Gå til innhold

EVGAs GTX 10-serie har store varmeproblemer


Anbefalte innlegg

 

Har du hørt om en datamaskin som er skyld for en husbrann :)

Nei, men evga kan gjøre det til det første tilfellet ;)

 

Er ikke det første tilfellet!

7s5QTxg.png

 

Dette er definitvt bevis for at et EVGA kort basert på Nvidias Fermi arkitektur (Også kjent som: "The way its mean to be grilled") allerede er ansvarlig for en husbrann.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på bilde ser man at det er ikke selve gpu som brant men chipene rundt gpuen, dessverre så skjer dette heletiden med billige merker som bruker billige chip produsert i kina, men da er det snakk om mikroskopisk burn uten at man ser brannskader på kretskortet, når man ser brannmerker som i dette tilfellet, da er det alvorlig og kan være farlig, man kan nesten sammenligne dette med samsung galaxy bigbang skandalen. anbefaler folk å kjøpe kretskorter fra kjente merker som har vært produsent siden 80 tallet eller tidlig 90 tallet, og ikke noen som er ny som evga (etablert i 1999 = noob) og som bruker kvalitets chip, og kondensatorer helst laget i japan, for å unngå slike uheldige situasjoner i framtiden.

post-416335-0-70335400-1478712033_thumb.jpg

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Først mener du en "chip" er brent, og etter det anbefaler du folk å kjøpe kort med kondensatorer laget i Japan. Litt selvmotstridende er det ikke? Etter det jeg vet så er ikke VRM en chip i det hele tatt.

 

Årstallet selskapet ble opprettet har ingen relasjon til kvaliteten på det de kjøper inn til kretskortene sine. Hvis det var slikt at de ikke hadde noe erfaring, men 17 år?

 

Uansett hvor høy kvalitet en komponent har, så hjelper det ikke når den overoppheter som følge av for dårlig kjøling.

 

Det er godt mulig at de aller beste kondensatorene fortsatt lages i Japan, men hvem har sagt at du trenger de aller beste? Det finnes liksom noe i mellom dårligst og best.

 

Har du forresten noen eksempler på selskap fra 70-80 tallet? Trodde de fleste selskaper som solgte var nyere enn det.

Lenke til kommentar

tkongen: hvis du ser på bilde så ser du at bildet ble tatt bak kortet, så hva som er årsaken til brannskaden, ram, chip, kondensator? er ikke godt å si med mindre man har det kortet i hendene.

så klart har årstall mye å si, ikke bare litt men mye, som man ser så må evga nå trekke kortene tilbake og lære the hard way.

dumme forbrukere trenger ikke nødvendigvis de beste kondensatorer, men vil man unngå unødvendige problemer så er det best å ikke gamble, selvom ny etablerte merker har en tendens til å være noen 100kr blligere enn kjente merker. når jeg sier kjente merker da er det merker som er kjente.

 

eksempler på selskaper fra 70 tallet? sa jeg noe om selskaper fra 70 tallet i mitt forrige innlegg? tror du må nok lese innlegget mitt på nytt fordi jeg nevnte ingenting om selskaper fra 70 tallet. ellers er jeg ikke her for å kverulerer 

Lenke til kommentar

Rimelig sikker på at EVGA selv sa at VRMen som var problemet. Du finner det raskt om du søker det opp. Du kan ellers se på et bilde av samme kort fra andre siden, så ser du det. Det er ikke akkurat superhemmelige greier.

 

Unngå problemer og unngå gambling, betyr ikke kjøpe det aller beste på markedet. Det holder å kjøpe noe som er bra. I nesten alle tilfeller vil du ikke trenge bedre til GPUer. Noen formål trenger sikkert ekstremt gode kondensatorer som tåler ekstremt mye, men GPU er ikke en av dem.

 

Du er ikke her for å kverulere, men når jeg sier 70-80 tallet istedenfor 80 - tidlig 90 så kommenterer du bare det, istedenfor å komme med et svar på spørsmålet mitt.....

Lenke til kommentar

grunnen til at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt er fordi spørsmålet ditt gjennspeiler ikke det jeg har nevnt, som sagt jeg er ikke her for å kverulerer, noe som er ganske vanlig på diskusjon.no, og jeg støtter ikke denne trenden dessverre. ellers kan man si at selvom evga har innrømmet at det er vrm som er problemet, så er noen fornøyd med dette svaret, men for hardcore folk så vil de gå til bunns og lurer derfor på hva som forårsaker at vrm brenner? er det kun fordi den ikke har god nok kjøling? hvis ja, dvs kortet er ikke testet godt nok før de sendes ut til retail. eller er det fordi den blir overbelastet? og hva som gjør at den blir overbelastet? er det fordi den får oppgaver som den ikke har kapasitet til å håndterer? det er slike ting man må finne ut av for å unngå at slike henndelser oppstår i fremtiden

Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg tenkte på om det var et problem på nevnte kort som har disse problemene, men dersom de kjøles med vann.

Hvis det kjøles nok, så hjelper nok det, men jeg tror du må kjøle de rette stedene. Dette er ikke et problem med selve GPUen. Det er et annet sted på selve kortet. Komponenter som EVGA selv har ansvar for som overoppheter.

 

 

 

Hvis et GTX 1060 ikke klarer Furmark fra fabrikk, hvordan skal det overleve 3-5 år med vanlige spill?

 

Sammenligne med en bilmotor, hvordan skal en bil klare seg i 10-15 år om den ikke tåler å stå 3 timer og ruse seg med full effekt?

 

Du skjønner selv av den analogien at å rævkjøre kortet er noe helt annet enn vanlig drift.

 

;-)

 

Takk for quoten som jeg overhodet ikke har skrevet :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når en skal legge inn ny bios på 1080 ftw som har 2 bioser har det vel ingenting å si hva som blir hoved og sekundær bios? Dvs spiller ingen rolle om switchen eventuelt blir motsatt av slik den er i dag? Bare å ta den første biosen og flashe, sette over bryter og flashe den andre?

Endret av FranZe
Lenke til kommentar

grunnen til at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt er fordi spørsmålet ditt gjennspeiler ikke det jeg har nevnt, som sagt jeg er ikke her for å kverulerer, noe som er ganske vanlig på diskusjon.no, og jeg støtter ikke denne trenden dessverre. ellers kan man si at selvom evga har innrømmet at det er vrm som er problemet, så er noen fornøyd med dette svaret, men for hardcore folk så vil de gå til bunns og lurer derfor på hva som forårsaker at vrm brenner? er det kun fordi den ikke har god nok kjøling? hvis ja, dvs kortet er ikke testet godt nok før de sendes ut til retail. eller er det fordi den blir overbelastet? og hva som gjør at den blir overbelastet? er det fordi den får oppgaver som den ikke har kapasitet til å håndterer? det er slike ting man må finne ut av for å unngå at slike henndelser oppstår i fremtiden

Spørsmålet mitt gjennspeiler ikke det du har nevnt? Som sagt er du ikke her for å kverulere?

 

Jeg sa 70-80, du sa orginalt 80-90. Så siden jeg skrev 10 år feil, så vil du ikke svare på spørsmålet mitt, fordi det "ikke gjennspeiler det du har nevnt". Samtidig mener du altså ikke du er her for å kverulere? Vet du hva? Du kverulerer ganske åpenbart.

 

La meg spør på ny da, siden du ikke kan svare, med mindre spørsmålet mitt er 100% korrekt stilt.

 

Hvis jeg skal kjøpe GPU neste gang og vil ha skikkelig kvalitets GPU, hvilken kortprodusent fra 80 tallet eller tidlig 90 tallet bør jeg velge?

 

Jeg tror hardcore folk allerede har lest forums, og sett EVGA sin forklaring. De glemte heatpads på VRMen, så den er ikke i kontakt med kjøleribben. Dermed så blir de alt for varme. Skjer ikke til vanlig, men ved ekstrembelasting, som Furmark er. Derfor sender EVGA ut heatpads til de som vil bytte selv, eller erstatter kortet om du heller ønsker det. Det er bare å lese tråden her, så hadde du visst alt dette allerede.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg tenkte på om det var et problem på nevnte kort som har disse problemene, men dersom de kjøles med vann.

Hvis det kjøles nok, så hjelper nok det, men jeg tror du må kjøle de rette stedene. Dette er ikke et problem med selve GPUen. Det er et annet sted på selve kortet. Komponenter som EVGA selv har ansvar for som overoppheter.

 

 

 

Hvis et GTX 1060 ikke klarer Furmark fra fabrikk, hvordan skal det overleve 3-5 år med vanlige spill?

 

Sammenligne med en bilmotor, hvordan skal en bil klare seg i 10-15 år om den ikke tåler å stå 3 timer og ruse seg med full effekt?

 

Du skjønner selv av den analogien at å rævkjøre kortet er noe helt annet enn vanlig drift.

 

;-)

 

Takk for quoten som jeg overhodet ikke har skrevet :p

 

 

Sorry, det ble visst tull når jeg skulle fjerne uvesentlig info ("støy") fra innlegget jeg quoted...  Fjernet tydeligvis litt for mye.

 

;-)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har bedt om erstatningskort? Er dette egentlig grunnlag for å kunne heve kjøpet, tror dere?

Nei. Men du kan sende inn til RMA.

 

Hva skjer om jeg ødelegger min sc om jeg åpner dem? Får jeg nye på garantien. :hmm:

Ja, såfremt at du ikke ødelegger noe mens du tukler med kortet. eVGA lar deg fjerne kjøler, montere vannblokk ol. sålenge kortet kommer tilbake til RMA i stock/original form.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...