mange som skal ut av vanlige parkeringshus også? AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan takler slike roboter raske endringer (når bilen pulselig må hentes frem igjen ) ?

Hvordan takler du det?
hvis jeg er inneparkert så komemrejg selvsagt ikke ut

men her er poenget med slike roboter at de skal lette parkeringen , slik at også reske endringer bør fungere greit

 

hvis det er slik at alle som kjøre med egen bil blir tvunget til parkere i en felles garasje der roboter plaserer bilene så er også kravet at uanst når eiere kommer for å hente bilen så skal han ikke måtte vente til andre har hentet bilene sine

 

jeg lurte på hvorden roboten tkler den delen av jobben

Krever du å aldri måtte vente på andre uansett hvor mange som skal ut av vanlige parkeringshus også? AtW

 

Nå snakker jeg om å vete på at de flytter bilen slik at man kan flytte bilen .

Men du synes vel det er greit å vente flere timer til bilen som står i veien blir flyttet fordi eieren er på jobb ?

Lenke til kommentar

For det første, så er systemet beregnet på at de vet når du kommer tilbake/hvilket fly du er på. For det andre, om du av en eller annen grunn ønsker å hente bilen din tidligere vil du mest sannsynlig ha forholdsvis god tid på deg til å bestille henting av bilen. For det tredje står det på nettsidene til bedriften at du kan bruke appen til å hente din bil.

 

Om du av en eller annen grunn plutselig står utenfor parkeringsanlegget og må ha bilen med en gang, så er dette tydeligvis mulig. Hvor lang tid det kommer til å ta er naturlig nok avhengig av en rekke kriterier. Hvor mange roboter er opptatt med å hente biler til andre på samme tid? Har parkeringsanlegget roboter på standby i tilfelle slike tilfeller oppstår? Hvor få roboter ønsker eieren av anlegget å ha i drift? Hvor høyt ønsker eieren av anlegget å prioritere adhoc-oppdrag i programmeringen?

 

Om du har opplyst at du skal parkere i to uker men plutselig kommer tilbake dagen etter og ikke klarer å oppdatere hentetidspunkt i appen må du naturligvis regne med at bilen din står parkert innerst i en klynge og lengst borte fra hentestedet. Da må du jo vente tiden det tar å hente bilen og tiden det tar å flytte bilene rundt den. Dette avhenger igjen av kapasiteten i anlegget. Er det mange ledige roboter kan det godt hende to flytter bilene foran din bil og en tredje henter bilen din.

 

Når det gjelder realtime planlegging av hvordan resten av bilenes plassering eventuelt endres av din ikke planlagte henting er det selvsagt ikke noe problem.

 

Tldr: Det kommer an på veldig mye. Send en mail til produsenten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er fordi at det ikke altid er at det man planlegger  funger slik man har tenkt

Det er nok at det flyet man skulle med blir kanselert

eller at den turen man hadde tenk å rieise blir avlyst

 

Da vil man ha bilen tilbake så snart som mulig for da bruker man den for kjøre hem , og så drar man sikekrt på tur i bilen i stedet

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvordan takler slike roboter raske endringer (når bilen pulselig må hentes frem igjen ) ?

Hvordan takler du det?
hvis jeg er inneparkert så komemrejg selvsagt ikke ut

men her er poenget med slike roboter at de skal lette parkeringen , slik at også reske endringer bør fungere greit

 

hvis det er slik at alle som kjøre med egen bil blir tvunget til parkere i en felles garasje der roboter plaserer bilene så er også kravet at uanst når eiere kommer for å hente bilen så skal han ikke måtte vente til andre har hentet bilene sine

 

jeg lurte på hvorden roboten tkler den delen av jobben

Krever du å aldri måtte vente på andre uansett hvor mange som skal ut av vanlige parkeringshus også? AtW

 

Nå snakker jeg om å vete på at de flytter bilen slik at man kan flytte bilen .

Men du synes vel det er greit å vente flere timer til bilen som står i veien blir flyttet fordi eieren er på jobb ?

 

 

Så kravet er ikke "ikke vente", men "ikke vente i flere timer"? Da blir nok kravet ditt antakelig oppfylt.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg spør er fordi at det ikke altid er at det man planlegger funger slik man har tenkt

Det er nok at det flyet man skulle med blir kanselert

eller at den turen man hadde tenk å rieise blir avlyst

 

Da vil man ha bilen tilbake så snart som mulig for da bruker man den for kjøre hem , og så drar man sikekrt på tur i bilen i stedet

Så sen en mail til produsenten eller flyplassen som har tatt i bruk systemet. Ingen her inne kan gjette mer enn vi har gjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Grunnen til at jeg spør er fordi at det ikke altid er at det man planlegger funger slik man har tenkt

Det er nok at det flyet man skulle med blir kanselert

eller at den turen man hadde tenk å rieise blir avlyst

 

Da vil man ha bilen tilbake så snart som mulig for da bruker man den for kjøre hem , og så drar man sikekrt på tur i bilen i stedet

Så sen en mail til produsenten eller flyplassen som har tatt i bruk systemet. Ingen her inne kan gjette mer enn vi har gjort.

 

Det var også det jeg gjettet  ( anntok)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...