Gå til innhold

Bortskjemte flyktninger?


Anbefalte innlegg

Dakkars søte japanerne da :(

 

Men det kommer til å skje i Norge også. Hvis Norge ikke klarer å komme seg ut av oljekrisen. Så står det mye utfordringer i vente. Og når staten skal kun stjele penger fra de rike og gi til de fattige. Så flytter jo naturligvis de rike millionærene til utlandet. Og når staten innfører eiendomsskatt for stjele fra middelklassen. Så blir jo folk uteliggere hvis de ikke har råd til å betale eiendomsskatten.

Endret av Finland
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig on topic, svar på overskriten i tråden: [Er] flyktninger bortskjemte? Vel, tatt i betraktning hva de flykter fra, ja. Det er ikke mange land i verden man kunne dratt til og fått gjennomslag for det de krever av oss. Krever de det fordi de vet vi har midler? Ville jeg fått like store verdier av den syriske staten om jeg dro dit og økte asyl i fredstid? Nei.

Lenke til kommentar

Veldig on topic, svar på overskriten i tråden: [Er] flyktninger bortskjemte? Vel, tatt i betraktning hva de flykter fra, ja. Det er ikke mange land i verden man kunne dratt til og fått gjennomslag for det de krever av oss. Krever de det fordi de vet vi har midler? Ville jeg fått like store verdier av den syriske staten om jeg dro dit og økte asyl i fredstid? Nei.

 

Antakelig ikke, men jeg ser ikke helt at syrias standard er noe å strekke seg etter?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Man har ganske mange land å velge blant om en standard skal defineres. Det ville jo vært litt rart å alltid legge standarden for "akseptabelt" etter det landet som ligger øverst på alskens rare rangeringer om hvor det er best å bo o.l.? Forbauser meg ikke om Syria i fredstid er ganske gjennomsnittlig, og å være gjennomsnittlig kan ikke tilsi et nivå som er håpløst.

Lenke til kommentar

Min mening er jo at jeg synes flyktningene har det veldig godt. Vi hjelper jo dem så godt vi kan. Gir gratis mat, transport og gratis penger. Jeg i det siste månedene har også tatt inn flyktningbarn som bor hjemme hos meg inntil de får plass i barnevernet eller fosterforeldrer. Men det jeg reagerer på er de voksne menneskene. jeg har ikke noe imot barna, men de voksne klager hele tiden. Det har det veldig godt i forhold til folk fra andre nasjoner.

 

Denne uteliggeren må jobbe for mat og får ingenting gratis.

Endret av Finland
Lenke til kommentar

Det er asylsøkere. Først når de får asylsøknaden godkjent, så får dem status som flyktning. Jeg syns det er viktig å skille på dette siden asylstrømmen som kommer til Europa er så sammensatt. 

 

Asylsøkerne som kommer til Europa har ulike mål. Noen rømmer fra krig, mens andre rømmer fra dårlig økonomi. Rømmer man fra krig, vil man kanskje være takknemlig. Rømmer man fra dårlig økonomi, så har man helt andre forventninger, og blir kanskje skuffet over å bli satt i en liten skoghytte med enkel bevertning. Dette er personer som har betalt penger for å komme hit, fordi de drømmer om hus, bil og penger. Når de skjønner at det ikke kommer til å bli sånn, så oppstår ulike situasjoner; sultestreik i Sverige, klaging, osv.

 

Generelt er situasjonen i midt-østen blåst kraftig opp i media. Her om dagen hadde VG eller Dagbladet et stort oppslag i nettavisen om at 9 måneder gammel baby hadde dødd i Middelhavet. Altså, hvert 15. sekund dør et barn av sult rundt om i verden. Bare den siste timen har 240 barn dødd av sult. Det er jo helt forferdelig, men dette er for tiden helt glemt. Nå er det bare asylsøkere og "flyktninger" som gjelder - som om det var den eneste krisen i verden. 

 

Men som svar til tråden vil jeg si:

De som kommer hit av økonomiske intensiver, er de som klager. Det ligger i sakens natur. De ønske velstand, og kommer mest sannsynlig fra et middels bemidlet hjem siden de har hatt råd til å reise hit. Jeg skjønner de blir frustrert hvis de reiser til noe som er dårligere enn det de hadde før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er langt ifra alle som klager, men en del klager mye. Årsaken til det er fordi de har betalt for å komme til Norge, og de har fått høye forventninger fra asylsmuglerene. De får den samme følelsen, som nordmenn ville ha fått om feriereisen ikke tilfredsstilte deres behov.

 

Og ja nordmenn klager også, men nordmenn har også mer rett til å klage. Nordmenn betaler skatt til det norske samfunnet og fortjener å få noe tilbake. Selv de som er for unge til å betale skatt, har forsatt foreldre som har bidratt til staten.

Lenke til kommentar

"Flyktninger" er ikke hva de var: "Slow internet", "Germany or nothing. I'm going back."++ Hørte/så hvordan de klagde over å ha kommet til Finnskogen. Så om dette ikke gjelder alle så burde myndighetene våkne litt, det er på sikt de store konsekvensene kan komme. 

Endret av Fjellvåken
Lenke til kommentar

Haha, hvis dette kan sammenlignes med en norsk feriereise kommer vel den gamle tiggere = turister-sammenligningen til sin rett. Når  det er sagt klager vel ikke nordmenn til myndighetene? Der rettes klagene mot reisebyrå o.l., vil jeg tro. I så måte får "turistene" klage til sitt "reisebyrå", altså smuglerne. Good luck :)

Joda, det er lov å være kravstor - men bitch til rett instans. Det er ikke den norske stat og lokalbefolkningen som har lurt disse. Da er det også feil at disse skal få skyld og kjeft.

Lenke til kommentar

Problemet er måten asylinstituttet er satt opp på. Istedet for at folk må bevise sitt beskyttelsesbehov må UDI motbevise det. Ofte av folk som bruker falske papirer eller ødelegger egne papirer og dermed er papirløse og ikke kan sendes tilbake. FN og internasjonale organisasjoner har gjort alt i sin makt for å gjøre det så vanskelig som mulig for innvandringsmyndigheter å nekte folk asyl. Deres visjon er en verden uten grenser.

Politisk asyl eksisterte i utgangspunktet for å beskytte politiske opposisjonelle ifra undertrykkende regimer. De vi importerer nå har ingen biff med regimene - faktisk drar de ofte tilbake på ferie.

Det var også tidligere slik at man kun kunne søke i første trygge havn. Det er også et prinsipp som bør gjeninnføres. Norge vil da kun ta asylanter ifra Island, Storbritannia, Danmark, Sverige, Finland og det nordvestre Russland.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...