Gå til innhold

EVGAs GTX 10-serie har store varmeproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte på om det var et problem på nevnte kort som har disse problemene, men dersom de kjøles med vann.

Hvis det kjøles nok, så hjelper nok det, men jeg tror du må kjøle de rette stedene. Dette er ikke et problem med selve GPUen. Det er et annet sted på selve kortet. Komponenter som EVGA selv har ansvar for som overoppheter.

 

Jøss, så ved å faktisk bruke furmark som tydelig varsler om at det kan skade kortet, så blir det likevel ødelagt?

 

Det burde selvfølgelig tålt mer, men når man ekstrembelaster det for noe det ikke er beregnet for kan det jo ofte gå galt :p

Furmark har advarselen fordi folk overklokker til maks av hva kortet klarer, eller mer, og så bruker furmark. Ingen kort på stock frekvenser bør noengang ta skade av å kjøre furmark.

 

Ekstrembelastning av et GTX 1060 er ikke veldig mye uansett. Kortet trekker lite strøm. Hvis du klarer å overopphete kortet ditt med en GTX 1060, så er det noe galt med kortet. Hvis du ser på bildene er det ikke Nvidia sin chip som feiler. Det er noe annet på kortet. Så EVGA må ha gjort noe galt som gjør at det blir for høy belastning på en komponent som ikke tåler det.

 

Hvis et GTX 1060 ikke klarer Furmark fra fabrikk, hvordan skal det overleve 3-5 år med vanlige spill? 

 

Det sier seg selv at når EVGA erstatter kortene er det ikke noe galt med å kjøre Furmark, men med kortene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg tenkte på om det var et problem på nevnte kort som har disse problemene, men dersom de kjøles med vann.

Da har de ikke det problemet i og med at den VBIOS'en kun gir en høyere vifteprofil etter hva jeg har forstått utifra informasjonen på Nvidia's side. Det med kjøleribben er unødvendig å tenke på i det tilfelle en skal på med vannblokk. 

 

Kortet mitt blir mest sannsynlig sendt inn snart. Irriterende..

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

 

Jeg tenkte på om det var et problem på nevnte kort som har disse problemene, men dersom de kjøles med vann.

Hvis det kjøles nok, så hjelper nok det, men jeg tror du må kjøle de rette stedene. Dette er ikke et problem med selve GPUen. Det er et annet sted på selve kortet. Komponenter som EVGA selv har ansvar for som overoppheter.

 

Jøss, så ved å faktisk bruke furmark som tydelig varsler om at det kan skade kortet, så blir det likevel ødelagt?

 

Det burde selvfølgelig tålt mer, men når man ekstrembelaster det for noe det ikke er beregnet for kan det jo ofte gå galt :p

Furmark har advarselen fordi folk overklokker til maks av hva kortet klarer, eller mer, og så bruker furmark. Ingen kort på stock frekvenser bør noengang ta skade av å kjøre furmark.

 

Ekstrembelastning av et GTX 1060 er ikke veldig mye uansett. Kortet trekker lite strøm. Hvis du klarer å overopphete kortet ditt med en GTX 1060, så er det noe galt med kortet. Hvis du ser på bildene er det ikke Nvidia sin chip som feiler. Det er noe annet på kortet. Så EVGA må ha gjort noe galt som gjør at det blir for høy belastning på en komponent som ikke tåler det.

 

Hvis et GTX 1060 ikke klarer Furmark fra fabrikk, hvordan skal det overleve 3-5 år med vanlige spill? 

 

Det sier seg selv at når EVGA erstatter kortene er det ikke noe galt med å kjøre Furmark, men med kortene.

Gjelder 1080 og 1070 sc ftw.

https://foldingforum.org/viewtopic.php?f=38&t=29310

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Artikkelen har listet opp mange GTX 1060 modeller. Både 6GB og 3GB.

 

Problemet er jo spenningsreguleringen. Den blir overopphetet. Regner med at spenningsreguleringen til 1080 takler mer enn 1060. Så siden de er skalert til kortet, så får begge problemer siden heatpads mangler, og luften rundt er isolert av plater.

 

Men ellers veldig bra at de tom erstatter kort da. Forstår nå hvorfor så mange virker å foretrekke EVGA kort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit med denne mellomløsningen, men EVGA burde kanskje designe en ny ACX/FTW type kjøler for sine neste kort nå da...

Iallefall til Pascal refresh og Volta skal ut i produksjon.

Eneste problemet ifølge EVGA er at de ikke puttet på heatpads på versjon 3, som versjon 2 hadde. Så hvis du tar de på, er det ikke et problem. Det er VRM(Voltage Regulation Module) som overoppheter, ikke GPU.

Lenke til kommentar

 

Greit med denne mellomløsningen, men EVGA burde kanskje designe en ny ACX/FTW type kjøler for sine neste kort nå da...

Iallefall til Pascal refresh og Volta skal ut i produksjon.

Eneste problemet ifølge EVGA er at de ikke puttet på heatpads på versjon 3, som versjon 2 hadde. Så hvis du tar de på, er det ikke et problem. Det er VRM(Voltage Regulation Module) som overoppheter, ikke GPU.

 

 

Jeg er klar over det, men burde ikke kjøleribba være i direkte kontakt med VRM? Hvis det går an.

Lenke til kommentar

 

Jeg tenkte på om det var et problem på nevnte kort som har disse problemene, men dersom de kjøles med vann.

Hvis det kjøles nok, så hjelper nok det, men jeg tror du må kjøle de rette stedene. Dette er ikke et problem med selve GPUen. Det er et annet sted på selve kortet. Komponenter som EVGA selv har ansvar for som overoppheter.

 

 

 

Hvis et GTX 1060 ikke klarer Furmark fra fabrikk, hvordan skal det overleve 3-5 år med vanlige spill?

 

 

Sammenligne med en bilmotor, hvordan skal en bil klare seg i 10-15 år om den ikke tåler å stå 3 timer og ruse seg med full effekt?

 

Du skjønner selv av den analogien at å rævkjøre kortet er noe helt annet enn vanlig drift.

 

;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...