Gå til innhold

Har Sony veldig dårlig kvalitet?


Daniel.ab

Anbefalte innlegg

Har sett og hørt om veldig mange som har knust Sony telefonen sin. Mesteparten hevder at den ikke er utsatt for noe spesielt som skal ha forårsaket dette.
Er det virkelig så elendig kvalitet at telefonene knuser av "ingenting"?
I tillegg så slutter ofte touch å virke etter skjemen sprekker.
Har sett flere skjeve telefoner fra Sony, så jeg tipper det er fordi telefonene er alt for myk.

Noen som har noe annen erfaring?
Jeg synes flere Sony produkter ser veldig fristende ut men hadde aldri tatt sjansen på å kjøpe i frykt for at telefonen/nettbrettet skulle knuse uten grunn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja.. Jeg har en eldre modell, Xperia V, og den fungerer som bare det. Nå har den aldri vært i gulvet eller noe sånt, og når den er vanntett skal det vel noe til for at den skal bli fuktskadet også.

 

Nesten irriterende at den er så solid. Jeg har litt lyst på noe nytt, men jeg får meg ikke til å bytte før den jeg har sier takk for seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Min Z (ikke noe tall bak) har funnet veien fra bukeslomme til både innegulv og asfalt uten noe annet enn et merke på hjørne. Sølte forrige uke en kopp tevann over den uten noen andre konsekvenser enn at den ble renere. Nå er jo telefonen forøvrig vanntett så det skulle bare mangle.

 

Ser forresten mange flere knuste Iphone enn Sony telefoner på jobb (prosentvis).

Lenke til kommentar

Når jeg ser hvordan mobiler behandles er jeg ikke overrasket av at mange ryker.

 

Jeg har god erfaring med den mekaniske kvaliteten på mine tidligere Sony-mobiler, men skal være ærlig med at jeg kommer til å sjekke glassene på min nye Z3 Compact jevnlig i garantiperioden selv om den ikke mistes i bakken.

Lenke til kommentar

Min Z gikk i stykker ved at jeg hadde den i samme lomme som en bilnøkkel, idet jeg steg ombord i en seilbåt.

Nøkkelen må ha blitt presset mot skjermen idet buksa strammet seg.

Skjermen måtte byttes.

 

Min Z2 gikk i stykker uten grunn. Plutselig var det bare en sprekk i glasset på baksiden.

Jeg har ikke gjort noe med det, selv om jeg nok burde. Dette var bare baksiden, så den fungerer greit likevel.

 

Ja, Sony har telefoner som knuser lett. Ikke rart når baksiden er av glass.

Kjøp et solid deksel om du vil ha Sony. Den overlever neppe lenge uten beskyttelse.

Mine telefoner ble skadet før jeg hadde rukket å sette på deksel.

 

 

Ang. iPhone:

Halvparten av de iPhonene jeg har sett har knus skjerm. Men de er visst konstruert slik at de fremdeles fungerer med knust skjerm, så eieren trenger ikke å skynde seg til verkstedet.

Min Xperia Z fikk en skjermskade som gjorde den ubrukelig. Den måtte repareres.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har hatt Sony siden de startet å lage telefoner å har aldri hatt noe feil med noen av de. Har enda en Xperia Arc fra 2011 som fungerer som bare det, eneste er at batteriet er litt dårlig på den. Kjøpte meg nylig en Z2 å en lommebok man kan ha den i. Den beskytter telefonen mot fall og ripeskader, så regner med jeg har den telefonen i noen år fremover.

Lenke til kommentar

Har hatt Sony Z1 i et drøyt år nå, og den er like fin som da den var ny. Bruker den uten deksel, men legger aldri nøkler i samme lomme som telefonen. Brukes normalt, og lånes til unger og går i bakken innimellom. Med andre ord bare positiv erfaring fra meg. Blir fort en Z4 på meg til våren, da jeg sjeldent har vært mer fornøyd med en telefon.

Lenke til kommentar

En ting man skal huske på når det gjelder alle populære duppedingser, er at når fanskaren opplever noe galt med leksaken sin er det rett i kjelleren og ut på foruma for å klage. Det negative kommer alltid før det positive, og det må 10 positive for å veie opp en negativ.

 

Jeg mistet min 2 dager gamle Xperia Z3 rett i asfalten så det smalt. Og den danset lenge før den til slutt landet på skjermen ned med et grusomt smell.

 

Men skjerm og baksiden var like hel og urørt. Mens hjørnene og aluminiumen fikk seg en trøkk på utrolige 5 steder.

 

Men skadene var små, og støtdemperene på hjørnet hadde gjort jobben sin. Ene hjørnet var helt men stygt.

 

Det som er, er at det å være forsiktig med ting i dag er en meget subjektiv relativ ting. Forsiktig for noen, er mishandling for andre..

 

Jeg gir personlig +1 til at Sonys telefoner tåler ganske mye. Jeg kjøpte meg ny helt likedan etter at jeg fikk solgt den som falt.

 

Kjempefornøyd.

 

Men jeg kjøpte meg en skikkelig bæreveske til denne..

 

Dog, må man innse følgende fysiske begrensninger; større telefoner, større flater og tynnere telefoner gjør ikke telefoner sterkere.. Det er litt utviklingen slik den er desverre. Og enda driver de på og skal gjøre telefonene enda tynnere...

Lenke til kommentar

Å kjøpe en form for beskyttelses duppeditt i mangelen på et bedre ord, er en billig forsikring mot fall og ripeskader. Hadde jeg hatt en telefon til 500kr, så hadde jeg nok ikke brydd meg noe særlig, men når man betaler såpass mye for en telefon som har lett for å ramle ut av lomma eller få ripeskader av nøkler o,l så er ikke 2-300kr så mye.

Lenke til kommentar

Jeg er mest interessert i telefoner som knuser/sprekker uten grunn. Jeg vet at alle telefoner kan knuse :)

Jeg personlig kjenner ingen med en Xperia Z modell som ikke er knust. Og det er telefoner som er knust uten å gå i bakken.

Gamle mer solide telefoner fra Sony som for eksempel V vet jeg er mer robuste.

 

Men siden jeg ikke kjenner så mange med Sony telefoner så spurte jeg her.

Har også lest side opp og side ned om folk som har fått sprukket skjerm uten grunn. Mange her på forumet også. Og i veldig mange tilfeller så slutter touch å virke samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg er mest interessert i telefoner som knuser/sprekker uten grunn. Jeg vet at alle telefoner kan knuse :)

Jeg personlig kjenner ingen med en Xperia Z modell som ikke er knust. Og det er telefoner som er knust uten å gå i bakken.

Gamle mer solide telefoner fra Sony som for eksempel V vet jeg er mer robuste.

 

Men siden jeg ikke kjenner så mange med Sony telefoner så spurte jeg her.

Har også lest side opp og side ned om folk som har fått sprukket skjerm uten grunn. Mange her på forumet også. Og i veldig mange tilfeller så slutter touch å virke samtidig.

Akkurat. Skjønner deg da jeg vet om en som alltid har hatt problemer med ladere til I-phone. Og at enkelte modeller fra Samsung har et batteri som eser ut uten at jeg kjenner noen som har hatt det problemet.

 

Ellers så har du rett i det at skjermen slutter å virke når den er sprukket. Men når det gjelder eplet så fungerer telefonen like bra etterpå.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg hatt min z3c spesielt lenge, men skal jeg dømme kvaliteten til damas z2 så tåler den overraskende mye. Hun slenger den i vesken med nøkler og alt annet dilldall man typisk finner i en veske, mister den i gulvet fra kjøkkenbenken og brysthøyde mange ganger, og av og til har jeg sett hun har slengt den avgårde i sinne. Mobilen er hel og fin, og det eneste jeg kan se av skjønnhetsfeil på den er litt riper på bakglasset og alurammen.

 

Men herdet glass kan sprekke, og har selv opplevd både at et Rosendahl glass sprekke av seg selv på kjøkkenbordet, og en vitrinedør i glass sprekke i løpet av natten etter mange år.

Lenke til kommentar

 

Jeg er mest interessert i telefoner som knuser/sprekker uten grunn. Jeg vet at alle telefoner kan knuse :)

Jeg personlig kjenner ingen med en Xperia Z modell som ikke er knust. Og det er telefoner som er knust uten å gå i bakken.

Gamle mer solide telefoner fra Sony som for eksempel V vet jeg er mer robuste.

 

Men siden jeg ikke kjenner så mange med Sony telefoner så spurte jeg her.

Har også lest side opp og side ned om folk som har fått sprukket skjerm uten grunn. Mange her på forumet også. Og i veldig mange tilfeller så slutter touch å virke samtidig.

Akkurat. Skjønner deg da jeg vet om en som alltid har hatt problemer med ladere til I-phone. Og at enkelte modeller fra Samsung har et batteri som eser ut uten at jeg kjenner noen som har hatt det problemet.

 

Ellers så har du rett i det at skjermen slutter å virke når den er sprukket. Men når det gjelder eplet så fungerer telefonen like bra etterpå.

 

 

Så du mener at det ikke er et spesielt proble at skjermen sprekker uten grunn?

 

Fant den her når jeg googlet https://www.facebook.com/pages/Xperia-Z-Cracked-Screens/370754419718137

Lenke til kommentar

 

 

Jeg er mest interessert i telefoner som knuser/sprekker uten grunn. Jeg vet at alle telefoner kan knuse :)

Jeg personlig kjenner ingen med en Xperia Z modell som ikke er knust. Og det er telefoner som er knust uten å gå i bakken.

Gamle mer solide telefoner fra Sony som for eksempel V vet jeg er mer robuste.

 

Men siden jeg ikke kjenner så mange med Sony telefoner så spurte jeg her.

Har også lest side opp og side ned om folk som har fått sprukket skjerm uten grunn. Mange her på forumet også. Og i veldig mange tilfeller så slutter touch å virke samtidig.

 

Akkurat. Skjønner deg da jeg vet om en som alltid har hatt problemer med ladere til I-phone. Og at enkelte modeller fra Samsung har et batteri som eser ut uten at jeg kjenner noen som har hatt det problemet.

Ellers så har du rett i det at skjermen slutter å virke når den er sprukket. Men når det gjelder eplet så fungerer telefonen like bra etterpå.

Så du mener at det ikke er et spesielt proble at skjermen sprekker uten grunn?

 

Fant den her når jeg googlet https://www.facebook.com/pages/Xperia-Z-Cracked-Screens/370754419718137

Så det nå. Men aldri hørt om problemet før.

Lenke til kommentar

Har en Z. Den er ikke knust, men det er litt riper i den. Har beskyttelsefilm både foran og bak.

Jeg lurer også litt på det med kvalitet. Batteriet er ikke mye å skryte av, og den lever sitt eget liv. WIFI slår seg på, og ingen ting i innstillingene tilsier at den skal det. Så det er veldig rart. Er mer fornøyd med samsung. Dette blir siste fra sony på en god stund :)

Min har også falt en del i bakken. Like hel :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...