Gå til innhold

DAGENS DINGS: Skal fikse mini-jacken


Anbefalte innlegg

Jeg ønsker all innovasjon velkommen og ønsker de selvsagt lykke til, men noen må snart ta et oppgjør med det meste av slike kampanjer som enten er svindel eller totalt urealistisk. Pengene som disse to karene ber om gir ikke nok overskudd til å lønne de i ett år en gang, så det er åpenbart alt for lite til å realisere produktet. De trenger nok minimum det tidobbelte, så de må skaffe mer penger på et vis.

 

Realiteten er dessverre at nesten alle folkefinansieringsprosjekter ender i fiasko. Slik det er nå er det faktisk smartere å bruke sparepengene til Lotto, og som vi alle vet er det ikke særlig smart å satse på tipping. Folkefiansiering ligger an til å bli en av de største formene for svindel dette tiåret, og det overrasker meg at vi ikke har sett flere store søksmål ennå. Vi kan selvsagt ikke hindre folk i å brenne pengene sine. Men det er alt for enkelt å slenge sammen en folkefinansieringskampanje med en dårlig video og lure pengene fra mange intetanende.

 

Forøvrig er dette nok et eksempel på et problem som allerede har løsninger:

Spiral-Cable-D010101-.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

En utfordring er å ikke miste selve pluggen her, da ting mindre enn liten minnepenn lett forsvinner, rotes bort, eller glemmes igjen.

Meningen er vel at man skal plugge den inn en gang, når man har kjøpt den, og deretter la den stå der permanent til man bytter telefon (eller nettbrett/mp3-spiller). Akkurat som faren for å miste SIM-kortet, eller mobilbatteriet, er relativt liten... ;)

Tja, på en ren bærbar lydspiller uten høyttaler, så er jeg enig.

Men, mobil, brett og alt annet er jo i hodetelefon modus når pluggen er i. Dermed må den ut for å bruke enheten i vanlig lydmodus.

Magneten må også være ganske kraftig, da den skal ""suge seg fast" på svært liten flate og ikke løsne for lett. Bl.a. tåle litt motstand sideveis m.m. fra lomme og veske.. Hvilke utfordringer kan det å ha en mini supermagnet som løsner og slenger?

Lenke til kommentar

Trukke en kickstarter og liten oppfinnelse som det vil endre kurs på det toget. ^^

 

Kabler er uuuuut.

 

Tja, du skal ha rimelig kontroll på alle dingsene hvis du har kabelangst. Dvs. at som må holdes oppladet for å unngå bruk av kabler/ladeenhet under bruk. Alt må lades og det ganske ofte. Ofte er et hodesett uten strømbehov gull verdt.

 

For de som er på forum her blir det vel både mobil, brett, smartklokke og headsett som trenger lading hyppig.

Hvor irriterende er egentig ledning til headsett vs dødt batteri headsett?

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Jeg ønsker all innovasjon velkommen og ønsker de selvsagt lykke til, men noen må snart ta et oppgjør med det meste av slike kampanjer som enten er svindel eller totalt urealistisk. Pengene som disse to karene ber om gir ikke nok overskudd til å lønne de i ett år en gang, så det er åpenbart alt for lite til å realisere produktet. De trenger nok minimum det tidobbelte, så de må skaffe mer penger på et vis.

 

Hvorfor trenger de ett års full lønn for å realisere en magnet?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tja, på en ren bærbar lydspiller uten høyttaler, så er jeg enig.

Men, mobil, brett og alt annet er jo i hodetelefon modus når pluggen er i. Dermed må den ut for å bruke enheten i vanlig lydmodus.

 

Jeg gjentar meg selv; Leste du overhodet artikkelen?

 

Se innlegg #11 for utdypende forklaring.

Ok, jeg svarte unyansert. Pluggen vil kunne virke som beskrevet på visse kontakter som styres ved hjelp av microchip controller (som senser elektrisk motstand).Dette er nå vanlig på mange nyere bærbare enheter. Før var kontakter mekanisk styrt, dvs skifte til hodesettmodus pga. at pluggen aktiverer en liten bryter. Prøv å plugge i en jack splitter og se hva som skjer.

Lenke til kommentar

Syntes ofte selve jack pluggen tar nok plass og fort kan komme i veien når jeg skal dra telefonen opp av lomma for eksempel, og med dette mellomstykke i tillegg tror jeg den fort kunne blitt plagsomt stor.

 

Tanken er god, men måtte nok forandret hele pluggen for at den skulle blitt interessant for meg, og siden minijack nesten er den eneste standarden som bransjen mer eller mindre er enige om, så blir den altfor utbredt til at man enkelt kan bytte den ut med noe mindre og magnetisk uten en smertefull overgang. 

 

Ellers minner hele Kickstarter kampanjen litt om å være en ripoff av et omtrent 10 år gammelt eksisterende produkt. 

 

replug_packaging_white.jpg

http://www.geek.com/gadgets/review-replug-breakaway-audio-connector-570291/

Endret av esoteric
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Interessert i å høre om altså tollvesenet kjøper helt den tolkningen. 

 

De kjøper nok ikke helt den tolkningen om de faktisk behandler saken nøye og kjenner realiteten, hva som blir gjort når en random pakke kommer inn til norge avhenger nok mer av hva det står slags verdi på pakka.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Gjest Slettet+89234341

Vil man ikke miste både stereo og mikrofon funksjonen på pluggene med en slik dings?

 

ikke om adapteren har 3/4 pins (stereo/+mic)

Lenke til kommentar

 

Vil man ikke miste både stereo og mikrofon funksjonen på pluggene med en slik dings?

 

ikke om adapteren har 3/4 pins (stereo/+mic)

 

men hvor overføres da dette fra jack pluggen til den puggen som går inn i ledninge, alt jeg ser på bildet er en stor metalloverflter der den er holdt sammen av magnetisme.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

 

 

Vil man ikke miste både stereo og mikrofon funksjonen på pluggene med en slik dings?

 

ikke om adapteren har 3/4 pins (stereo/+mic)

 

men hvor overføres da dette fra jack pluggen til den puggen som går inn i ledninge, alt jeg ser på bildet er en stor metalloverflter der den er holdt sammen av magnetisme.

 

 

prototype dummies. endelig versjon vil garantert ha separate kanaler på magnetdelen. Slik som replug: 

 

http://www.pocketables.com/images/2012/07/replug-608x402.jpg

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...