Gå til innhold

Få mer ut av nettleseren din


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg kan skjønne at Tek.no ikkje vil at folk skal bruke Ad-block på siden deres men den burde så absolutt stå på plass #1.

 

Tja, hvis du ønsker at Internett skal fortsette å gi deg veldig mye bra og gratis innhold så er det vel greit om ikke nettsider som Tek.no osv.. begynner å legge opp til aktiv bruka av løsninger som Ad-Block. Om en større prosentandel av alle brukere der ute starter å benytte Ad-Block så er det bare et spørsmål om tid før flere og flere går over til betalbare nettsider om du skal kunne få lov til å lese halvveis fornuftig innhold.

 

Jeg er en av de som faktisk har gått bort ifra å benytte Ad-Block og min netthverdag har ikke blitt noe dårligere eller mer frustrerende av den grunn, men samtidig så sørger jeg i det minste for at de nettsidene jeg leser daglig og de som lager innhold som jeg ser på YouTube faktisk kan tjene noen kroner. Finnes grenser på hvor gjerrig jeg gidder å være, selv om noen reklamer er litt over kanten "flashy" og i øyenfallende irriterende til tider.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eg kan skjønne at Tek.no ikkje vil at folk skal bruke Ad-block på siden deres men den burde så absolutt stå på plass #1.

 

Etter at pop-up vinduer forsvant, plager ikke nettreklamen meg lenger.

 

Uten reklame, ingen interessante gratis nettsider! Det er jo slik de er finansiert.

Jeg tviler på jeg ville betalt abb. for like mange sider jeg leser fast nå, så reklamefinansiering er helt greit for meg! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ad-block er en plage, da det medfører at nettsider gjør flere krumspring for å få med reklamen (eller skjule artiklene som reklame). Dette gjør surfing tregere for oss som ikke har samvittighet til å bruke Ad-block til å lese innhold på nettsider uten å betale.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

 

 

Eg kan skjønne at Tek.no ikkje vil at folk skal bruke Ad-block på siden deres men den burde så absolutt stå på plass #1.

Tja, hvis du ønsker at Internett skal fortsette å gi deg veldig mye bra og gratis innhold så er det vel greit om ikke nettsider som Tek.no osv.. begynner å legge opp til aktiv bruka av løsninger som Ad-Block. Om en større prosentandel av alle brukere der ute starter å benytte Ad-Block så er det bare et spørsmål om tid før flere og flere går over til betalbare nettsider om du skal kunne få lov til å lese halvveis fornuftig innhold.

 

Jeg er en av de som faktisk har gått bort ifra å benytte Ad-Block og min netthverdag har ikke blitt noe dårligere eller mer frustrerende av den grunn, men samtidig så sørger jeg i det minste for at de nettsidene jeg leser daglig og de som lager innhold som jeg ser på YouTube faktisk kan tjene noen kroner. Finnes grenser på hvor gjerrig jeg gidder å være, selv om noen reklamer er litt over kanten "flashy" og i øyenfallende irriterende til tider.

For min del føler jeg at nettsteder som baserer seg på reklame har skutt seg selv ALT for mye i foten:

Akuratt som jeg ikke vil ha noen som roper meg i øret når jeg ønsker å høre på musikk og / eller prate med noen, ønsker jeg ikke påtrengende, blinkende, animerte og skrikende reklamer som forhindrer meg fra å lese selve artikkelen.

 

Så lenge nettsteder insisterer på å hindre meg i å gjøre det jeg faktiskt er på nettsiden for å gjøre, akter jeg for min del å fortsette å gjøre det jeg kan for å slippe plagsom og påtrengende reklame!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eg kan skjønne at Tek.no ikkje vil at folk skal bruke Ad-block på siden deres men den burde så absolutt stå på plass #1.

Tja, hvis du ønsker at Internett skal fortsette å gi deg veldig mye bra og gratis innhold så er det vel greit om ikke nettsider som Tek.no osv.. begynner å legge opp til aktiv bruka av løsninger som Ad-Block. Om en større prosentandel av alle brukere der ute starter å benytte Ad-Block så er det bare et spørsmål om tid før flere og flere går over til betalbare nettsider om du skal kunne få lov til å lese halvveis fornuftig innhold.

 

Jeg er en av de som faktisk har gått bort ifra å benytte Ad-Block og min netthverdag har ikke blitt noe dårligere eller mer frustrerende av den grunn, men samtidig så sørger jeg i det minste for at de nettsidene jeg leser daglig og de som lager innhold som jeg ser på YouTube faktisk kan tjene noen kroner. Finnes grenser på hvor gjerrig jeg gidder å være, selv om noen reklamer er litt over kanten "flashy" og i øyenfallende irriterende til tider.

Er nettsidene bra nok så betaler eg gjærne :)

Lenke til kommentar

"Så lenge nettsteder insisterer på å hindre meg i å gjøre det jeg faktiskt er på nettsiden for å gjøre, akter jeg for min del å fortsette å gjøre det jeg kan for å slippe plagsom og påtrengende reklame!"

 

Jeg har mistanke om at noen også har samme holdning til tyverialarmer, alarmene lager plagsom støy mens de gjør det de er der for å gjøre og stikker av igjen...

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

  • Evernote Web Clipper: For mer permanent lagring av nettsider enn Pocket

Lazarus form recovery: Gjenoppretting av skrevet tekst etter ufrivillig sletting ved krasj e.l.

Chrome to phone: Send lenker,kart,telefonnummer m.m til androidtelefon. Blir åpnet i den relevante appen på telefonen. F.eks vil et sendt telefonnummer åpnes i telefon-appen klar til ringing og kart vil bli åpnet i Google Maps klar til navigering

Searchpreview: Forhåndsvisning av nettsider i søkeresultater

Wikiwand: Bedre grafisk fremstilling av Wikipedia

Google similar pages: Fin måte å finne ny nettsteder på. Viser en liste over nettsider med tilsvarende innhold som den du er på.

Endret av eipra
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Adblock er et ekstremt nyttig verktøy for de som har en helsemessig grunn. Da tenker jeg de som virkelig blir svimmel og får hodepine av at ting beveger seg, kan være f.eks. skade etter en ulykke eller lignende.

 

Mange bruker Adblock bare for å slippe å vente noen sekunder før videoen starter og lignende. Takket være de brukerne blokkerer stadig flere nettsider Adblock slik at nettsurfinga blir vanskeligere for de som faktisk har helsemessig behov for reklameblokkering.

Endret av Kongeskipet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stylish er nok min favoritt som gjør at jeg kan få mørk bakgrunn og lys skrift på de sidene jeg bruker mest, den har spart meg for mye hodepine opp igjennom årene.

 

Tusen takk! Har hatt behov for å få mørkere nettsider lenge, uten å være klar over det :)

 

Ett spørsmål: Noen nettsider som er mørke fra før, blir litt rare med 'stylish'; Er det noen enkel måte å gjøre unntak for de på? Når jeg velger edit, så får jeg opp en hel remse med 'script' som kan redigeres, og mange forskjellige 'add URL' ting.... Er der ingen valg som er globale, og som unntar hele domener fra stylish?

Lenke til kommentar

 

Stylish er nok min favoritt som gjør at jeg kan få mørk bakgrunn og lys skrift på de sidene jeg bruker mest, den har spart meg for mye hodepine opp igjennom årene.

 

Tusen takk! Har hatt behov for å få mørkere nettsider lenge, uten å være klar over det :)

 

Ett spørsmål: Noen nettsider som er mørke fra før, blir litt rare med 'stylish'; Er det noen enkel måte å gjøre unntak for de på? Når jeg velger edit, så får jeg opp en hel remse med 'script' som kan redigeres, og mange forskjellige 'add URL' ting.... Er der ingen valg som er globale, og som unntar hele domener fra stylish?

 

Bruker du et globalt darkskin? Jeg har lagt inn et darkskin for hver av sidene jeg bruker mest som Facebook, Diskusjon.no, Youtube, Gmail og sikkert noen jeg ikke husker i farta. Jeg har prøvd et global darkskin tidligere, men som du sier så blir noen sider helt rare, så det beste er nok å ta en og en av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...