Gå til innhold

Stellaris knuser Paradox Interactives salgsrekorder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser det står Linux på prisguide-"prisboksen". Er det kun for Linux, eller?

 

Sorry, det var litt sløvt av meg. Står jo Mac og Windows lengre nedenfor. Men, kan man innstallere sin Steam-konto også på Linux da kanskje?

Endret av G
Lenke til kommentar

Sjeldent jeg har kost meg så mye med et spill og jeg har spilt det meste. Med Stellaris får man mye for penga. Skulle jeg gitt det en score ville det blitt 10/10. Gleder meg til Stellaris modde miljøet vokser. Paradox har visst lagt mye til rette for moddere så dette kan bli spennende

Lenke til kommentar

Stellaris har nå 2255 positive og 110 negative reviews på Steam, jeg vil tro dette er en av de spillene på steam med mest skeiv fordeling på positiv vs negativ Det er 95%

Det er mye, men langt nedpå lista mot andre spill. Trykk games og sorter etter user reviews. Portal 2 til sammenligning har 99.8% med samme utregningsmetode.

 

Bladde meg til side 11 og fant fortsatt bedre ratio enn hva Stellaris har.

Endret av U1ven
Lenke til kommentar

Sorry, det var litt sløvt av meg. Står jo Mac og Windows lengre nedenfor. Men, kan man innstallere sin Steam-konto også på Linux da kanskje?

 

Steam for Linux har vert tilgjengelig siden 2013.

 

Og hvis du følger linken nedenfor og trykker på tektslinken for linux under Install steam now knappen så får du steam for linux.

http://store.steampowered.com/about/

 

Og steam for Linux anonseringen tilbake i 2013 ser du her http://store.steampowered.com/news/9943/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Men, kan man innstallere sin Steam-konto også på Linux da kanskje?

 

Steam har egen linux klient ja.

Du installerer klienten og logger på med din konto som vanlig. dog er det ikke så alt for mange spill som støtter linux

ca 25% av spillbiblioteket er tilgjengelig på Steamos/linux.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker som Stellaris noe ala Master of Orion? Har ventet i nesten 20 år på en god arvtager...

Det er i samme gate, ja. Men Stellaris går litt mer i dybden føler jeg. Det er rett og slett større på alle måter. Tenk på MoO som Civilization og Stellaris som Europa Universalis. Bunnprinsippet er det samme, men gameplayet er mer avansert.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da blir det garantert kjøp på meg ja... Master of Orion 1 & 2 er blandt mine topp 5 games of all time.

Hvis du vil sjekke det litt nærmere så fant jeg en god Let's play-serie å følge med på. Han er veldig effektiv til å spille. Har lært en del ting der som har kommet godt med.

https://www.youtube.com/playlist?list=PLlkmw2_YJG7WKsAfBIaCVutR7LedgeuQM

Du trenger ikke se hele for å få et inntrykk av spillet da. Har ikke sett hele selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da  har jeg spilt 5 timer i dag! flaks jeg hadde grandis til middag så jeg kunne spise og spille på en gang.

 

Jeg har aldri greid å komme inn i noen av paradox sine andre grand strategy.

Men jeg tror jeg gjør det ok i så langt, kan ha hatt drit flaks siden jeg ikke ble overveldet av noen badguys med en gang. Jeg har helt klart det minste empire av de jeg vet om, og jeg har 0+ i influnce, jeg gjorde også en feil der jeg ikke tok destoryer resarch når jeg kunne så i alt for lang tid drev jeg å prøvde å få noe ut av mine corvetts. 

 

Jeg og et annet empire gikk i allianse og vi banker en treide empire. Noe jeg liker da dette empiret var sure fra første gang jeg møtte dem og de sa de ville være rivaler mot meg med en gang. Så pay back bitches!

Lenke til kommentar

Det enkle er ofte det beste og synes de traff spikern på huet med dette litt mer lettbeinte romstrategi spillet. Det jeg liker med Stellaris er det samme jeg liker med Civ serien. Det er tilgjengelig for alle og overkompliserer ikke med alt for mye micromanaging av små detaljer.

 

Men kjenner og folk som misliker det nettopp fordi det blir litt for lettbeint for dem. Og forsåvidt så kan jeg jo forstå at for en hardcore strategi entusiast som elsker micromanaging så kan det nok sikkert føles som at det er litt for lite kjøtt på beinet til Stellaris.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...