Gå til innhold

Galaxy Note 5 kommer ikke til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror en viktig faktor til at både få merker selges, og flere modeller ikke kommer til Norge ligger i at for å kunne selge produkter som ofte kommer med 1 år garanti, så plikter de seg også til å øke denne til 5 år mtp reklamasjon. For mange av de ikke største merkene og ikke mest solgte modellene så kan en pliktig 5 års reklamasjon fort føre til et tapsprosjekt å selge produktene i landet vårt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

Note 4 solgte utrolig dårlig i alle kjeder, så ingen sjokk for meg at de gjorde dette.

 

Den norske befolkningen er og forblir et iPhone og Samsung S-folk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg tror en viktig faktor til at både få merker selges, og flere modeller ikke kommer til Norge ligger i at for å kunne selge produkter som ofte kommer med 1 år garanti, så plikter de seg også til å øke denne til 5 år mtp reklamasjon. For mange av de ikke største merkene og ikke mest solgte modellene så kan en pliktig 5 års reklamasjon fort føre til et tapsprosjekt å selge produktene i landet vårt.

Nå er det flere andre land i Europa som opererer med 5 og 7 års reklamasjonsrett, så da burde de i teorien ikke selges i mange andre land også.

Lenke til kommentar

Utrolig synd hvis den ikke kommer til Norge.

 

Etter å ha vært utrolig fornøyd med både Note 3 og Note 4, hadde jeg allerede bestemt meg for å oppgradere til Note 5 da den ble lansert. 

 

Er totalt uaktuelt å gå for en mindre telefon når man har blitt vant til Note-serien. Og S6 Edge Plus kan Samsung ha for seg selv. 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

 

Tja... iPad Pro for the win!

Hvordan kan ipad pro som et nettbrett erstatte galaxy note 5 som er en telefon?

 

Den kan ikke. men, du har da en mindre telefon, og så har du iPad Pro'en til å gjøre alt Note'n kan. Note var min neste telefon, og så kom iPad Pro. Så nå må jeg finne ut hva jeg skal ha som neste telefon!

Lenke til kommentar

Jeg tror en viktig faktor til at både få merker selges, og flere modeller ikke kommer til Norge ligger i at for å kunne selge produkter som ofte kommer med 1 år garanti, så plikter de seg også til å øke denne til 5 år mtp reklamasjon. For mange av de ikke største merkene og ikke mest solgte modellene så kan en pliktig 5 års reklamasjon fort føre til et tapsprosjekt å selge produktene i landet vårt.

 

Lite marked er nok grunnen.

Lenke til kommentar

Man kan altids spekuler på hvorfor en produsent nekter å selge ting enkelt ønsker å kjøpe i et geprafisk område

 

mistenken kan gå i den retningen at de vil påtvinge kunder å kjøpe noe som koster mere penger

men også hvorvidt de klarer alle kraven forbrukermeyndigheten setter ( angåend garanti og reklamasjon)

 

jeg får ihverfal det intryket at ønsker til kundene og produsent av og til er i konflikt med hverandre ( dette gjelder alle merker )

Lenke til kommentar

Hadde tenkt meg note5, og jeg har ventet med og bytte ut min note3 som egentlig er mer enn god nok for meg. Men nå får jeg heller se på nexus 6p, men den har jo ikke pen så hva skal jeg velge? Er litt i villrede akkurat nå ? får gå i tenkeboksen en stund til, jeg har ikke hastverk.

 

Og min tanke om hvorfor vi ikke får note5 er at samsung tenker og spare penger og ha færre telefoner i sortimentet i forholdsvis små land siden det er billigere (mindre markedsføring og mindre administrasjon mm) enn og ha et fullt sortiment. Det er endel flere samsung telefoner i England og Tyskland, de fleste av de riktignok billig telefoner.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...