Gå til innhold

Sony vurderer Early Access-program


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEI NEI NEI

 

Early Access har ødelagt Steam fullstendig. Valve putter tilogmed Early Access bug havens opp i featured games banneren! Jeg er så utrolig lei av å finne spennende spill, bare for å bli skuffet over å se at de fremdeles er i Alpha eller Beta - og uspillelige!

 

Ferdige spill, basta. La ungene få sin egen Early Access seksjon som de kan leke i, godt adskilt fra de store spillene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Early access er noe forbanna søppel. Hva tror dere utviklere gjør om de legger ut spill på early access som folk betaler høye summer for og så ender det opp med lave salgs tall? Er ikke utenkelig at de kjapt slapper på "beta" og så til slutt "final" for å bli ferdig med det for så å starte et nytt prosjekt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Early Access er en pest på steam i hvertfall. Øsnker helst ikke å se dette på konsoll også. Om de skal vurdere dette så må Sony være mye strengere en Valve. Så mye søppel av Early Access spill på steam nå. Betale for et uferdig produkt er absurd i mine øyne :/

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Early Access er greit nok, men det burde vært gratis, så man ikke ender opp med å kjøpe katta i sekken.

Det tar to sekunder å sjekke forumet for å se om folk flest er fornøyde, og Early Access er uansett stort sett billigere enn den ferdige versjonen. I tillegg får man hjelpe til med å styre utviklingen, skjønt akkurat det kommer mye ann på utviklerne. Er det bra utviklere har de bra samarbeid med fansen hele veien, og vi ender opp med spill som er tilpasset det folk faktisk vil ha. Dermed får vi spill som D:OS. En god del av tingene i spillet er nok laget fordi fans vil ha det. Jeg har spilt Fight The Dragon en god del på early access, og utviklerne der er svært flinke med å la oss bestemme hva vi vil ha. Hadde de droppet early access hadde vi endt opp med et langt dårligere spill. Så er utviklerne bra og samarbeider med fans gjør early access spill mye bedre. Er det derimot dårlige utviklere har det ingenting å si om spillet er på early access eller ikke. Spillet blir uansett ræva.

 

Poenget er at det tar svært kort tid å se om folk liker spillet du er interessert i, og med bra utviklere gjør early access spillet bedre. Skjønner ikke helt hvorfor så mange av dere hater det så mye? Tror dere spill var bedre før eller noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Dersom man ikke liker at spill kommer på Early Access, er det ikke bare å la være å kj

 

Skulle selvsagt stå: "Dersom man ikke liker at spill kommer på Early Access, er det ikke bare å la være å kjøpe de da?"

Lenke til kommentar

Det er mange feil Valve har gjort med steam i det siste, allt fra green light til å sette ny opplastede spill som "nye"(selv om de var lagd i 1983). Synes at på steam så kunne man lagd sine egne custom hjemmeside, som henter informasjonen du vil se etter. For oss med litt erfaring bak rattet på en nettside så kunne vi rask ha lagd et par query setninger og bare fått 'knæsh' nye spill uten early access. Kanskje for de som var interessert i en utvikler over en annen kunne hat en liste for de. Eller noe lignende.

 

Men back on topic, sure sony. Fyll opp storen din med uferdige spill. Er ikke noe som buggy spill på en consoll hvor du ikke kan endre configs for å redde deg selv fra fatale bugs eller lignende. Personelig mening på bordet, synes det er rart å måtte betale for et uferdig produkt i håp om at utvikleren skulle faktisk gjøre noe med pengene de har fått.

 

Grøss. Hele konseptet gjør meg litt uggen. Hold early access på kickstarter eller på personelige sider. Ikke hos store selskaper som Sony, Microsoft, valve eller lignende.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt snakket om at det forpester steam heller, havner "aldri" opp i early access-spill på steam, når det er sagt finner jeg konseptet lite forenlig med en konsoll, der sony/ms/nintendo har kontroll og man må betale "blodpenger" til eieren for å gi ut spill.

 

AtW

 

Akkurat nå ligger The Forest på toppbanneret hos Steam. Ingenting tyder på at det er et uferdig bugspill, så når du oppspilt og klar til å kjøpe scroller ned og oppdager EARLY ACCESS LOOL, så er det for sent. Du har kastet bort et minutt på et spill du ikke vil ha.

 

Hvor mange av dere betaler for uferdige biler uten motor/dekk?! Hjemmesnekret interiør men lekker utvendig...?

Lenke til kommentar

Dette kan funke. Viss Early Access spill får egen plass i Sony-butikken slik at alle skjønner kva di roter seg inn på. Da burde jo den delen være grei skuring. Reklame for Early Access spill bør ikkje dukke opp andre plasser i Sony-butikken da dette kan bli misforstått. Enkelt og greit.

 

Dernest vil eg tru at Early Access spill til konsoll må ha som minstemål å være spillbare utan for mange bugs samt med fleire lagringspunkt bakover i tid slik at man kan starte opp att spillet ved eit av desse lagringspunkta viss spillet låser seg.

 

Uannsett er Early Access for di som gjerne vil være med å forme spillet si utvikling samt eit frivillig konsept. Valgfrihet er av det positive.

 

For min egen del vil eg helst at spill blir utvikla slik spillutvikler såg for seg spillet utan noko form for sutrete innblanding fra forsmådde fanatiske religiøse gnukkehauder. Men eg innser og at Early Access kan gi oss nokre episke spill fordi nokre spillere bryr seg og påvirker spillutviklere på ein positiv måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...