Gå til innhold

Nå vet vi når Dragon Age: Inquisition kommer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til slippdato så pleier vel EA og gi ut spill i Norge på Torsdager? 9 Oktober er en Torsdag, så tipper den dagen.

 

Jeg syns traileren som kom idag var perfekt, den gav den gode følelsen man skal få fra en trailer, ikke vis så mye som er konkret, ha awesome musikk og sett stemning.

Lenke til kommentar

Hvor ble det av den spirituelle oppfølgeren til Baldur's Gate? Rollespillet av den gamle skolen som skulle lages spesifikt for PC, mens kidsa fikk Mass Effect? Hjelpe meg. Ingenting er igjen. Eneste jeg ser er "awesome button" overalt.

 

Jup, fatter ikke at de ikke lanserte Dragon Age 2 under et annet navn og lagde en oppfølger til DA:O i tillegg. DA 2 hadde fått en mye bedre mottagelse om den ikke var DA2.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor ble det av den spirituelle oppfølgeren til Baldur's Gate? Rollespillet av den gamle skolen som skulle lages spesifikt for PC, mens kidsa fikk Mass Effect? Hjelpe meg. Ingenting er igjen. Eneste jeg ser er "awesome button" overalt.

Gå og sjekk ut Pillars of Eternity, men det er bare å akseptere at infinityengine spillenes tid er over. Personlig så skal jeg ha meg collectors edition av denne tittelen.

Endret av ghost_ronin
Lenke til kommentar

Hadde så langt trodd at de satset på åpen verden til dette spillet. Nå som jeg ser at dette ikke er saken og at de tar mer utgangspunkt i DA2 enn Origins blir bare skepsisen min enda større. Mulig jeg blir å kjøpe det hvis det kommer på tilbud, men blir nok ikke å forhåndsbestille. Gjorde allerede den feilen med Dragon Age 2.

Lenke til kommentar

Hadde så langt trodd at de satset på åpen verden til dette spillet. Nå som jeg ser at dette ikke er saken og at de tar mer utgangspunkt i DA2 enn Origins blir bare skepsisen min enda større. Mulig jeg blir å kjøpe det hvis det kommer på tilbud, men blir nok ikke å forhåndsbestille. Gjorde allerede den feilen med Dragon Age 2.

 

Hvor har du fått inntrykket fra at de ikke satser på en åpen verden?

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hvorfor de gadd å bruke så mye energi på å forsøke å tale til rollespill-fansen etter DA2-affæren. Det har allerede lenge vært åpenbart at dette blir nok et Justin Bieber-produkt. DA2-utgivelsen har i ettertid nærmest blitt kroneksempelet på barnsliggjøringen av spillmarkedet, og på spillpressens aksept for denne utviklingen. Jeg tviler på at "opprøret" i form av indie-bølgen og noen av de herlige Kickstarter-prosjektene har satt noe særlig spor i mainstream-markedet. Jeg ville med andre ord gitt lave odds for at dette blir et dårlig spill som får terningkast 6 i VG og 10/10 på gamer. :)

Lenke til kommentar

Tror jeg må være en av de få rollespillentusiastene som likte DA2 jeg... Innrømmer at jeg ikke likte det først, kom en fjerdedel inn i spillet eller no og sluttet. Et halvt års tid. Men tok det opp igjen og gikk dypere inn i historien, og tolket hele konflikten som et stort spørsmål om hvor langt skal man gå for å sikre egen frihet på bekostning av andre. Syntes DA2 tok opp et svært viktig tema og er et av de få spillene som virkelig har fått meg til å tenke. Bare for det så er jeg uenig i oppfattelsen av at DA2 sugde så balle som her blir gitt inntrykk av. Jeg likte godt hvordan dialogen formet seg etter valgene man tok, der jeg til slutt mistet muligheten til å være hyggelig og grei, og der karakteren min svarte kjipt og cocky til alle og enhver. Det ga meg en følelse av at jeg faktisk påvirket figuren min, og min rollespilling faktisk ble hørt av spillet.

 

På den annen side husker jeg svært lite av slåssingen og historiens detaljer, annet enn at spillet fikk samme slutt uansett hvem side jeg valgte, noe som fikk meg til å følge meg ubetydelig (noe ikke DA-O ga meg følelsen av). Kanskje det er et dårlig tegn?

 

Jeg kommer uansett til å kose meg med inquisition. Er ikke nødvendig å se trailer engang for å vite det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...