Gå til innhold

TEST: Panasonic DMP-UB900


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

På tide man fjerner legacy kontakter både på tver og andre bokser.

 

Hvilke kontakter tenker du på?

 

Mange som sitter med eldre utstyr uten HDMI som de er fornøyd med, både stereo og surround. Flott da med en spiller som både kan gi digital og analog surround til eldre utstyr.

 

Samsungen mengler surround ut analogt.

 

 

 

 

I England så kjørte Panasonic kampanje hvor de som kjøpte DX900 TVen dems, fikk denne spilleren til halv pris.

 

Har selv Samsungen som vente spiller frem til Oppo kommer med sin, som vist skal komme på sensommeren. Regner da med å få gjort den også sonefri for BD avspilling (UHD er sonefritt uansett)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor vanskelig skal det være å ha en USB port på baksiden av spilleren?

 

 

Helt enig. Ingen greier dette, selv på forsterkere så får de ikke til det. De tror folk kun midlertidig tilkobler slikt. Hadde en nettverksspiller/DAC som hadde USB både foran og bak. Men de hadde forskjellig funksjonalitet. Tilkobling av Apple utstyr bak, og harddisker foran. Altså motsatt av det man burte.

 

Også irriterende av Panasonic å ha flipp front. Det er noe produsentene alltid kommer med i starten av ett format, så fjerner de det igjen. Både ved lansering av DVD og BD så kom spillere med slik. DVDene hadde ofte motoriserte fronter. greit at det gir en penere front, men det er jo upraktisk når hele funksjonen med den faktisk er å dytte ting inn og ut av den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Analogt ljud är klart att föredra jämfört med hdmi om resten av utrustningen står i stil. Går inte ens att jämföra.

 

Hvordan høres "digital lyd" ut?

Du mener at 1'ere og 0'ere som kommer fra platen til intern DAC overgår 1'ere og 0'ere som går gjennom HDMI til en annen DAC?

 

Do explain!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

"Over dobbelt så dyr som konkurrenten sin"

 

Regner med dere tenker på Samsung sin K8500 siden det kun er de to på markedet nå, som ligger på veil. 4990,-. Så det jeg lurer på er hvordan regnestykket 8990/2 blir høyere enn 4990? Min kalkulator til 1200,- gir meg 4495 som er 495 lavere enn K8500 sin pris. Bare lurer.

Lenke til kommentar

Ferdig med "plater".

Betaler heller de 9000 ekstra for å få tilgjengelig det samme over nettet.

Jeg er mer enn lei av kabler, plater, hyller til lagring av plater og utstyr. Skal ikke ha mer av det.

Men, smaken er som baken!

 

Mange som har hoppet på kvantitet over kvalitet -bølgen. Dog er det fortsatt de av oss som setter pris på mediet og vil ha det servert i best mulig kvalitet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

"Over dobbelt så dyr som konkurrenten sin"

 

Regner med dere tenker på Samsung sin K8500 siden det kun er de to på markedet nå, som ligger på veil. 4990,-. Så det jeg lurer på er hvordan regnestykket 8990/2 blir høyere enn 4990? Min kalkulator til 1200,- gir meg 4495 som er 495 lavere enn K8500 sin pris. Bare lurer.

 

De har litt tabloid i seg når de skriver av og til.

 

 

Veiledende på Samsungen er 5995,- som Elkjøp selger den for. Kun Hifi Klubben som har den billigere, enten med at de ikke tar for mye påslag (Færre som kjøper "så" dyr BD spiller hos Elkjøp enn hos dem), eller at de har den som egen import som de har drevet med av og til på ting. Regner med det kun er klistrelappen bak som er forskjellig, da min US versjon har Norsk språk. Har ikke turt å teste om den takler norsk strøm, da det kun står 110v bakpå, men regner med at den gjør det.

Lenke til kommentar

 

Ferdig med "plater".

Betaler heller de 9000 ekstra for å få tilgjengelig det samme over nettet.

Jeg er mer enn lei av kabler, plater, hyller til lagring av plater og utstyr. Skal ikke ha mer av det.

Men, smaken er som baken!

Mange som har hoppet på kvantitet over kvalitet -bølgen. Dog er det fortsatt de av oss som setter pris på mediet og vil ha det servert i best mulig kvalitet.

 

 

Kunne nesten levd med Netflix bildet med UHD, men foreløpig så er lyden såpass mye dårligere at det kun går på TV serier og enkle filmer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes jeg skimter noe oransje gjenskinn i den. Er den veldig glossy?

 

Uff, overskrifter og underoverskrift før artikkel fortalte meg ingenting om at det var avspilleren dere skriver om. Trodde det dreide seg om TV-apparatet på veggen.

 

Må innrømme at jeg postet innlegget bare fra å se bilde og overskrift, ikke bra.

Endret av G
Lenke til kommentar

Hvor lang tid går det fra man dytter en plate i denne, til hovedmenyen dukker opp?

 

Når de første blu-ray spillerne dukket opp, var det store forskjeller der.

 

Har ikke denne, men Samsung sin. Den er kjappere enn min Oppo BDP-93. Så tipper de er like kjappe som dagens BD spillere

 

 

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg bør kjøpe denne i stedet for en Playstation 4K (når den er klar senere i år)?

 

Det er ikke bekreftet at PS4,5 får UHD avspilling, men rart hvis den ikke får det.

Hvis man ikke spiller, så bruker disse veldig mye mindre strøm enn konsoll, og har veldig mye bedre fjernkontroll etter min mening.

Den bråker også mindre. (Litt usikker på hvor mye PS4 bråker, men gode gamle Fat PS3 som jeg har, så bråker den utrolig mye (Og nei den er ikke full av støv, da den ikke akkurat blir fryktlig mye brukt (Plugget den faktisk vekk for å få plass til Samsungen i racket, og nok innganger på forforsterkeren)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Ferdig med "plater".

Betaler heller de 9000 ekstra for å få tilgjengelig det samme over nettet.

Jeg er mer enn lei av kabler, plater, hyller til lagring av plater og utstyr. Skal ikke ha mer av det.

Men, smaken er som baken!

Mange som har hoppet på kvantitet over kvalitet -bølgen. Dog er det fortsatt de av oss som setter pris på mediet og vil ha det servert i best mulig kvalitet.

 

 

Kunne nesten levd med Netflix bildet med UHD, men foreløpig så er lyden såpass mye dårligere at det kun går på TV serier og enkle filmer.

 

 

Hadde bare UDH-bitraten vært tilgjengelig på andre platformer enn integrerte apper. Jeg trenger ikke 4K (av den enkle grunn at prosjektoren min kun er 1080p), men trenger mer bitrate. 

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg bør kjøpe denne i stedet for en Playstation 4K (når den er klar senere i år)?

 

Det er ikke bekreftet at PS4,5 får UHD avspilling, men rart hvis den ikke får det.

Hvis man ikke spiller, så bruker disse veldig mye mindre strøm enn konsoll, og har veldig mye bedre fjernkontroll etter min mening.

Den bråker også mindre. (Litt usikker på hvor mye PS4 bråker, men gode gamle Fat PS3 som jeg har, så bråker den utrolig mye (Og nei den er ikke full av støv, da den ikke akkurat blir fryktlig mye brukt (Plugget den faktisk vekk for å få plass til Samsungen i racket, og nok innganger på forforsterkeren)

 

 

Støy er et godt poeng, men nå har Sony både redusert støynivået på PS4 siden den først kom ut, og overgangen til ny CPU/GPU vil uansett gjøre det nødvendig å krympe produksjonsprosessen til 14 nm, så jeg tror ikke det blir så ille som gamle PS3. Med innebygd akselerasjon for moderne kodeker vil det også redusere strømkravet betraktelig.

 

Fjernkontroll blir vel en smakssak, men der kan man også evt. bruke en Harmony-fjernkontroll. Ja, det blir en ekstra utgift hvis du ikke allerede har en, men PS4K+Harmony vil sannsynligvis koste betydelig mindre enn Panasonic-en alene.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg bør kjøpe denne i stedet for en Playstation 4K (når den er klar senere i år)?

 

Jeg prøvde å bruke PlayStation 3 som Blu ray spiller, men lyden er helt elendig. Vet egentlig grunnen det, jeg bruke digital kabel til sourrond forsterkeren. Kjøpte Pioneer Blu ray spiller, vart en enorm forskjell på lyden. Vet ikke om det er kvaliteten på de digitale signalene som gjorde forskjellen.
Lenke til kommentar

 

Kan noen fortelle meg hvorfor jeg bør kjøpe denne i stedet for en Playstation 4K (når den er klar senere i år)?

Jeg prøvde å bruke PlayStation 3 som Blu ray spiller, men lyden er helt elendig. Vet egentlig grunnen det, jeg bruke digital kabel til sourrond forsterkeren. Kjøpte Pioneer Blu ray spiller, vart en enorm forskjell på lyden. Vet ikke om det er kvaliteten på de digitale signalene som gjorde forskjellen.

 

Brukte du HDMI eller optisk kabel til forsterkeren? Du trenger HDMI for å kunne utnytte de nye lydformatene på Blu-ray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...