Gå til innhold

EVGAs GTX 10-serie har store varmeproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"It's clear to us, at this point, that there's no thermal issue with EVGA's cards. Any defects we're seeing are being caused by other factors, like workmanship or manufacturing defects."

 

jeg er glad at det finnes fortsatt hardcore nerder som graver etter hva som er årsaken til evga fiaskoen, og ikke tror på alt produsenten sier.

Hva betyr dette da? At det er noe galt med VRMene som gjør at de kan ta fyr selv om resten av kortet holder 80 grader?

 

De viste jo og en journalist at VRMene ble veeeeldig varme, som ble fikset av heatpads + høyere viftehastighet. Hvordan kan ikke VRMs som er over 100 grader være "thermal issue"? Da må den presentasjonen EVGA satt opp være fake.

Lenke til kommentar

 

"It's clear to us, at this point, that there's no thermal issue with EVGA's cards. Any defects we're seeing are being caused by other factors, like workmanship or manufacturing defects."

 

jeg er glad at det finnes fortsatt hardcore nerder som graver etter hva som er årsaken til evga fiaskoen, og ikke tror på alt produsenten sier.

Hva betyr dette da? At det er noe galt med VRMene som gjør at de kan ta fyr selv om resten av kortet holder 80 grader?

 

De viste jo og en journalist at VRMene ble veeeeldig varme, som ble fikset av heatpads + høyere viftehastighet. Hvordan kan ikke VRMs som er over 100 grader være "thermal issue"? Da må den presentasjonen EVGA satt opp være fake.

 

 

Hørtes merkelig ut ja. Vil tro at noen av kortene tåler disse temperaturene, og andre ikke.

 

VRM'ene skal jo helst ikke bli over 100 grader, og det er sikkert noen av dem som feiler når de kommer opp i 115, mens andre ikke. 

Lenke til kommentar

Jo, det er klart, men alt elektronikk er jo lagd forskjellig. Så det vil jo være forskjeller fra komponent til komponent, men det er jo ikke en feil. Og det blir fortsatt feil som følge av varme, altså må det jo da være et varmeproblem. Så jeg er veldig spent på hva som er den andre påståtte grunnen til at det går galt om det ikke er varme.

Lenke til kommentar

det de mener er at det designet av kortet er det underliggende problemet som medfører at den slutter og fungerer, varme problemet er kun effekten til det underliggende problemet. jeg forstår at noen ikke skjønner dette, da de ser på effekten av problemet som hovedproblem. dette kan være nytt for evga og kundene deres men dette er ikke noe nytt i det heletatt, dette er bare historien som gjennforteller seg selv dessverre.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at det kan være vanskelig å forstå?

 

Du sier "det er designet av kortet som er problemet". Vet du hva? Det er ikke en grunn. Det betyr ca ingenting. Så hvis du mener det er et annen grunn enn den EVGA har oppgitt som er problemet så kom gjerne med den, men ikke kom her å si at vi andre "ikke skjønner" når du ikke har oppgitt en grunn til hva som er galt engang.

 

Det er og klare bildebevis som viser at VRMene er det som brenner.

 

Tips:

"Et sitat uten kilde har ingen betydning" - Isaac Newton 1034

Lenke til kommentar

brente vrm er bare effekten forårsaket av det underliggende problemet som er dårlig byggekvalitet, og jeg skjønner at de fleste ser på effekten som hovedproblem. fordi effekten er det man ser og det man ser beviser godt nok for mange. som sagt dette er bare historien som gjenforteller seg selv, det er ikke noe nytt, jeg visste noe slik som disse guttene påstår var årsaken fra første stund når jeg hørte om evga skandalen, fordi jeg har opplevet lignende situasjoner før. derfor prøvet jeg og advarer folk i å kjøpe kretskorter fra noobe produsenter, men ingen sier takk for tipset, og jeg føler jeg blir bare flammet

 

"hvis du vet om noe galt, lat som ingenting, en folkefiende" - henrik ibsen

Endret av Anonimofied
Lenke til kommentar

Du sier det er pga dårlig byggekvalitet, men du har absolutt ingen kilder eller bevis på det. Hvorfor tror du folk ikke tror på deg? Vel, du har en tilfeldig bruker på et forum som mener at noe er feil, og EVGA som sier noe annet. EVGA har en video og forklaring på problemet, og du har et sitat fra ingensteds som du like godt kan ha funnet på for alt vi vet. Akkurat som mitt Newton sitat.

 

Så hvis du kommer med noe bevis eller kilder så har jeg ikke noe imot å si "å, ja jeg ser du har rett", men hvis du bare sier EVGA er dårlig kvalitet uten videre så håper jeg du ser at det blir vanskelig for folk å tro på det?

 

I tillegg så finnes det garantert VRMer av høyere kvalitet som kan overleve 100 grader +, men det vil aldri være et problem om VRMen ikke blir over 100 grader uansett. Så du kan se på det begge veier da, men heatpads vil uansett fikse det. Så om det er varme eller kvalitet som er problemet blir to sider av samme sak da.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Står nå:

 

Request Shipped 12/12/2016 (Please allow 1-2 weeks for delivery).

 

Så da regner jeg med dem kommer snart. :)

 

For all artighets skyld så kontaktet Komplett for å høre hva dem var villig til å gjøre (nytt kort, montering av heat pads etc.), men alt dem ville gjøre hvis jeg valgte å sende inn kortet var å innstallere den nyere BIOSen.

Jeg takket høflig nei.

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...