Gå til innhold

ANMELDELSE: Sid Meier's Civilization: Beyond Earth


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi det var veldig lav score på et Produkt med mange veldig loevende navn på esken .. hmmmm kan det være så dårlig ...

 

Har fått mye bedre score på blant annet Gamereactor(9/10) og Ign(8.5).

 

Senere kan det jo komme patch'er og expansion packs som endrer ganske mye av spillet, slik at det blir bedre og fyller mer av sitt potensial.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

disse sprekkene i planeten som anmeldelsen nevner, har de noe annen funksjon enn en fjellkjede har eller er det bare annet design? anmelder nevner ikke tech-web, noe jeg synes i hvert fall høres ut som den største forandringen fra civ V, ettersom du nå er mye mer fri til å finne opp den teknologien du vil, heller enn å følge lineær progresjon. burde være verdt å nevne?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt kritikk:

Jeg syntes anmeldelsen virker veldig uinspirert og til tider litt "stakato" med veldig mye "Jeg, Jeg, Jeg" repetert igjennom anmeldelsen. Hadde forventet litt mer.

 

Det blir spennende å se hvor anmeldelsene ligger i snitt på dette spillet. Har allerede sett en 8/10 og en - noe overraskende 100 av 100 :) Det skal bli spennende å se hvor mange timer en kan tyne ut av dette :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

disse sprekkene i planeten som anmeldelsen nevner, har de noe annen funksjon enn en fjellkjede har eller er det bare annet design? anmelder nevner ikke tech-web, noe jeg synes i hvert fall høres ut som den største forandringen fra civ V, ettersom du nå er mye mer fri til å finne opp den teknologien du vil, heller enn å følge lineær progresjon. burde være verdt å nevne?

 

Det stemmer at du står litt friere til å bestemme rekkefølgen på hva du forsker på, men siden mer avansert tech koster mer "science" endte i hvert fall jeg ofte opp med å velge det som tok kort tid å forske på slik at jeg ikke gikk tom for ting å bygge i byene mine. Det lar deg hoppe over noen forskingsfelt som du ikke bryr deg om, og det synes jeg var bra.

 

Riftene er ikke veldig ulike fjell, men du kan se over dem, og senere "land units" kan krysse dem. Gir en følelse av "so close, but yet so far away" som jeg likte, samtidig som de bare tilbyr en midletidig trygghet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt kritikk:

Jeg syntes anmeldelsen virker veldig uinspirert og til tider litt "stakato" med veldig mye "Jeg, Jeg, Jeg" repetert igjennom anmeldelsen. Hadde forventet litt mer.

 

Det blir spennende å se hvor anmeldelsene ligger i snitt på dette spillet. Har allerede sett en 8/10 og en - noe overraskende 100 av 100 :) Det skal bli spennende å se hvor mange timer en kan tyne ut av dette :)

 

Har sett en del anmeldelser, og de fleste gir det 7/10 og oppover. Ble faktisk overrasket over at gamer.no gir det så lav score, men det ser heldigvis ut til å være unntaket.
Lenke til kommentar

Ja Pressfire ga 6/6, kan ha noe med anmelderen sin interesse av slike spill.

Selv har jeg snart 300 timer på Civ 5 og enda mer på Civ 4 så jeg tipper jeg kommer til å like dette, i alle fall med et par expantions på ryggen.

 

Kan i hvert fall svare at jeg har flere hundre timer registrert i Civ V selv, og det samme gjelder for Alpha Centauri, så min interesse for rundebaserte strategispill er absolutt på plass :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Angående så stort sprik i "terningkastet" anmelderne gir så har det enormt mye med smak og behag å gjøre. Mr obvious to the rescue :p

 

Personlig synes jeg de fleste Civ spillene er bra og liker godt rundebaserte spill generellt. Jeg tror jeg kunne gitt alle Civ spill 7/10 uten å ha sett en trailer engang for så å teste det og bekrefte det etterpå :)

 

Men jeg håper virkelig de gir ut en patch eller gratis expansion som fikser AI'en (tar anmelderens ord på dette), den har vært noe dårlig på de fleste Civ spill. Dette gjelder dog veldig veldig mange spill, blir dumt å kalle det AI når de er så forutsigbare og ikke forandrer "spillestil" etter forholdene :)

Lenke til kommentar

Det stemmer at du står litt friere til å bestemme rekkefølgen på hva du forsker på, men siden mer avansert tech koster mer "science" endte i hvert fall jeg ofte opp med å velge det som tok kort tid å forske på slik at jeg ikke gikk tom for ting å bygge i byene mine.

 

Da spiller du det feil. Foreslår at dere sjekker ut

 

http://www.youtube.com/user/SBFMadDjinn

 

Enig. Jeg har spilt spillet en del, og kan love deg at det alltid er noe å bygge. Spillet svømmer over at build options.;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trist, men det var dette jeg fryktet. Dagens Firaxis er ikke i det hele tatt det samme firmaet som lagde klassikere som Alpha Centauri og Civilization 3. Vi vil uansett alltid ha de gamle Civilization spillene å gå tilbake til, spilldesignet der er så bra at man blir ikke lei. (Det blir ihvertfall ikke jeg!) Noen går det ned med, og med andre går det opp. Paradox Interactive sine spill blir bare bedre og bedre syns jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...