Gå til innhold

DAGENS DINGS: Skal fikse mini-jacken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Artig ide, men har man virkelig behov for dette?

En utfordring er å ikke miste selve pluggen her, da ting mindre enn liten minnepenn lett forsvinner, rotes bort, eller glemmes igjen.

De må også finne den rette balansen på magnetstyrke, med tanke på bruk i lomme, veske o.l.

Tipper at noen også har reddet sin mobil og annet med å holde tak i ledningen i det man hold på å miste mobil/spiller i bakken.

 

De som bruker plugger til mange hundre passer vil litt ekstra på også?

Lenke til kommentar

En utfordring er å ikke miste selve pluggen her, da ting mindre enn liten minnepenn lett forsvinner, rotes bort, eller glemmes igjen.

Meningen er vel at man skal plugge den inn en gang, når man har kjøpt den, og deretter la den stå der permanent til man bytter telefon (eller nettbrett/mp3-spiller). Akkurat som faren for å miste SIM-kortet, eller mobilbatteriet, er relativt liten... ;)

Lenke til kommentar

 

 

En utfordring er å ikke miste selve pluggen her, da ting mindre enn liten minnepenn lett forsvinner, rotes bort, eller glemmes igjen.

Meningen er vel at man skal plugge den inn en gang, når man har kjøpt den, og deretter la den stå der permanent til man bytter telefon (eller nettbrett/mp3-spiller). Akkurat som faren for å miste SIM-kortet, eller mobilbatteriet, er relativt liten... ;)

Batteri- og SIM-kort er vel relativt enklere å ta vare på da de sitter godt beskyttet inni telefonen og er et must for at tlf skal virke.. En slik plugg vil derimot noen kanskje fjerne av og til, fordi den stikker ut, eller kanskje man bytter øreplugger. Og vips før man vet det, borte :)

Lenke til kommentar

Tror jeg har ødelagt 2-3 headset iløpet av 1 år. Pga jeg glemmer å ta av meg headsettet for å strekke meg etter noe / reise meg opp og fordi jeg har kjørt over ledningene til dem med kontorstolen.

Løsningen min har blitt å "kjøpt" (fikk til jul) et trådløst headset (Logitech G930). Jeg skal også kjøpe trådløse øreplugger som jeg kan parre med nettbrettet / laptopen via bluetooth.

 

Jeg har redda min gamle Note 2 et par ganger med å dra i øreplugg ledningen når jeg har vært på vei til å miste den. Ulempen er at ledningen kan dette ut, noe den gjorde sist gang (over 1 år siden) og min kjære Note 2 har nå knust skjerm, ødelagt mikrofon og høytaler. For min del, en sånn magnetisk plugg, hadde egentlig kun vært nyttig foran pc'n eller foran mitt Yamaha keyboard.

Lenke til kommentar

Eneste skaden jeg har gjort med å rykke i headset på mange år var på en USB-port. Når det kommer til mini-jack, er telefonen det eneste jeg egentlig bruker det på, og der vil den være ubrukelig for meg. Tenk på det, telefonen er programmert til å forandre oppførselen når noe er plugget i. Ringetoner og lyd fra avspilt media blir kun sent til høyttaleren den tror er plugget i. I tillegg stopper avspilling av media som oftest når dette blir plugget ut.

Lenke til kommentar

Tenk på det, telefonen er programmert til å forandre oppførselen når noe er plugget i. Ringetoner og lyd fra avspilt media blir kun sent til høyttaleren den tror er plugget i. I tillegg stopper avspilling av media som oftest når dette blir plugget ut.

Leste du overhodet artikkelen?

 

Og noe av det som gjør at konseptet høres veldig fristende ut er at du kan la mottakeren stå i hele tiden, for telefonen kommer ikke til å sende lyd til hodetelefonene før MAGkap-en og MAGjack-en er koblet sammen. 

 

 

Det finnes hodetelefoner med blåtann. Det er enda bedre enn en ny plugg.

Problemet med det er at de krever egen strømforsyning. Et ekstra batteri å enten lade eller skifte med jevne mellomrom, og det er ikke "enda bedre" i min bok...

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor dette ikke har blitt en standard er svært merkelig. Har SVÆRT gode erfaringer med Apples Magsafe - og ønsker alle tilkoplinger av trådløse produkter benytter seg av noe lignende. Surface Pro 3 har en svært lik sak med magnet, men den er så dårlig utført at det nesten er latterlig i forhold. Dog. den gjør jobben, redder maskinen om noen går i ledningen. Genialt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hovedgrunnen til at hodetelefoner slutter å virke er at kabelen blir slitt, og det vil ikke dette fikse.

 

Joda, når kabelen blir slitt kan du se at det er magneter i begge endene, noe som gjør at denne kan byttes. Så i alt er det bare et system for utbyttbare kabler med hurtigkobling.

Hva for noe magneter i begge ender ?

Kabelen sitter jo fast sammen med resten av headsettet/øreproppene, magneten er jo bare en ekstra plugg i enden.

Lenke til kommentar

Hvis kvaliteten er høy, nok, ja, men det kan man jo si om det meste, og det er den jo stort sett ikke. Jeg har eid min andel "kvalitetsutstyr". Hovedslitasjen skyldes at ledningene er i bevegelse hele tiden, og at det stort sett er samme punkt som bøyes frem og tilbake, frem og tilbake. At det til slutt ryker er nesten uungåelig, men jeg tror ikke det er umulig å lage en ledning som vil holde gjennom et menneskes levetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...