Gå til innhold

Er Torrent-æraen over?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor setter dere at torrent er lik pirat-nedlasting? Grunnen til at pirat-nedlastingen reduseres er vel heller at strømmetjenestene har begynt å levere et produkt med nesten samme kvaliteten som man ønsker. At båndbredden har økt mye i de tusen hjem er vel også en årsak. Nå kan man strømme en film uten alt for mye buffringsstopper.

 

Selv får jeg fremdeles tak i data via bukta.

 

Fordi den aller største andelen torrent-trafikk er piratkopiering.

 

Torrent-teknologien er ikkje piratkopiering i seg sjølv, men det er ingen tvil om at det er det dei fleste brukar det til.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lurer på om vi kommer til å se flere program som "tribler" , som distribuerer torrents mellom brukere, mot at man låner ut en giga eller to..der kan man jo også selv velge hvor anonym man vil være..

Om alle brukte samme distribueringssystem ville det jo ikke være nødvendig å bruke nettleseren i det heletatt..

Lenke til kommentar

Torrent-æraen..

 

Store deler av piratmaterialet kommer fra "the scene" anyway.. torrent sidene blir kun et mellomledd som er lett å erstatte.

De løser jo ingenting ved å stenge trackere, materialet blir hacket, cracket og kopiert som før.

 

Public trackers.. de kunne ikke valgt et lettere offer.. smh..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor setter dere at torrent er lik pirat-nedlasting?

Torrent er ikke synonymt med piratkopieringen, men unntakene er få. Torrent hadde aldri blitt så stort uten warez, å hevde noe annet er uærlig og naivt.

Torrent-teknologi har INGENTING med piratkopiering å gjøre. 

 

Alikevel er det det den brukes til 99% av tiden.

 

Naiv much?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

HBO Nordic, Viaplay, Netflix og NRK dekker så mye underholdning til en grei pris at piratkopiering 

Det synes ikke eg, synes prisen er for stiv. Alt dette blir en solid sum i måneden, og god TV blir rett og slett ikke lagd i dag at eg føler eg har lyst å betale for det. Mye av TVen i dag er i beste fall til å få tiden til å gå når man er slapp og trøtt det ene tidspunktet på dagen, eller når man er fyllesyk. 

 

Torrents vil uansett vare. For min del er det bare greit at det ikke er så main stream. Finnes mange private torrentsider og, hvor man må ha invitasjon for å bli med. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

HBO Nordic, Viaplay, Netflix og NRK dekker så mye underholdning til en grei pris at piratkopiering 

Det synes ikke eg, synes prisen er for stiv. Alt dette blir en solid sum i måneden, og god TV blir rett og slett ikke lagd i dag at eg føler eg har lyst å betale for det. Mye av TVen i dag er i beste fall til å få tiden til å gå når man er slapp og trøtt det ene tidspunktet på dagen, eller når man er fyllesyk. 

 

Torrents vil uansett vare. For min del er det bare greit at det ikke er så main stream. Finnes mange private torrentsider og, hvor man må ha invitasjon for å bli med. 

 

Bullshit, å se vanlig TV koster gjerne 399kr i mnd og da har man ikke det fantastiske utvalget som HBO har. Man trenger jo ikke abonnemere på alle heller. Uansett er det ekstremt dyrt å lage TV-serier, og de har aldri vært bedre heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor setter dere at torrent er lik pirat-nedlasting? Grunnen til at pirat-nedlastingen reduseres er vel heller at strømmetjenestene har begynt å levere et produkt med nesten samme kvaliteten som man ønsker. At båndbredden har økt mye i de tusen hjem er vel også en årsak. Nå kan man strømme en film uten alt for mye buffringsstopper.

 

Selv får jeg fremdeles tak i data via bukta.

 

Fordi den aller største andelen torrent-trafikk er piratkopiering.

 

Torrent-teknologien er ikkje piratkopiering i seg sjølv, men det er ingen tvil om at det er det dei fleste brukar det til.

Jup, torrents ble lansert som fildeling for ting som spill demoer som kunne få veldig mange downloads på en dag, dette var før offentlige datasentere og cloud var vanlig så det ville gi enormt press på servere. Første torrent jeg lastet ned var en video fra et spill.

 

På den tiden hadde vi kun dedikerte fildelings plattformer som Napster og emule.

 

Piratvirksomheten overtok raskt torrents siden det lot hvem som helst opprette en torrent portal for piratkopier og du kunne velge klient selv.

Mye enklere en å lage en applikasjon og om siden gikk ned fant du alltid en annen.

Lenke til kommentar

Torrent-æraen..

 

Store deler av piratmaterialet kommer fra "the scene" anyway.. torrent sidene blir kun et mellomledd som er lett å erstatte.

De løser jo ingenting ved å stenge trackere, materialet blir hacket, cracket og kopiert som før.

 

Public trackers.. de kunne ikke valgt et lettere offer.. smh..

Jup, Public trackers brukes siden risikoen er så liten den kan ignoreres hadde det vært farligere en å kjøre 10 km/t over fartsgrensene ville andre løsninger overtatt. Enkleste ville vært å bygge in en Proxy funksjon i klienten så du hjalp til å dele andre filer hvor klient ikke kan vite om avsender er en Proxy eller en som har fila, ja du krypterer men du kan fortsatt foreta en trafikk analyse så det gjelder å rote til den så mye at den ikke kan brukes i en rettsak.  

 

Torrent æraen vil ta slutt når det kommer noe bedre, ja piratkopieringen er nedadgående på grunn av mindre behov dette kommer til å fortsette. 

En ulempe med torrents er at du trenger en veldig god side for å finne særere ting, her var KAT mye bedre en piratebay du må både ha fila i databasen og noen må dele den torrenten som peker til fila.

Å finne det som er populært er kjempeenkelt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...