Gå til innhold

Sniktitt: Nvidia G-Sync


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

det som er litt rart er at spill som er lagd for Nvidia har mere tearing en spill som er laged for AMD.... hvis du vil ha et eksempel så er det mye tearing i AC 4 Black Flag, men lite i Battefield 4..... og det gjelder for mange andre spill også....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det skal være mulig å kunne ettermontere på VG248QE for vi som allerede har denne skjermen sant ?

Det sies at det er tilfelle, men hvem vet hvor mye det vil koste?

 

Syns uansett det burde komme en standard på dette så Intel- og AMD-grafikk også kan nyttegjøre seg dette, det er like viktig å få dette på plass i laptoper og TVer som på spill-skjermer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

5000kr?! For et TN-panel, på 24" med 1920x1080 oppløsning? Det er jo ran på klar dag fra Komplett.. Den prisen skal og må nærmest halveres om det skal være noen rettferdighet her.. Selve skjermen uten Gsync koster jo fader meg bare 2500kr... Altså dobbel pris bare på grunn av Gsync? En prisøkning på 500kr gir mer mening, og da kan jeg være villig til å strekke meg til en økning på 1000kr nå i starten men dobbel pris?? Og hvorfor i allverden kan jeg ikke "modde" min VG278HE med Gsync når den har samme panelet som VG248QE bare på 27"?!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja sikkert greit for ungdommen, men jeg kan ikke huske å noensinne ha opplevd riving, og hakking legger jeg stadig sjeldnere merke til.

Men så er ikke jeg den personen som klager på lag når bildeflyten dypper under 120fps heller.

 

Nei denne oldingen vokste opp med Doom og Quake med en framerate du kunne notere med ett siffer. Et gjennomsnitt på 30fps ble ansett som en nærmest uoppnåelig drøm:-)

Og vi var vant til å bytte 5.25" floppier både én og to ganger mellom scener.

 

Så kjære barn. Dere som klager på lag i BFx og load times i Skyrim, dere aner ikke hvor godt dere egentlig har det!!! :-)

 

Hilsen bestefar.

 

Det gleder mitt hjerte å se en skikkelig mann i denne barnehagen!

 

Tommel opp for gamlingene!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Tja sikkert greit for ungdommen, men jeg kan ikke huske å noensinne ha opplevd riving, og hakking legger jeg stadig sjeldnere merke til.

Men så er ikke jeg den personen som klager på lag når bildeflyten dypper under 120fps heller.

 

Nei denne oldingen vokste opp med Doom og Quake med en framerate du kunne notere med ett siffer. Et gjennomsnitt på 30fps ble ansett som en nærmest uoppnåelig drøm:-)

Og vi var vant til å bytte 5.25" floppier både én og to ganger mellom scener.

 

Så kjære barn. Dere som klager på lag i BFx og load times i Skyrim, dere aner ikke hvor godt dere egentlig har det!!! :-)

 

Hilsen bestefar.

 

Det gleder mitt hjerte å se en skikkelig mann i denne barnehagen!

 

Tommel opp for gamlingene!

Enig med den! Husker fremdeles den gangen det store spørsmålet var hvilken 386 prosessor du hadde :)

 

Men on topic her: 5000 er alt for dyrt for en skjerm, men tipper prisene kommer til å falle utover i neste år, så er jo bare å ha litt tolmodighet, og så kommer det nok innenfor en rimelig pris ganske snart tenker jeg

Lenke til kommentar

Skjønner ikke at folk finner seg i det. PC-gaming markedet øker ikke akkurat betydelig, så hvorfor melke de som er igjen for absolutt hver minste ressurs, ved hver minste oppgradering fra produsentene? Og hvorfor pusher spillprodusentene oppover, når det ikke engang finnes harware for å drive de tilfredstillende med mindre du er millionær? Skal man kjøpe en pc til 20-25.000 kroner hver gang et nytt spill kommer, eller hva f skjer?

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Dere burde kanskje nevne at én av ulempene med G-sync er at 3D-applikasjonene dere kjører bare kan kjøres i fullskjerm-modus, ikke 'borderles windowed mode', eller windowed mode.

 

Bare fullscreen

 

Om dette er tilfellet så er det ikke så alt for interessant i og med at jeg kjører 99% av spillene i "borderless Windowed Mode" da det rett og slett er mye mer praktisk.

Lenke til kommentar

5000kr?! For et TN-panel, på 24" med 1920x1080 oppløsning? Det er jo ran på klar dag fra Komplett.. Den prisen skal og må nærmest halveres om det skal være noen rettferdighet her.. Selve skjermen uten Gsync koster jo fader meg bare 2500kr... Altså dobbel pris bare på grunn av Gsync? En prisøkning på 500kr gir mer mening, og da kan jeg være villig til å strekke meg til en økning på 1000kr nå i starten men dobbel pris?? Og hvorfor i allverden kan jeg ikke "modde" min VG278HE med Gsync når den har samme panelet som VG248QE bare på 27"?!

 

Dette vil øke verdien/levetiden av ditt/dine skjermkort, noe som fører til at du kjøper skjermkort sjeldnere, så nvidia trenger å kompensere for dette, derfor er ikke 2500kr så gale om du ser på det i det lange løp.

 

Ellers kan bedre levetid/verdi føre til at flere går fra AMD til nvidia, noe som fører til at AMD må senke prisene..

 

Så til sist sitter vi igjen med billigere skjermkort eller lengre levetid, og høyere cost/value.

 

Why are you not happy ?!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...