Gå til innhold

Snart kan du gjøre et skikkelig kupp


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke at jeg klager på tilbud.. men feirer vi egentlig thanks giving og black friday og slikt her i Norge? Ikke sist jeg sjekka.

Dette er noe som er satt i gang av handelsbransjen, ene og alene. Økt salg og oppmerksomhet er det de er ute etter. Komplett skor seg nok greit på denne tiden av året, penga sitter løst hos mange.

Enkelte går jo helt amok bare det står ordet salg eller det er tilbud på noe en dag i året. Er nok mange som kommer til å kjøpe en del de aldri får bruk for, de bare kjøper fordi det er billig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke at jeg klager på tilbud.. men feirer vi egentlig thanks giving og black friday og slikt her i Norge? Ikke sist jeg sjekka.

 

Thanksgiving som nasjonal tradisjon med familiemiddag er utelukkende av amerikansk opprinnelse. Det har vært litt tynt med samarbeidende indianere og pilgrimmer i 1600-tallets maisåkre andre steder. Som et familie-event har det også blitt plukket opp utenfor USA, bla. i Canada og litt i Storbritannia og andre steder.

 

Black Friday er startskuddet for julehandelen i USA, og sammenfaller i tid med Thanksgiving, uten noen ideologisk tilknytning forøvrig. Black Friday som uttrykk hinter til sort blekk i butikkenes regnskaper, i motsetning til rødt. Enkelt sagt er det julehandelen som pangstartes med et prisfyrverkeri.

 

Som en omsetningsboost for handelsstanden før advent har det gradvis spredt seg de siste årene, også til Norge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dere har glemt den største konkurrenten til komplett.no på teknikk i konsument markedet; https://www.dustinhome.no/

Dette er laaaangt i fra kompletts største konkurrent

Dems egne ord, men du kanskje vet bedre.

 

 

 

Dustinhome var kanskje en konkurrent før, men alt handler ikke om pris. Med komplett har de hente lokaler med 0 i frakt overalt i Norge.

 

De har super kunderservice på RMA og andre ting.

 

Vet ikke hva som har skjedd, men dustinhome har tapt seg så det holder.

Når begynte din subjektive mening om hvilken butikk som er best å avgjøre hvilke butikker som er konkurrenter og ikke?

 

Komplett Group(inkl. 14 nettbutikker) har omsetning på 5,2MRD i 2013, Dustin Home i Norden hadde omsetning på 5,5 MRD. Nå er Komplett større i Norge, men å si de ikke er en konkurrent er ihvertfall helt på jordet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...