Gå til innhold

Denne roboten kan snart parkere bilen din


Anbefalte innlegg

 

 

Hvordan takler slike roboter raske endringer (når bilen pulselig må hentes frem igjen ) ?

Hvordan takler du det?

 

hvis jeg er inneparkert så komemrejg selvsagt ikke ut

men her er poenget med slike roboter at de skal lette parkeringen , slik at også reske endringer bør fungere greit

 

hvis det er slik at alle som kjøre med egen bil blir tvunget til parkere i en felles garasje der roboter plaserer bilene så er også kravet at uanst når eiere kommer for å hente bilen så skal han ikke måtte vente til andre har hentet bilene sine

 

jeg lurte på hvorden roboten tkler den delen av jobben

Tror dette er mest ment for langtids parkering eller små trange parkeringshus.

Det vil være smart å gi meldign på forhånd at du vil hente bilen snart så robot kan hente den frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg spør er fordi at det ikke altid er at det man planlegger  funger slik man har tenkt

Det er nok at det flyet man skulle med blir kanselert

eller at den turen man hadde tenk å rieise blir avlyst

 

Da vil man ha bilen tilbake så snart som mulig for da bruker man den for kjøre hem , og så drar man sikekrt på tur i bilen i stedet

 

Si den bruker en halvtime på å grave fram bilen din, Dette er da makstid fra du sente melding om at du ønkset å hente den. Ja det vil avhenge av hvor mye belasting det er på robotene. Å ha en liten parkerings plass for levering og avhenting hadde vært en fordel over de garasjene, lar flere droppe biler og du kan garantere alle sender meling om henting straks flyet har landet om ikke tidligere.
Lenke til kommentar

Du trenger ikke sende melding om flyet ditt lander. Så lenge du oppgir flight-nummer vet systemet alt om flyet ditt. Forsinkelser, fremskyndet landingstid etc. Ved kansellerte flyvninger kan systemet antakeligvis sende deg en melding med spørsmål om hvilken flyvning du tar i stedet.

 

Det potensielle "problemet" elgen tar opp er antakeligvis ikke eksisterende så lenge systemet er i bruk på flyplasser eller lignende.

Lenke til kommentar

jeg spurte der om hvordan dere tror det løseses , ikke om det eksisterte et problem

 

Jeg tror ikek det er så mange så er villig til å veten en halvtime ekstra eller mer hvis de vil ha tilbake bilen etter at reisen er blit avlyst

Det er jo en del canselringer også her i  landet . Da er det ikke alle som får nytt fly samme dag

så i stedet for måtte vente på flyplassen til neste dag vil man ha bilen ut for å finne på noe annet i mellomtiden

for noen kan også det flyet som er blit canselert vær deneste mulighet for å komme seg deit mn skal

Lenke til kommentar

Sandfærhus parkering ved Værnes driver allerede med opptil 6 dobbel parkering. Setter bare i fra deg bilen i det du kjører inn på området og oppgi flight du kommer tilbake på når du overleverer nøklene. De parkerer bilen på et passe sted basert på hvor lenge du blir borte og henter den frem igjen før du lander. (Og varmer/tiner bilen om det er på vinteren)

 https://www.google.no/maps/@63.4472051,10.9176718,198m/data=!3m1!1e3?hl=no

 

Antar de har et greit datasystem for å holde orden på hvor biler skal plaseres og når de skal hentes frem igjen. Klarer man dette "manuelt" i dag ser jeg ikke noen problemer med å få roboter til å gjøre den samme jobben. (Slipper jeg å levere fra meg nøkklene også.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...