Gå til innhold

Piratpartiet har satt opp åpen DNS-server


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Vent, blokkeringen skjer kun på norske ISP-ers DNS-servere?

 

Den største effekten av denne saken (om man ser bort i fra det faktum at nettsensur ble innført i Norge via kommersielle interesser) er vel at de fikk gitt gratisreklame til DreamfilmHD, Extratorrent, Movie4k, Primewire Swefilmer og Viooz, som jeg tror ikke var allmenn kunskap.

 

Ser frem til neste runde, hvor Kvasir skal få Google blokkert i Norge, siden Kvasir var først ute og Google indekserer piratkopiert materiale.

Lenke til kommentar

Har sett i høringsdokumenter for en god del år tilbake at DNS-tjenester og VPN-løsninger blir omtalt som verktøy for kriminelle. Dette aktualiserer at det faktisk kan komme direkte skadelig lovverk som indirekte gjør bruk av utenlandske nettverkstjenester ulovlig.

Konsekvensen av sivil ulydighet som dette kan faktisk skade internett på samme måte som russiske lovendringer har skadet internett.

Det vil komme ufornuftige juridiske konsekvenser som vil ramme fornuftige og nødvendige nettverksmekanismer og skade internett i Norge. Og det blir aktualisert og rettferdiggjort gjennom half-assed grep som dette.

Det Piratpartiet burde gjøre var å diskutere prinsippene et sted der politikere og velgere hører på. Det de faktisk gjør er å gjøre narr av politikerne og deres mangel på teknisk forståelse. Det skader saken. Piratpartiet viser politikerne hvilke forslag fra lobbyistene de bør sette øverst på lista i neste endring av lovverket. Piratene bruker uoffisielle DNS-tjenester? Da må vi forby uoffisielle DNS-tjenester. 

Jeg tror ikke Piratpartiet skjønner de opptrer som en nyttig idiot og løper rettighetsalliansens ærend her. Alt sammen fordi Piratpartiet ikke klarer å distansere seg fra Piratebay-tilhørigheten.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vent, blokkeringen skjer kun på norske ISP-ers DNS-servere?

 

Den største effekten av denne saken (om man ser bort i fra det faktum at nettsensur ble innført i Norge via kommersielle interesser) er vel at de fikk gitt gratisreklame til DreamfilmHD, Extratorrent, Movie4k, Primewire Swefilmer og Viooz, som jeg tror ikke var allmenn kunskap.

 

Ser frem til neste runde, hvor Kvasir skal få Google blokkert i Norge, siden Kvasir var først ute og Google indekserer piratkopiert materiale.

:lol: Hvem ante at kvasir fantes ennå??

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den største effekten av denne saken (om man ser bort i fra det faktum at nettsensur ble innført i Norge via kommersielle interesser) er vel at de fikk gitt gratisreklame til DreamfilmHD, Extratorrent, Movie4k, Primewire Swefilmer og Viooz, som jeg tror ikke var allmenn kunskap

Takk for tipset, den hadde jeg ikke prøvd..!

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...