Gå til innhold

Bortskjemte flyktninger?


Anbefalte innlegg

Vi leser gang på gang i norsk media at flyktninger har høy utdanning og er en arbeidsressurs for Norge.

Men når vi ser videoer fra Youtube så gjør de ikke noe annet enn å klage, klage, klage og syter enda mer.

Det stemmer at det er krig, men de har ihvertfall føtter og hender. I tillegg får de gratis mat og gratis penger av staten i Europa. Her er en klage video samling fra flyktninger.

https://www.youtube.com/watch?v=Q_XHkgScOSY

 

Men pokker det finnes mennesker som har det mye verre enn flyktninger.

For eksempel denne gutten i videoen må jobbe for penger slik at han kan skaffe mat til seg selv.

Han er handikappet og har ingen armer, men han har stå på vilje og klager ikke.

Sammenlign denne gutten med flyktninger i Europa og dere vil innse at flyktninger har det altfor godt og er bortskjemte. Det er ingen tekst, men videoen snakker for seg selv. Dere trenger ikke å forstå språket for å forstå at gutten jobber for maten. Vennligst sett av 6 minutter til å se på videoen. Gutten er handikappet og jobber for maten med sine føtter. Flyktninger har ingenting de skulle ha klaget over i Europa.

Endret av Finland
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Syns det blir for dumt å sammenligne de to filmene. At en ikke skal få lov til å klage bare fordi mennesker andre steder i verden har det verre, blir hykleri for meg. Nordmenn klager mye, og jeg tror ikke du er et unntak. Et slikt syn og innstilling viser ikke mye samsvar mellom ens moralske standard eller oppfatning og egen atferd.

 

Om jeg syns det er riktig fra flyktningenes side å klage, er vel både ja og nei. Kommentaren er kun rettet mot sammenligningen som er brukt. 

Lenke til kommentar

Greit nok at de klager litt, hvis det er fornuftig. Noen av de videoene jeg har sett så virker det som om de er totalt misfornøyd med hjelpen de får og det er nesten så jeg tror at de mener at det er så ille her at det var bedre i landet de kom fra :p

 

Selvfølgelig så er det veldig veldig enkelt å sette sammen "propaganda" som gjør at man ser ting litt feil. En reporter kan spørre om en rekke spørsmål som fremkaller denne klagingen og filmer kan bli klippet så man ikke ser hele bildet. Jeg tar ting med en klype salt.

 

Jeg synes dog vi hjelper på feil måte og at det ikke vil fungere i lengden så det beste hadde vært å fått ting bra der de kom fra. En annen ting er at det er en ekstrem overvekt av menn i 20-30 års alderen. Jeg tviler på at de som trenger det mest får noe hjelp i det hele tatt. Veien er hard og bare de sterkeste klarer å komme frem, bare det å komme ut av landet man flykter fra er vanskelig.

 

Tror de som trenger det mest ikke hadde klaget noenting da de virkelig forstår hvordan helvete er.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig så er det veldig veldig enkelt å sette sammen "propaganda" som gjør at man ser ting litt feil. En reporter kan spørre om en rekke spørsmål som fremkaller denne klagingen og filmer kan bli klippet så man ikke ser hele bildet. Jeg tar ting med en klype salt.

 

Fattige mennesker klager ikke. De som er mest rike mennesker, er selv de flinkeste til å klage. Har du hørt om Jonas Gahr Støre som klager over at rike folk ikke betaler formueskatt. Men han nekter å betale formueskatten sin selv. NRK driver nok med propaganda også. En flyktning flyttet tilbake til sitt nasjon fordi hun var misfornøyd med Norge. I tillegg hadde hun råd til å betale russiske menneske smugler til å frakte henne over til Norge. Disse menneskene her som kommer til Europa er rike. Fordi det er alltid de rike som klager mest.

Det samme gjelder i Norge. De rike politikerne klager mest, men vil ikke gjøre selv det de klager på.

 

De fattige som ikke får reist til Norge. Fordi de ikke har råd til å betale menneske smugler. Er de som lider mest.

De flyktningene vi har i Europa er rike flyktninger. De er ikke fattige, da de har råd til å betale smuglere.

 

«Aisha» reiste fra Dubai til Norge og tilbake igjen. Etter to måneder i Troms trakk hun asylsøknaden. Med på hjemreisen til Emiratene fikk hun 20.000 kroner i gave fra den norske stat.

 

http://www.nrk.no/norge/_-asylleiren-var-ikke-egnet-for-mennesker-1.12673804

Endret av Finland
Lenke til kommentar

 

 

 

Fattige mennesker klager ikke. 

 

 

Eller er det stemmene deres som ikke blir hørt?

 

 

Kanskje det! De rike har alltid hatt stor innflytelse i samfunnet og er mest hørt.

Jeg kan garantere deg at George Washington og hans grunnleggere av USA ikke var fattig.

Jeg har bemerket meg at det er alltid de rike som klager på at de fattige er late. Spesielt politikerne i Norge gjør dette.

Også kommer disse rike sponsede rosabloggerne og gjør det samme. Vi lever et psykisk syk samfunn hvor de rike kontrollerer hva de fattige skal tenke om hverandre. Politikerne på Stortinget! De er ikke fattige, men de er ekstremt flinke på å snakke ned de fattige.

 

Og de flyktninger som kommer til Norge. Kan umulig være fattige. De har penger til å betale menneske smuglere. De klager på treig internett også. Hva slags flyktninger er dette?

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Først bygger vi opp ett system med cut-troath konkurranse instinkt, som medfører optimal  utnytting av alle typer ressurser. systemet produserer ting og tang som ingen trenger men som du likevel føler at du bare må ha, og det er fordi du er ett menneske som egner deg for å bli utnyttet via dine innebygde svakheter, og det sørger systemet for å bruke. Det holder deg i en konstant "limbo" av akkurat nok misfornøyd til at du biter på samme kroken hver gang, og det er selv om du innerst inne vet at denne uvanen er kun til skade for deg selv ... I want my cake and eat  it too ...

 

Dette systemet går bra så lenge vi har ett passende flertall som ikke har tilgang til, det samme "festbordet" men som fungerer som leverandører av "kanonføde" for systemet. Hvis disse plutselig ikke finner seg i dette, og kommer hjem på trappa til deg og syter og klager, akkurat slik du selv gjør, får du panikk og sutrer; men se, de er jo faktisk storforlangende og oppfører seg dårlig!

 

Se deg i speilet, så finner du alle feil du måtte trenge som forklaring på fenomenet!

Lenke til kommentar

Først bygger vi opp ett system med cut-troath konkurranse instinkt, som medfører optimal  utnytting av alle typer ressurser. systemet produserer ting og tang som ingen trenger men som du likevel føler at du bare må ha, og det er fordi du er ett menneske som egner deg for å bli utnyttet via dine innebygde svakheter, og det sørger systemet for å bruke. Det holder deg i en konstant "limbo" av akkurat nok misfornøyd til at du biter på samme kroken hver gang, og det er selv om du innerst inne vet at denne uvanen er kun til skade for deg selv ... I want my cake and eat  it too ...

 

Dette systemet går bra så lenge vi har ett passende flertall som ikke har tilgang til, det samme "festbordet" men som fungerer som leverandører av "kanonføde" for systemet. Hvis disse plutselig ikke finner seg i dette, og kommer hjem på trappa til deg og syter og klager, akkurat slik du selv gjør, får du panikk og sutrer; men se, de er jo faktisk storforlangende og oppfører seg dårlig!

 

Se deg i speilet, så finner du alle feil du måtte trenge som forklaring på fenomenet!

 

Det eneste løsningen er å kvitte oss med det økonomiske systemet som er basert på kjøpekraft.

Spiller ingen rolle hvor mye penger folk har. Hvis de ikke har tilgang til mat.

Staten kan bare kose seg med gullpengene sine, men disse pengene er verdt ingenting uten mat i landet.

Norge er rik på penger, men når det kommer til matressurser så er Norge verdens fattigste nasjon.

Alt av frukt, grønnsaker, hvete og mye mer importeres fra utlandet. Eneste rikdommen Norge har av matressurser er fisk.

 

Penger har ført til kollaps av mange nasjoner.

Det ottomanske riket manglet masse penger til å modernisere nasjonen sin. De kollapset selvfølgelig.

Romerriket under sin tid hadde også store økonomiske problemer og troppenivået til romerne synker og synker. 

For min del. Så er penger ikke verdt noenting. Mat er mer verdifull enn penger.

 

Hele Afrika er rikere enn hele Europa tilsammen.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Det er desto flere nordmenn som klager i forhold til flyktninger. Det er mer bortskjemte nordmenn.

 

Jeg regner med at uteligger andelen av norske borgere kommer til å stige med årene.

For at NAV skal fungere må folk betale inn skatt. Spørsmålet er da, hvor lenge er de rike villige til å betale formueskatt?

Mange av rikinger i Norge flytter ut av Norge fordi de ikke har lyst til å betale formueskatt.

NAV systemet er et Robin Hood system. Når alle rike i Norge flytter ut. Hvem skal betale for NAV systemet?

Hvis du har følgt med i det siste. Så har mange av millionærer i Norge utenlandsk passport, men har selskaper i Norge. På denne måten slipper norske foretningsmenn å betale formueskatt.

 

Boligskatt rammer mest vanlige mennesker og da stjeler man fra middelklassen.

Formueskatt rammer mest rike mennesker og da stjeler man fra millionærene.

 

Blir vel ikke lenge til Norge blir som Japan. Det finnes jo ikke nok jobber til alle og NAV systemet er jo avhengelig av at penger kommer inn. Også må man i tillegg ta med alle disse NAV saksbehandler som koster en formue.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Selvfølgelig så er det veldig veldig enkelt å sette sammen "propaganda" som gjør at man ser ting litt feil. En reporter kan spørre om en rekke spørsmål som fremkaller denne klagingen og filmer kan bli klippet så man ikke ser hele bildet. Jeg tar ting med en klype salt.

 

Fattige mennesker klager ikke. De som er mest rike mennesker, er selv de flinkeste til å klage.

 

Jeg skrev omtrentish det samme under så hva var meningen med svaret ditt?

 

Veien er hard og bare de sterkeste klarer å komme frem, bare det å komme ut av landet man flykter fra er vanskelig.

Tror de som trenger det mest ikke hadde klaget noenting da de virkelig forstår hvordan helvete er.

 

De sterkeste innebærer også de mest ressurssterke som inkluderer de rike. De som trenger det mest trenger ikke nødvendigvis være de fattige heller så vet du det ;)

 

Det virker også som at du har blitt blendet av klagevideoene og tror alle som har kommet hit er "rike". Jeg lurer på hvor mange som står i skyggen og ikke klager.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

 

Selvfølgelig så er det veldig veldig enkelt å sette sammen "propaganda" som gjør at man ser ting litt feil. En reporter kan spørre om en rekke spørsmål som fremkaller denne klagingen og filmer kan bli klippet så man ikke ser hele bildet. Jeg tar ting med en klype salt.

 

Fattige mennesker klager ikke. De som er mest rike mennesker, er selv de flinkeste til å klage.

 

Jeg skrev omtrentish det samme under så hva var meningen med svaret ditt?

 

Rike mennesker blir ansvarlig for dette. Pengesystemet er idiotisk. Økonomi systemet fungerer alltid bra i starten. Så starter en kollaps fase hvor folk blir uteliggere. Og som jeg har nevnt i poster tidligere. De rike betaler ikke formueskatt i Norge. 90% av norske millionærer flytter til utlandet får et utenlandsk pass. På denne måten slipper de å betale formueskatt i Norge. Den eneste millionæren som ville betale formueskatt var Olav Thon, men han er pensjonert nå.

Dessuten så rammer formueskatt mye av middelklassen og hindrer utvikling av jobber. De rike flytter ut av landet og skaffer seg et utenlandsk pass. Så betaler de aldri formueskatt.

 

NAV er et Robin Hood system på randen av kollaps. Og disse saksbehandlerne koster en formue.

Uansett så er dette framtiden til Norge. Økt uteliggere og fattigdom.

 

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Det værst med de syriske flyktningene er at det er mest unge menn i sin beste alder som kommer. Hvor er de gamle, barna og kvinnene? Støtter FRP sitt forslag om å hjelpe dem der de er. Det eneste flyktningkrisen har bidratt til er at sleipe personer har tjent mass penger på det, enten i form av kompensjon for smugling eller utleie av en raillsjå. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...