Gå til innhold

AMD tar grep: Ut med Catalyst, inn med Radeon Settings


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ja - Vi får håpe det hjelper med å gjøre driverne mer stabile og ikke bare masse ny "funksjonalitet å markedsføre" som fåtallet ser noe nytte i.

 

Vet ikke helt hvordan du har opplev 2015 med amd drivere men jeg har :

 

*Ikke hatt noen problemer med w10 med whql driverne.

*Fått noe bedre ytelse kontra w8.1 med w10 og nyeste driver til amd.

 

Stabilitets messig har de vært svært bra og bedre enn Nvidia driverne på W10 i alle fall i den første perioden , nå ser ting langt bedre ut for Nvidia også som ser ut til å støtte Sli svært bra på 980 serien (noe smårusk med 970 serien dog).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Vet ikke helt hvordan du har opplev 2015 med amd drivere men jeg har ...

Spørs på GPU'ene du har. Noen funker ok, mens andre funker dårligere. Det er vel å forvente.

 

Det jeg mente med innlegget er at slike "reinvent myself" prosjekter ofte har en tendens til å fokusere litt vel mye på "den nye flotte funksjonaliteten", men glemme det som funket med den gamle løsningen. Jeg er lett skeptisk og forventer en periode hvor ting fort kan bli en del værre før det forhåpentligvis blir bedre. Håper vi selv kan velge når en skal "oppgradere".

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Å gud, nå skal AMD også kaste seg på denne, "vi må ha ett program som ser ut som ett hore hus pluss at det skal ha alle verdens funksjoner som egentlig gjøres best hver for seg" trenden.

Herre gi meg styrke, hater disse moderne tidene, med at alt skal liksom være så WOW IN YOUR FACE, jeg er AMD fan(boy), men dette blir bare noe møl uten like.

Men man må vel følge tidene for de aller fleste idag er jo strengt tatt ikke så oppegående og velger det mest flashy de kan finne fordi det er kult, eller noe sånt, men man kan jo ikke akkurat boikotte slike ting heller når man MÅ bruke slik ting etterhvert som tiden går.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva man ikke kunne gjøre i Catalyst? Har da brukt profiler for oppsett av ymse art i ørten år nå med AMD :p. Problemer har men en god skjerv av i begge leire.

 

Artig med fornyelse/facelift men kall en spade for en spade. Jeg har forøvrig kastet ut GFE på maskiner hvor dette blir installert.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Herre gi meg styrke, hater disse moderne tidene, med at alt skal liksom være så WOW IN YOUR FACE, jeg er AMD fan(boy), men dette blir bare noe møl uten like.

He, he... det er vel noe av det samme jeg mener, men med en litt mer reservert tone.
Lenke til kommentar

Det første jeg tenkte var ikke "YEEEEES ENDELIG!" men "Hva forsvinner nå?"

 

Imidlertid ser det ut til at i alle fall Eyefinity fortsatt er på plass, så da blir det neste å sjekke opp om de aktuelle skjermkortene mine fortsatt er støttet, og i såfall fra når. CCC har virket dårligere på Windows 10 enn Windows 8, og jeg har ventet på ny versjon... Håper ikke dette betyr at ny versjon aldri kommer for mange skjermkort. Det som var med Catalyst var at man beviselig kunne være trygge på at eldre skjermkort ville virke i mange år framover. Dette var dårligere før Catalyst, og kan jo alltids bli dårligere igjen dersom AMD vil kutte ned livslengden på hvert innkjøpt kort.

 

Jeg er happy for progress, men ikke så happy dersom skjermkortene blir forlatt som i gamledager. Ny vri er at dette skjer rett etter ny OS-versjon, i stedet for ved overgangen, slik at man i alle fall beholder tilgang til et par versjoner av Catalyst - riktig nok med bugs.

Lenke til kommentar

Får håpe ny drivere kommer og i samme slengen og det er litt fort. Begynner å bli lei av mine problemer med 390 kort.

Siste stable drivere gir meg random krasj på GTA 5 og må underklokke kortet for at det ikkje skal skje.

 

Og ved bruk av beta driveren så slipper jeg krasjene, men der igjen sitter jeg med dårligere ytelse på 4k spilling kontra stable driveren.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva man ikke kunne gjøre i Catalyst? Har da brukt profiler for oppsett av ymse art i ørten år nå med AMD :p. Problemer har men en god skjerv av i begge leire.

 

Artig med fornyelse/facelift men kall en spade for en spade. Jeg har forøvrig kastet ut GFE på maskiner hvor dette blir installert.

 

Catalyst var ganske vanskelig for nye brukere. Ser forvirrende ut og er "MEH". hadde vært bra i 2005 når alle hadde ubrukelige drivere men nå blir det greit med noe nytt

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Ser ikke helt hva man ikke kunne gjøre i Catalyst? Har da brukt profiler for oppsett av ymse art i ørten år nå med AMD :p. Problemer har men en god skjerv av i begge leire.

 

Artig med fornyelse/facelift men kall en spade for en spade. Jeg har forøvrig kastet ut GFE på maskiner hvor dette blir installert.

 

Catalyst var ganske vanskelig for nye brukere. Ser forvirrende ut og er "MEH". hadde vært bra i 2005 når alle hadde ubrukelige drivere men nå blir det greit med noe nytt

 

Ikke uenig i det og skader aldri med noe nytt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...