Gå til innhold

Sniktitt: Nvidia G-Sync


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke at folk finner seg i det. PC-gaming markedet øker ikke akkurat betydelig, så hvorfor melke de som er igjen for absolutt hver minste ressurs, ved hver minste oppgradering fra produsentene? Og hvorfor pusher spillprodusentene oppover, når det ikke engang finnes harware for å drive de tilfredstillende med mindre du er millionær? Skal man kjøpe en pc til 20-25.000 kroner hver gang et nytt spill kommer, eller hva f skjer?

 

Nvidia har brukt mange millioner om ikke milliarder på utvikling av denne teknologien. Så er markedet inntil videre ganske begrenset...dvs bare hardcore gamere som har nvidia skjermkort...da snakker vi om et par hundretusen potensielle kunder i verden. Selv om alle de kjøper et sånt g-sync skjerm vil det bli vanskelig for nvidia å tjene penger på det. Derfor er ting dyr.

 

Når det gjelder siste så ligger hardware langt foran software. De allerfleste spill i dag kan spilles utmerket med integrert grafikk uten dedikert skjermkort. Tidligere har jeg skiftet hele pc hvert år (i 2 omganger først skjermkort, 6 mnd senere HK+CPU) og brukt da maks 3-4k pr år, og har hatt en oppdatert pc hele tiden. I det siste har jeg faktisk ventet i 5 år før jeg oppgraderte noe (og brukte ca 7k).

Lenke til kommentar

Nvidia har brukt mange millioner om ikke milliarder på utvikling av denne teknologien. Så er markedet inntil videre ganske begrenset...dvs bare hardcore gamere som har nvidia skjermkort...da snakker vi om et par hundretusen potensielle kunder i verden. Selv om alle de kjøper et sånt g-sync skjerm vil det bli vanskelig for nvidia å tjene penger på det. Derfor er ting dyr.

Jeg tviler sterkt på at det har kostet Nvidia mange millioner å utvikle G-sync slik det fungerer nå, for det meste er det snakk om en kontroller for skjermen som klarer å tegne bilder fra displayport med en oppdateringsfrekvens fra 30Hz til 144Hz eller i en type ASAP-modus, og dette burde ikke koste allverden å utvikle. Faktisk høres det litt ut som en oppgave studenter kan bli gitt.

 

Om Nvidia hadde vært forbrukervennlige hadde de tatt kontakt med VESA angående G-sync og fått det inkludert i en ny revisjon av displayport, men det er jo ikke akkurat det vi har sett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...