Gå til innhold

Facebook og Microsoft frigir overvåknings-informasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-qfohT7

Så hva er vitsen med å forespørre informasjon hvis NSA skulle ha full tilgang til serverne i utgangspunktet ? Jeg er skeptisk til måten alle sluker hva Snowden fremlegger rått.

Lenke til kommentar

Nå har faktisk en fra Rothschild familien for et par uker siden fortalt at Amerikanske myndigheter ikke bare avlytter mail, chat osv. men også lagrer absolutt all datatrafikk mellom USA og utlandet. Altså 100%. Dette parallelt med at bedre verktøy for å hente ut informasjon fra lagrede data pågår for fult.

Så dette med mail, chat, Facebook er bare toppen av sifjellet....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Nå har faktisk en fra Rothschild familien for et par uker siden fortalt at Amerikanske myndigheter ikke bare avlytter mail, chat osv. men også lagrer absolutt all datatrafikk mellom USA og utlandet. Altså 100%. Dette parallelt med at bedre verktøy for å hente ut informasjon fra lagrede data pågår for fult.

Så dette med mail, chat, Facebook er bare toppen av sifjellet....

 

Er det i det hele tatt mulig til å lagre så store mengder data ? Jeg har mine tvil..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Så hva er vitsen med å forespørre informasjon hvis NSA skulle ha full tilgang til serverne i utgangspunktet ? Jeg er skeptisk til måten alle sluker hva Snowden fremlegger rått.

Det som kommer frem her stemmer overhode ikke med den virkeligheten Snowden legger frem med PRISM. Selv har jeg vært tilbakeholden i forhold til PRISM da alt vi har fått av informasjon så langt er noen Power point slides, og ingen informasjon om hvordan dette er gjort i praksis. Som systemteknikker burde Snowden i det minste kunne belyse dette. Ved å ytre litt skepsis til PRISM har jeg av flere blitt betraktet som en sau etc, og fått linker til diverse nyhetssider med "beviser", men bevisene har uteblitt i mine øyne.

 

En annen detalj jeg har plukket opp var at Snowdens kjæreste rett før dette ble avdekket twitret at de skulle flytte fra Hawaii fordi Snowden hadde fått ny jobb. Om dette er riktig blir det da også naturlig å vurdere om det ligger en arbeidskonflikt bak.

 

Jeg sier ikke at PRISM ikke kan være virkelig i den form Snowden hevder, men jeg mangler litt mer fakta. Det er lett å påstå slike ting, dette er langt fra første gangen, man som en fløyteblåser som skal velte lasset må man kunne trekke fram ett og annet beviset. De hjelper det ikke at man har jobbet der, for det finnes mer en nok agendaer til å betvile folks hensikter.

 

Neil Armstrong er for eksempel et kjent navn innen romfartsindustrien, er det derfor automatisk riktig at det finnes en romstasjon på månen bemannet av romvesen? Han må jo nesten vite det mtp at han er en av ytterst få som har vært der oppe...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har faktisk en fra Rothschild familien for et par uker siden fortalt at Amerikanske myndigheter ikke bare avlytter mail, chat osv. men også lagrer absolutt all datatrafikk mellom USA og utlandet. Altså 100%. Dette parallelt med at bedre verktøy for å hente ut informasjon fra lagrede data pågår for fult.

Så dette med mail, chat, Facebook er bare toppen av sifjellet....

Da trenger de temmelig mye lagringskapasitet, ville påvirke salget mye. Mesteparten vil også være totalt uinteresangt i en overvåknings situasjon, youtube og annen streaming fra kjente kilder pluss fildeling av kjente eller meget vanlige torrents utgjør trolig 75% av trafikken.

 

At de lagrer store deler av trafikken fra områder av spesiel interesse (midtøsten) virker derimot trolig.

Lenke til kommentar

Hva med den tyske jenten som ble nektet innreise til USA? Plutselig har immigrasjonsmyndighetene utskrift av en privat samtale fra fjesboken? Høres ut direktetilgang for meg...

Ingen data på internett hvor du ikke selv står for sikringen er sikker. Dersom du ikke selv har kontroll over ende-til-ende-kryptering og vet at begge klienter er sikre må du anta at alt du skriver blir logget og analysert.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

politiet != NSA.

 

Det er da vel ingenting som stopper NSA å etterspørre informasjon på samme måte som politiet ?

 

Sier ikke at det ikke er slik, men stiller meg i utgangspunktet kritisk til å sluke alt rått, spesielt når alt som foreløpig foreligger som "bevis" er en powerpoint presentasjon som i beste fall ser amatørmessig ut, lekket av en mann som ingen vet er psykisk stabil eller hva som helst..

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Jeg sier ikke at NSA ikke kan bruke de samme kanalene, jeg sier at de tydeligvis ikke gjør det, i følge utsagnene. Da kan du velge å tro at det er fordi NSA sitter og tvinner tomler, eller du kan velge å tro at det er fordi de har andre kanaler.

 

Beklager forøvrig at jeg pekte det andre sitatet til deg, det skulle være til artikkelen.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

 

En annen detalj jeg har plukket opp var at Snowdens kjæreste rett før dette ble avdekket twitret at de skulle flytte fra Hawaii fordi Snowden hadde fått ny jobb. Om dette er riktig blir det da også naturlig å vurdere om det ligger en arbeidskonflikt bak.

 

 

Isåfall, hva så?

 

AtW

 

Det er da vel ingenting som stopper NSA å etterspørre informasjon på samme måte som politiet ?

 

Sier ikke at det ikke er slik, men stiller meg i utgangspunktet kritisk til å sluke alt rått, spesielt når alt som foreløpig foreligger som "bevis" er en powerpoint presentasjon som i beste fall ser amatørmessig ut, lekket av en mann som ingen vet er psykisk stabil eller hva som helst..

 

Om det ikke er akkurat som han sier, så har det jo liten grad vært benektet at NSA driver med omfattende overvåkning, benektelsene som har kommet er vagt formulert (med vilje?)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...