Gå til innhold

Googles smarte hjelpere rykker nærmere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette viker omtrent like nyttig som å koble lyspærene sine til mobilen. Tidsstyrte termostater er uansett ikke noe nytt. http://www.micro-matic.no/?ItemID=6788

Fordelen her er riktignok at denne enheten skal lære seg når du er hjemme og ikke. Dette kan vel løses enklere ved å bruke telefonens posisjonsdata og sku på varmen når du nærmer deg og av når du forlater huset?

Lenke til kommentar

Er ikke helt oppdatert på hva som er vanlig i hus-standene her til lands da jeg stort sett har jobbet som elektriker på skip, men har vært på noen rehab jobber på land de siste årene, og fått intrykk av at de fleste vertfall litt eldre hus kjører termostatene sine på 230 volt med direkte styring og tilføresel i termostaten. Denne "Nest" termostaten er jo vel bare for intigrering 24 volts anlegg slik jeg har forstått det? Mer for type fyrkjele/ventilasjons anlegg som er mer vanlige i statene? En har selvsagt mer svakstrøms styringer i nyere smarthus løsninger, men her finnes det jo allerede et flust av produkter med lignende funksjonalitet som jobber sammen med den aktuelle smarthus løsningen. Ser derfor ikke helt føre meg at dette kan bli noen suksess her til lands.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har hatt Nest 220 volt røykvarlser siden begynneslen av januar i år. Koster mye, men veldig fornøyd. Nest produkter kan kjøpes her http://www.johnlewis.com/search/nest?_requestid=888807

 

Ikke for å være vanskelig nå, men hvordan er man veldig fornøyd med en røykvarsler?

Den skal jo helst bare gi beskjed når det er behov for å komme seg til helvette ut. Og ikke når man steker bacon.

 

Regner nå med at din lelilighet/hus ikke har brent i det siste!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...