Gå til innhold

Klassikeren Rise of the Triad vender tilbake (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Møkkaspill. Handlingsløst, kjedelig og bedritent spill. Fatter ikke at det var så populært.

Våpnene var ti forskjellige rakkettskytere, og jeg husker at det som liksom var fett med ROTT var hvor voldelig det var.

 

Det var populært fordi det var et av de første FPSene, og i "3D". Skjønner ikke helt hva som er poenget med en remake fordi det gjør jo akkurat det samme som alle andre skytespill har gjort de siste 15 årene. De som er gamle nok til å huske originalen kommer vel ikke akkurat til å løpe til butikken for å kjøpe dette, men de lager jo X-COM og Syndicate-FPSer, så utgiveres tankemåte slutter aldri å overraske, og mulig jeg overvurderer min generasjons forbrukere.

Lenke til kommentar

Dette car utrolig morsomt å spille på lan for mange herrens år siden.

I følge videoen så får vi mer av akkurat det samme med hakket bedre grafikk.

 

Ser ut som utgiver sitter for mye fast i det gamle spillet her og ikke skjønner at de som digga det da har blitt en del eldre og de som er så unge i dag har tilgang på bedre spill med akkurat det samme inholdet (pek og skyt).

Lenke til kommentar

Eg ser heller ikkje heilt kva poenget med dette er, sidan der, som radiohodet var inne på, har komt omtrent 63 025 591 slike spel sidan Doom.

 

Men her har dei no ei eineståande moglegheit til å gjere ein vri. I staden for å ta noko som var eineståande og spesielt og lage ein "nyversjon" som er eit generisk skytespel, kan dei no ta dette generiske skytespelet, og lage ein "nyversjon" som er noko mykje meir interessant. Gjerne i isometrisk perspektiv.

 

Kay

Lenke til kommentar

Et av tidenes beste spill! Ihvertfall på multiplayer. Extremt morsomt! Extremt innovativt. F.eks. jump pads, ti år forut for sin tid. Kan videre nevne 'john woo', altså to pistoler. Pluss masse mer! Blir fett å spille på en moderne engine. Kult at Joe Siegler er med på prosjektet. Er liksom hans baby.

Lenke til kommentar

Et av tidenes beste spill! Ihvertfall på multiplayer. Extremt morsomt! Extremt innovativt. F.eks. jump pads, ti år forut for sin tid. Kan videre nevne 'john woo', altså to pistoler. Pluss masse mer! Blir fett å spille på en moderne engine. Kult at Joe Siegler er med på prosjektet. Er liksom hans baby.

 

Ti år?... Spillet kom ut i 1994 og var basert på en modifisert Wolfenstein 3D. Året før ble Doom gitt ut, Året etter ble Duke Nukem 3D utgitt (og Doom 2), og året etter det igjen kom Quake ut, året etter det dukket Half-Life opp, og et år etter det igjen så Unreal dagens lys.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Et av tidenes beste spill! Ihvertfall på multiplayer. Extremt morsomt! Extremt innovativt. F.eks. jump pads, ti år forut for sin tid. Kan videre nevne 'john woo', altså to pistoler. Pluss masse mer! Blir fett å spille på en moderne engine. Kult at Joe Siegler er med på prosjektet. Er liksom hans baby.

 

Ti år?... Spillet kom ut i 1994 og var basert på en modifisert Wolfenstein 3D. Året før ble Doom gitt ut, Året etter ble Duke Nukem 3D utgitt (og Doom 2), og året etter det igjen kom Quake ut, året etter det dukket Half-Life opp, og et år etter det igjen så Unreal dagens lys.

Her var det litt rot med årstall. Riktig rekkefølge er slik:
  • Wolfenstein 3D (1992)
  • Doom (1993)
  • Doom 2 (Sep 1994)
  • ROTT (Dec 1994 [shareware] / Feb 1995[Full])
  • Duke Nukem 3D (Jan 1996)
  • Quake (Jun 1996)
  • Unreal (Mai 1998)
  • Half-Life (Nov 1998)

Ellers er jeg enig i at det ikke akkurat var spesielt forut for sin tid.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Et av tidenes beste spill! Ihvertfall på multiplayer. Extremt morsomt! Extremt innovativt. F.eks. jump pads, ti år forut for sin tid. Kan videre nevne 'john woo', altså to pistoler. Pluss masse mer! Blir fett å spille på en moderne engine. Kult at Joe Siegler er med på prosjektet. Er liksom hans baby.
Ti år?... Spillet kom ut i 1994 og var basert på en modifisert Wolfenstein 3D. Året før ble Doom gitt ut, Året etter ble Duke Nukem 3D utgitt (og Doom 2), og året etter det igjen kom Quake ut, året etter det dukket Half-Life opp, og et år etter det igjen så Unreal dagens lys.

 

Jaja, ti år, to år, ... ;)

Lenke til kommentar
Et av tidenes beste spill! Ihvertfall på multiplayer. Extremt morsomt! Extremt innovativt. F.eks. jump pads, ti år forut for sin tid. Kan videre nevne 'john woo', altså to pistoler. Pluss masse mer! Blir fett å spille på en moderne engine. Kult at Joe Siegler er med på prosjektet. Er liksom hans baby.
Ti år?... Spillet kom ut i 1994 og var basert på en modifisert Wolfenstein 3D. Året før ble Doom gitt ut, Året etter ble Duke Nukem 3D utgitt (og Doom 2), og året etter det igjen kom Quake ut, året etter det dukket Half-Life opp, og et år etter det igjen så Unreal dagens lys.
Her var det litt rot med årstall. Riktig rekkefølge er slik:
  • Wolfenstein 3D (1992)
  • Doom (1993)
  • Doom 2 (Sep 1994)
  • ROTT (Dec 1994 [shareware] / Feb 1995[Full])
  • Duke Nukem 3D (Jan 1996)
  • Quake (Jun 1996)
  • Unreal (Mai 1998)
  • Half-Life (Nov 1998)

Ellers er jeg enig i at det ikke akkurat var spesielt forut for sin tid.

 

Du tenker bsp vs raycasting? Det var som *spill* at Rott var så nyskapende - spesielt multiplayer delen som sagt. Det er mye viktigere at et spill et morsomt å spille, enn at det har siste skrik av teknologi. Denne holdningen er blitt main-stream de siste årene, med fremvekst av indie-spill. Apogee viste denne holdningen i -95. 15 år forut for sin tid da? ;)

Lenke til kommentar

han tenker vel mest på at jump pads var 10 år forut for sin tid. første spillet med det som jeg kan huske er vel quake 3.

 

men blir tøft med rott igjen, jeg spillte det litt hos en kamerat og har savna de gale våpna fra spillet siden.

 

men jeg vil gjerne se en ny shadow warrior også, eller den gamle i HD release

Lenke til kommentar

Kjenner jeg fikk litt frysninger i den nostalgiske delen av meg når jeg så Apogee logoen på skjermen .

 

Men, er ikke helt sikker på at jeg vil ha en remake av ROTT. Samt det at overgangen fra piksel 3D til full 3D skaper som oftest bare trøbbel. Er veldig veldig veldig få "reboots" av gamle spill serier som har gått bra. T.o.m Doom gikk til helvette (pun intended) og det med selveste I.D på saken.

 

Men men, dette må vel testes ut, 7 levels hørtes litt vel lite ut da jeg mener å huske at ROTT hadde titals levels fordelt over en del kapitler. Men man får se hva de klarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...