Gå til innhold

Apple skal trolig bringe MagSafe-kontakten sin tilbake


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
 

Jeg klarer å irritere meg over denne påstanden kjenner jeg. Klarer også å irritere meg over at dere påstår at de angrer. Dette ble garantert "utviklet" eller var på konseptstadie for noen år siden.

 

Vent, so Apple har tatt vekk ein god funksjon, for deretter å kunne selge det som ekstra adapter? Wow.

Nei! De har patentert en USB-kompatibel magsafe-adapter. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Altså, ja, det har de...

Nei. For det første er det statistisk sett veldig lite sannsynlig at dette patentet blir noen realitet i det hele tatt. For det andre er ikke dette en separat adapter som kan selges separat i motsetning til tredjepartsløsningene som selges (usb->magnet->usb, men en del av hele ladekabelen(magnet->usb). For det tredje er det ekstremt søkt å tro at overgangen til USB har noe som helst med adaptersalg å gjøre. Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

Den eller en tilsvarende burde ha vært standard på alt av utstyr, men det er kanskje visse problemer med magnetisme og øvrige elektroniske komponenter, og spesielt når det blir smått og kort avstander? Det kan kanskje være problem med at magneter drar til seg noe smått av metall og forårsaker kortslutning. Rent praktisk sett er den helt fin og kunne vært et prinsipp som kunne vært benyttet mer, men ...

Lenke til kommentar

Hvorfor gidder de å søke om patent, dersom forutsetningene for det er dømt til å ikke godkjennes? De er jo ikke først med adapterløsningen. Går det virkelig an å gi Apple dette patentet, når det bryter med et allerede eksisterende kommersiellt produkt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Altså, ja, det har de...

Nei. For det første er det statistisk sett veldig lite sannsynlig at dette patentet blir noen realitet i det hele tatt. For det andre er ikke dette en separat adapter som kan selges separat i motsetning til tredjepartsløsningene som selges (usb->magnet->usb, men en del av hele ladekabelen(magnet->usb). For det tredje er det ekstremt søkt å tro at overgangen til USB har noe som helst med adaptersalg å gjøre.

Ok, så da er det adapter+kabel salg da.

Lenke til kommentar

Håper de nå klarer å utvikle en ladeplugg som varer hele laptopens levetid. Jeg er lei av å kjøpe nye ladere.

Reparasjons-kabelen fra Ebay til 30 kroner varte i to uker, så jeg gidder ikke det igjen heller.

 

Selv billigmerker som Acer klarer å lage ladere som holder!

 

Har kjøpt 3-4 ladere de siste årene.

 

Kabelen tåler ikke å bli flyttet på.

Merkelig at det skal være så sykt dårlig kvalitet.

 

Laderen jeg bruker nå har blitt revet opp midt på. Tapet med elektrisk tape. Må nok ha ny snart.... :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper de nå klarer å utvikle en ladeplugg som varer hele laptopens levetid. Jeg er lei av å kjøpe nye ladere.

Reparasjons-kabelen fra Ebay til 30 kroner varte i to uker, så jeg gidder ikke det igjen heller.

 

Selv billigmerker som Acer klarer å lage ladere som holder!

 

Dell klarte det ihvertfall ikke, både lader til Inspiron og XPS måtte byttes innen to år, laderen til min MBA er like gammel som maskinen, blir 7 år og brukes enda...
Lenke til kommentar

Har tre døde Mac-ladere liggende her et sted, alle med brudd like ved strekkavlastningen på laderen. En av dem fungerer litt. Den lader sakte og kabelen blir for varm til at du kan ta i den. Greit å pensjonere den før det blir brann tenker jeg.
Til sammenligning har jeg 10-12 Lenovo ladere (til Thinkpads) både de gamle med rund plugg og de nye med firkantet. Samtlige fungerer utmerket. Tro hvor mye Apple tjener i året på å selge nye ladere..?

Endret av thklinge
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...