Gå til innhold

TILBAKEBLIKK: Dystopisk postnukleær lykke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Helt sant. Volden i de to første fallout spillene var ekstrem, selv tatt i betraktning nye spill. Om dette er en posetiv ting kan man jo diskutere, men våger meg til å si ja hehe :p

Ikke bare mer ekstrem. Men på en rar måte mer "realistisk" den virker på en måte jeg ikke kan sette fingeren mer "organisk"

Lenke til kommentar

 

Helt sant. Volden i de to første fallout spillene var ekstrem, selv tatt i betraktning nye spill. Om dette er en posetiv ting kan man jo diskutere, men våger meg til å si ja hehe :p

Ikke bare mer ekstrem. Men på en rar måte mer "realistisk" den virker på en måte jeg ikke kan sette fingeren mer "organisk"

 

 

Selv om grafikken i Fallout 1 og 2 var dårligere enn Baldurs gate 1 og 2, husker jeg godt hvor mye bedre jeg synes animasjonene var i Fallout. Så jeg forstår veldig godt hva du mener med "organsisk", helt enig med andre ord :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Helt sant. Volden i de to første fallout spillene var ekstrem, selv tatt i betraktning nye spill. Om dette er en posetiv ting kan man jo diskutere, men våger meg til å si ja hehe :p

Ikke bare mer ekstrem. Men på en rar måte mer "realistisk" den virker på en måte jeg ikke kan sette fingeren mer "organisk"

 

 

Selv om grafikken i Fallout 1 og 2 var dårligere enn Baldurs gate 1 og 2, husker jeg godt hvor mye bedre jeg synes animasjonene var i Fallout. Så jeg forstår veldig godt hva du mener med "organsisk", helt enig med andre ord :)

Fallout 1-2 hadde bra animasjon så kom bethesda

Lenke til kommentar

Fin artikkel. Fallout er det beste spillet i serien. Det har den beste stemningen og den beste historien. De andre spillene i serien er også veldig gode, spesielt Fallout 2.

 

Fallout og Fallout 2 har holdt seg mye bedre enn Baldur's Gate spillene. Kampsystemet i Fallout er mye morsommere enn det i Baldur's Gate.

 

Veldig synd at det aldri ble noe ordentlig Fallout 3. Men Bethesda sine avstikkere er veldig bra også, på en annen måte.

 

Lenke til kommentar

 

Heldigvis løste Bethesda dette mesterlig i Fallout 3

Sluttet dessverre å lese der, men hyggelig at noen skriver om de faktiske Fallout-spillene, selv om tilbakeblikket selvfølgelig måtte ha en slik vinkling.

Det var en litt rar ting å si ja, men sluttet du faktisk å lese der, eller er dette et dramatisk grep du bruker for å rette fokus på noe du synes er viktig?

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...
TaskenspiIler skrev (På 6.4.2016 den 3:19 PM):

Husker med gru følelsen av å møte en deathclaw og du ikke kunne huske å ha savet de siste timene

Da er man rimelig hardcore om man ikke har savet i fallout på flere timer 😅

For 3 års tid siden startet jeg på en ny gjennomspilling av fallout 2, med restoration moden. Helt på slutten av spillet bare stoppet jeg opp av en eller annen grunn. Men jeg tok opp igjen tråden for litt siden og fullførte det for første gang på mange mange år.

Jeg er ikke en hater av de nye fallout spillene, jeg liker de faktisk nokså godt, særlig fallout 3. Men for de som aldri spilte de gamle spillene og lurer på hva som er galt med oss gamlinger som sverger til de første spillene så mener jeg det er følgende grunner.

1. Mye bedre skrevet dialog og oppdrag.
2. Mye større valgmuligheter til å lage karakter og løse oppdragene på mange forskjellige måter.
3. I de nye spillene viser spillene "hele" verdenen, noe som er vanskelig og de har ikke gjort så god jobb. Mens i de gamle spillene så fast travler man mellom områder og man kan bare besøke visse områder og distrikter av byer. Noe som gir en... bedre ilusjon av større områder og byer. 
4. Realisme. I de nye spillene rusler npc'er rundt som om bombene falt i går og det virker det har vært en minimal innsats med å gjenoppbygge verden.  I fallout 1 og 2, har man alt i fra små nomade landsbyer til store metropoler som i forskjellig grad har gjennobbygd sivilasjonen. Man kan se gårder og store områder for landbruk og matproduksjon. En mer realistisk verden med andre ord.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
GrinderX9 skrev:
TaskenspiIler skrev (På 6.4.2016 den 3:19 PM):

Husker med gru følelsen av å møte en deathclaw og du ikke kunne huske å ha savet de siste timene

Da er man rimelig hardcore om man ikke har savet i fallout på flere timer 😅

For 3 års tid siden startet jeg på en ny gjennomspilling av fallout 2, med restoration moden. Helt på slutten av spillet bare stoppet jeg opp av en eller annen grunn. Men jeg tok opp igjen tråden for litt siden og fullførte det for første gang på mange mange år.

Jeg er ikke en hater av de nye fallout spillene, jeg liker de faktisk nokså godt, særlig fallout 3. Men for de som aldri spilte de gamle spillene og lurer på hva som er galt med oss gamlinger som sverger til de første spillene så mener jeg det er følgende grunner.

1. Mye bedre skrevet dialog og oppdrag.
2. Mye større valgmuligheter til å lage karakter og løse oppdragene på mange forskjellige måter.
3. I de nye spillene viser spillene "hele" verdenen, noe som er vanskelig og de har ikke gjort så god jobb. Mens i de gamle spillene så fast travler man mellom områder og man kan bare besøke visse områder og distrikter av byer. Noe som gir en... bedre ilusjon av større områder og byer. 
4. Realisme. I de nye spillene rusler npc'er rundt som om bombene falt i går og det virker det har vært en minimal innsats med å gjenoppbygge verden.  I fallout 1 og 2, har man alt i fra små nomade landsbyer til store metropoler som i forskjellig grad har gjennobbygd sivilasjonen. Man kan se gårder og store områder for landbruk og matproduksjon. En mer realistisk verden med andre ord.

Ja Bethesda bommet mye på dette i Fallout 3, og det samme kan sies om New Vegas. I Fallout 4 er det jo faktisk matproduksjon, men ikke noe i stor skala.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...