Gå til innhold

AMD tar grep: Ut med Catalyst, inn med Radeon Settings


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg forstår forsatt ikke hva som var galt med ACCC  sitt design

 

man kan velge enkel eller avansert oversikt

og valgene er kategorisert i en ned-trekkmeny til venstre i vinduet 

 

Folk er dumme og late, derfor.

I 2015 er det ingen som vil lære seg noe, de vil bare gå rundt som zombier å få alt servert på sølvfat fordi de er giddaslause å gir opp med en gang.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

 

jeg forstår forsatt ikke hva som var galt med ACCC  sitt design

 

man kan velge enkel eller avansert oversikt

og valgene er kategorisert i en ned-trekkmeny til venstre i vinduet 

 

Folk er dumme og late, derfor.

I 2015 er det ingen som vil lære seg noe, de vil bare gå rundt som zombier å få alt servert på sølvfat fordi de er giddaslause å gir opp med en gang.

 

Da blir det ikke bedre med det nye designet for slik det ser ut på bildet så ser det ut som man starter med fler hovedvalg i stedet for 2

og så vil de at menyvalgene skal stables i bredden i stedet for under hverandre

 

det blir flere valg å forholde seg til ( som ikke er noe for late skjeler )

og plassutnyttelsen blir dårligere 

Lenke til kommentar

Det tar ca. 0.8 sec for å starte CCC hos meg.

Men at det er rotete og det kan være på tide å bytte ut er jeg helt enig i.

Har det noe å si for valget av GPU for meg? Nope.

Da er du heldig, tar langt lengre tid for meg.

 

Nå er det noe AMD har sagt offisielt at de spesielt har forbedret. Det er ikke bare noe jeg finner på. De er veldig klar over at det skjer ofte. Det kan bare ikke fikse det. Ikke med koden de hadde før.

Lenke til kommentar

Om det ligger under skrivebordsbehanling, vanlige skjermoppgaver eller mine digitale flatskjermer er ikke akkurat selvsagt, når man leter etter skjermskalering. Men ser at du i alle fall har den fanen, noe jeg ikke har. Kan ha noe med at jeg bruker win 10.

Endret av SVD
Lenke til kommentar

Her ser det ut som de ikke holdt den gode strukturen de hadde før , ellers så er det ganske llikt det som er i w7

 

Den er nøyaktig den samme som på Windows 7 , den eneste forskjellen er at jeg har strukket den ut for å la den dekke hele skjermen og utvidet samtlige menyer for at de skulle komme bedre frem.

Lenke til kommentar

 

Du så sikker at jeg forsatt bruker windows 7

 

På måten du svarer så går jeg ut fra at du også har et skjermkort fra AMD .

Får du da till å ta en skjerm-dump eller bilde av hvordan catlyst  ser ut i windows 10 ?

 

Noe alla dette :

attachicon.gifWin10cat.jpg

 

 

Dere to har noen grå ruter rundt hvert menyinnslag? Looks b0rked.

Mitt ser mer slik ut: 

 

126pic.jpg

 

Jeg er forøvrig på versjon 15.201.1151.1005-151012a-295347E-ATI (som er en beta). Ser det ligger en nyere versjon .1007-151103a, skal installere den nå. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Min ser og ut slik som dette. 

 

Jeg har ikke noe veldig problem med programmet egentlig. Det er heller ikke dårlig layout eller noe slikt.

 

Men jeg ser det fra andres synspunkt. Fra folk som er veldig forskjellige fra det folk som diskuterer her er. For dem kan noe slikt som lang startup, der tilsynelatende ingenting skjer skape mye problemer og frustrasjon. For dem vil heller ikke et slikt design være bra. De vil se alle menyene, og gi opp. Rett og slett. Folk har generelt svært liten tålmodighet og vilje til å gjøre noe som helst. De vil bli presentert med få valg om gangen, som det er enkelt å velge mellom. De vil ikke gå gjennom menyer å finne ut hva de bør gjøre. Det er egentlig veldig lett. Mange problemer kan løses med et google søk. Folk som er gode til å fikse PC problemer er i realiteten ofte bare gode til å bruke google. Du trenger ikke å kunne noe selv, bare vite hvordan du finner informasjonen.

 

Men med hvordan folk er nå så tar de ikke engang et kjapt google søk. De bare gir opp. De sier PCen er "ødelagt". Da er det om å gjøre å lage grensesnitett på en måte som ikke skremmer folk vekk. En måte som får dem til å ikke gi opp og bare gjøre det selv. Android er jo et godt eksempel på at det kan fint gjøre uten å miste funksjonalitet osv. iOS er et eksempel på at ting blir simplifisert i målet om å ikke gjøre det for "vanskelig" for brukeren. Som å velge hvordan du vil åpne bilder f.eks. Det er ansett for å være vanskelig og finnes ikke i iOS. Tilbakeknapp finnes heller ikke. Det er kun hjem. Hva er forskjellen på et lukket program og et i bakgrunnen? Det vet ikke folk.

 

Se på Windows 10 og. Det og går den retningen, altså mot Android. Dette er AMD som gjør det samme. Vekk fra Win7/XP stil til mer Windows 10/Android stil. Tilpasse seg det moderne nåværende markedet. Du kan si hva du vil om dette. Men for AMD er det en ting som teller. De må få solgt varene sine. Da kan du ikke ignorere markedstrender, selv om du synes de er idiotiske. Et selskap som oppnår suksess er ofte et selskap som setter brukeren først. Spesielt i slike SW løsninger. Det er det AMD må gjøre. De kan ikke bare lage Performance/$ kort. Folk kjøper jo faktisk NVIDIA, selv om et AMD objektivt i frames gjør det bedre, for samme pris. Fordi et par ekstra frames er verdt mye mindre for folk en løsninger som gjør at ting bare blir gjort lett, og de kan fokusere på andre ting.

Lenke til kommentar

 

Her ser det ut som de ikke holdt den gode strukturen de hadde før , ellers så er det ganske llikt det som er i w7

 

Den er nøyaktig den samme som på Windows 7 , den eneste forskjellen er at jeg har strukket den ut for å la den dekke hele skjermen og utvidet samtlige menyer for at de skulle komme bedre frem.

 

Hvordan du nå en ser på det så har min versjon lit bedre oversikt

her betyr bruken av farger nesten alt

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Bah, etter at jeg var å lurte litt inne i overdrive, så har vifta  på ene kortet bestemt seg for å stille seg til fast turtall hver gang jeg starter maskina, som igjen fører til at kortet går varmt! Må inn i instillingene og rette på det hver gang jeg starter manskina, PLAGSOM bug!  :nei:

 

 

EDIT: skjer også mens jeg kjører diverse spill......

 

 

EDIT2: 

 

de har kommet med fix i varsjon 15.11.1: 

 

  • [82671] Overdrive™ fan speed is reset to Manual on exiting from a 3D game or application
Endret av Puke Nukem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...