Gå til innhold

TEST: Norges billigste nettbutikker 2016


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Vi har valgt å holde fraktkostnad utenfor ettersom denne varierer ut fra type produkt du kjøper"

 

Forstår den, men fraktkostnader kan utgjøre en del hundrelapper hvis man skal kjøpe en del småting. Det har gjort at jeg har handlet en del mer småvarer på Netonnet selv om prisen er en del lavere andre steder.

 

Jeg lurer på hvor mange som "bytter butikk" pga. denne testen. Lojalitet til en butikk er noe mange har så det hadde vært veldig interresant, dog mer eller mindre umulig å finne ut av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvor mange som "bytter butikk" pga. denne testen. Lojalitet til en butikk er noe mange har så det hadde vært veldig interresant, dog mer eller mindre umulig å finne ut av.

 

Tror jeg aldri har handlet på Proshop, men hørt mye bra om dem og denne testen viser jo også at de har gode priser på ting innenfor kategorien "Data". Så ikke umulig at mitt neste kjøp av deler blir derfra :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hyggelig å lese at Proshop kommer best ut på datakomponenter. Har bemerket selv at Proshop flere ganger er billigst og har sett dem med større utvalg enn Komplett titt og ofte. Vi trenger slike aktører da datakomponenter blir viktigere og viktigere fremover siden kravene til customisering stadig øker :)

 

Handler der ofte, og har bare positivt å melde. Bestilte en kjølepasta for et par uker siden, som jeg kun fant hos Proshop. Det stod at det var en igjen på lager, men dette var feil på nettsiden. De ringte meg asap for å informere meg om dette og spurte om jeg heller ville ha en annen eller vente på at den jeg bestilte skulle komme inn (3-5 dager). Kjempegod service når det kun var snakk om et produkt til 150kr som de garantert ikke tjener særlig på. Slik service jevnt over er viktig, og her er Proshop kjempebra  :)

Endret av IceBlitz
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hyggelig å lese at Proshop kommer best ut på datakomponenter. Har bemerket selv at Proshop flere ganger er billigst og har sett dem med større utvalg enn Komplett titt og ofte. Vi trenger slike aktører da datakomponenter blir viktigere og viktigere fremover siden kravene til customisering stadig øker :)

 

Handler der ofte, og har bare positivt å melde. Bestilte en kjølepasta for et par uker siden, som jeg kun fant hos Proshop. Det stod at det var en igjen på lager, men dette var feil på nettsiden. De ringte meg asap for å informere meg om dette og spurte om jeg heller ville ha en annen eller vente på at den jeg bestilte skulle komme inn (3-5 dager). Kjempegod service når det kun var snakk om et produkt til 150kr som de garantert ikke tjener særlig på. Slik service jevnt over er viktig, og her er Proshop kjempebra  :)

 

Jøss, hvis det er standarden de holder så høres jo det kjempe bra ut! Mye av grunnen til at jeg sjeldent handler hos andre aktører enn digitalimpuls og Komplett er service. Netonnet har jeg særdeles dårlig erfaring med, blant annet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått tilsendt ny vare av Netonnet uten å sende det ødelagte tilbake så jeg har særdeles god erfaring med dem. Merkelig det der, noen får et rent helvete med support og andre får super hjelp med en gang. Har de lagt ved link til kundeanmeldelser av butikkene i artikkelen? Hvis nei så burde de gjøre det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke allverden med erfaring med disse nettbutikkene, men generelt:

* Har bestilt fra Proshop en gang; de skulle levere på ca. 4 dager. Da jeg ikke hørte fra dem, purret jeg (etter ca. 10 dager?) -- og fikk greie på at det hadde vært noe kluss med bestillingen. Så jeg avbestilte varen (det nærmet seg ferie).

* Har brukt Dustin et 3-4 ganger. De har alltid levert raskt, og jeg er relativt fornøyd med dem.

* Har brukt Komplett, og var relativt godt fornøyd.

* Har brukt Multicom -- de har noen unike produkter. Erfaringsmessig bruker de 1-2 uker på leveranser, selv om de sier 4 dager.

* Mht. Elkjøp og HiFi-klubben: jeg har alltid bestilt i butikk. Godt fornøyd.

Lenke til kommentar

Proshop har dyr frakt, er ofte treigere enn andre og stakkars deg om du får et produkt som er defekt, da må du belage deg på noen uker med krangling. De må gjerne være billig, men betaler gjerne en hundrelapp ekstra for god service og kjapp levering. Holder meg til butikker som Netonnet og Komplett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når jeg ser på brukeromtalene til både Proshop og Komplett på Prisjakt.no så kommer Proshop bedre ut faktisk :)

 

Proshop har 3110 omtaler, og gjennomsnittskarakteren er 8.33.

Komplett har 764 omtaler, og gjennomsnittskarakteren er 8.13.

 

 

Det vil alltid være noen som får en dårlig opplevelse, i hvilken som helst butikk, ofte fordi det alltid finnes to sider av en sak. Men tallene er hvertfall veldig positive for Proshop og jeg har ikke annet enn utelukkende positive ting å si hvertfall :)

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar

"Vi har valgt å holde fraktkostnad utenfor ettersom denne varierer ut fra type produkt du kjøper"

 

Forstår den, men fraktkostnader kan utgjøre en del hundrelapper hvis man skal kjøpe en del småting. Det har gjort at jeg har handlet en del mer småvarer på Netonnet selv om prisen er en del lavere andre steder.

 

Jeg lurer på hvor mange som "bytter butikk" pga. denne testen. Lojalitet til en butikk er noe mange har så det hadde vært veldig interresant, dog mer eller mindre umulig å finne ut av.

 

Svaret er veldig enkelt: prisjakt.no (e.l.) > best pris > kjøp

 

Dette med å utnevne en hel butikk har av alle praktiske årsaker lite å si siden man er knapt bekymret at det *gjennomsnittlige* prisen på ting er best, men på akkurat det man skal kjøpe er de ikke så bra allikevel.

Lenke til kommentar

 

"Vi har valgt å holde fraktkostnad utenfor ettersom denne varierer ut fra type produkt du kjøper"

 

Forstår den, men fraktkostnader kan utgjøre en del hundrelapper hvis man skal kjøpe en del småting. Det har gjort at jeg har handlet en del mer småvarer på Netonnet selv om prisen er en del lavere andre steder.

 

Jeg lurer på hvor mange som "bytter butikk" pga. denne testen. Lojalitet til en butikk er noe mange har så det hadde vært veldig interresant, dog mer eller mindre umulig å finne ut av.

 

Svaret er veldig enkelt: prisjakt.no (e.l.) > best pris > kjøp

 

Dette med å utnevne en hel butikk har av alle praktiske årsaker lite å si siden man er knapt bekymret at det *gjennomsnittlige* prisen på ting er best, men på akkurat det man skal kjøpe er de ikke så bra allikevel.

Jepp der er så enkelt, ihvertfall her i Norge, hvor de fleste leverandørene gir deg det du har krav på når du betaler for det :)

 

Derimot hvis det er et produkt du kanskje vil ha litt service på innimellom, har kundebehandling og service mye å si for hvilken butikk du velger

Lenke til kommentar

ADVARSEL!

NetOnNet er det reneste bandittforetaket.

Jeg sendte inn min PC til reparasjon. NetOnNet mistet den i gulvet og knuste den, og de krevde at jeg skulle betale for reparasjonen, samt frakt på kr 499,-

Jeg måtte slåss mot dem i flere måneder før jeg fikk PC'en tilbake uten regning. Laderen fikk jeg ikke returnert før etter enda flere måneder. De svarte ikke på purringer heller.

Elkjøp ga meg en gratis lader da jeg fortalte dem hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar

Når jeg ser på brukeromtalene til både Proshop og Komplett på Prisjakt.no så kommer Proshop bedre ut faktisk :)

 

Proshop har 3110 omtaler, og gjennomsnittskarakteren er 8.33.

Komplett har 764 omtaler, og gjennomsnittskarakteren er 8.13.

 

 

Det vil alltid være noen som får en dårlig opplevelse, i hvilken som helst butikk, ofte fordi det alltid finnes to sider av en sak. Men tallene er hvertfall veldig positive for Proshop og jeg har ikke annet enn utelukkende positive ting å si hvertfall :)

Proshop sender passord til kundene i klartekst. Mao. er det tilgjengelig i klartekst, og lagres antakelig i klartekst også. Det er ikke bare brudd på personopplysningsloven, det viser også at en eller annen totalt inkompetent person har hatt ansvar for nettbutikkløsningen. For ingen som er i nærheten av å vite hva han holder på med, sender passord i klartekst på epost. Det går egentlig ikke an å overdrive hvor mye dette sier om et foretak. Spør du meg, burde tek.no gå ut og advare på det sterkeste mot å handle hos en så fullstendig useriøs og usikker butikk. Lag gjerne en artikkelserie der dere sjekker flere norske nettsider og nettbutikker. Proshop er sikkert ikke alene om å være utilgivelig udugelige og bry seg mindre enn null om kundene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når jeg ser på brukeromtalene til både Proshop og Komplett på Prisjakt.no så kommer Proshop bedre ut faktisk :)

 

Proshop har 3110 omtaler, og gjennomsnittskarakteren er 8.33.

Komplett har 764 omtaler, og gjennomsnittskarakteren er 8.13.

 

 

Det vil alltid være noen som får en dårlig opplevelse, i hvilken som helst butikk, ofte fordi det alltid finnes to sider av en sak. Men tallene er hvertfall veldig positive for Proshop og jeg har ikke annet enn utelukkende positive ting å si hvertfall :)

Proshop sender passord til kundene i klartekst. Mao. er det tilgjengelig i klartekst, og lagres antakelig i klartekst også. Det er ikke bare brudd på personopplysningsloven, det viser også at en eller annen totalt inkompetent person har hatt ansvar for nettbutikkløsningen. For ingen som er i nærheten av å vite hva han holder på med, sender passord i klartekst på epost. Det går egentlig ikke an å overdrive hvor mye dette sier om et foretak. Spør du meg, burde tek.no gå ut og advare på det sterkeste mot å handle hos en så fullstendig useriøs og usikker butikk. Lag gjerne en artikkelserie der dere sjekker flere norske nettsider og nettbutikker. Proshop er sikkert ikke alene om å være utilgivelig udugelige og bry seg mindre enn null om kundene sine.

 

 

 

Utilgivelig udugelige? Bryr seg mindre enn null om kundene sine? Fullstendig useriøs og usikker?

 

Du gjør til og med termen hyperbol overflødig med disse overdrevne og usaklige påstandene.

 

Innlegget ditt er så useriøst at det hele ser ut som et personlig angrep fordi du har en skjult og følelsesmessig agenda mot Proshop. Kan du dokumentere eller bevise at Proshop har dårlig sikkerhet? Den som kommer med påstanden har bevisbyrden, så hvis du ønsker å bli tatt seriøst på noe som helst vis må du komme med noen som kan underbygge skittkastingen din.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...