Gå til innhold

– Diablo III på konsoll blir veldig morsomt (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og dersom begge deler fungerer, uten at vi må gjøre store endringer eller at opplevelsen forringes, da lager vi spillet både for PC og konsoll.

 

Vil det si alt for enkel portering slik at det ikke er optimalisert, kun porta over fordi det "fungerer" til både og?

 

Jeg lukter masseuttalelser om "konsollport!!" allerede! Selv kommer jeg til å spille det på PC tenker jeg. Diablo har alltid vært PC for meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Vist jeg kjøper det på Pc, får jeg det på konsoll også?
Er de noen gang kommer ut slikt på noen spill til multiplatform? Kjøope til Pc og få med xbox? Nei, tror nok du må kjøpe 2 ex da gitt, 1 til pc og 1 til PS3/xbox.

 

Kommer Diablo til å komme på Battle.net accounten min hvist jeg kjøper det på Konsoll?

 

 

Lenke til kommentar
Og dersom begge deler fungerer, uten at vi må gjøre store endringer eller at opplevelsen forringes, da lager vi spillet både for PC og konsoll.
Vil det si alt for enkel portering slik at det ikke er optimalisert, kun porta over fordi det "fungerer" til både og?Jeg lukter masseuttalelser om "konsollport!!" allerede! Selv kommer jeg til å spille det på PC tenker jeg. Diablo har alltid vært PC for meg.

 

Jeg vil tro det refereres til kontrollere og UI i hovedsak, ikke selve programmeringen. Jeg ser vanskelig for meg at Blizzard kan stå bak en annenrangs konsollport om de skal opprettholde det ryktet de har bygget opp over årene.

Lenke til kommentar
Vist jeg kjøper det på Pc, får jeg det på konsoll også?
Er de noen gang kommer ut slikt på noen spill til multiplatform? Kjøope til Pc og få med xbox? Nei, tror nok du må kjøpe 2 ex da gitt, 1 til pc og 1 til PS3/xbox.
Kommer Diablo til å komme på Battle.net accounten min hvist jeg kjøper det på Konsoll?

 

Ser ikke noen grunn til hvorfor det ikke skulle det. Du må vel bare registrerer det der, som f.eks BioWare gjør. Sannsynligvis får du logge inn på battle.net via konsollen også.

 

Det jeg er mest skeptisk til angående Diablo 3 på konsoll er hvordan de har tenkt å håndtere kommunikasjonen mellom spillere på nettet. På PC er det ikke noe problem siden vi har tastatur, men på konsoll? Jeg har aldri brukt Skype, VoIP osv i spill, og kommer aldri til å gjøre det. De få gangene jeg har testet Skype har kvaliteten vært mildt sagt ræva.

Lenke til kommentar
Det jeg er mest skeptisk til angående Diablo 3 på konsoll er hvordan de har tenkt å håndtere kommunikasjonen mellom spillere på nettet. På PC er det ikke noe problem siden vi har tastatur..

Kommunikasjon er nok viktig men med Diablo 2 f.eks, handler det mer om gameplayet. Er ikke mange options for chat. Klart man prater.. men det er ikke like mye av det som f.eks i et MMORPG.. de finner nok paa noe.

Lenke til kommentar

Diablo 3 på konsoll vil nok bli utrolig bra og jeg vil faktisk påstå at det vil bli en bedre gameplay opplevelse med håndkontrolleren i denne type spill, det er ihvertfall min erfaring med slike spill tidligere. Sålenge brukergrensesnittet blir bra og funksjonelt for håndkontroller så blir dette nok en gigantisk suksess for Blizzard om dem også slipper det til konsollene.

 

Ang kommunikasjon så kan en jo håpe at dem som i World of Warcraft åpnet opp for muligheten for voice chatt i spill klienten. Og at dem gjør det cross play slik at konsoll spillere kan spille samens med venner på pc. Ser ingen grunn til at Blizzard ikke skulle gjøre dette.

Lenke til kommentar

Vist jeg kjøper det på Pc, får jeg det på konsoll også?

Er de noen gang kommer ut slikt på noen spill til multiplatform? Kjøope til Pc og få med xbox? Nei, tror nok du må kjøpe 2 ex da gitt, 1 til pc og 1 til PS3/xbox.

Portal 2 til PS3 kom med PC-versjon inkludert i prisen. Man kan jo spille Portal 2 co-op mellom PC og PS3.

Lenke til kommentar

Diablo 3 på konsoll vil nok bli utrolig bra og jeg vil faktisk påstå at det vil bli en bedre gameplay opplevelse med håndkontrolleren i denne type spill, det er ihvertfall min erfaring med slike spill tidligere. Sålenge brukergrensesnittet blir bra og funksjonelt for håndkontroller så blir dette nok en gigantisk suksess for Blizzard om dem også slipper det til konsollene.

 

Ang kommunikasjon så kan en jo håpe at dem som i World of Warcraft åpnet opp for muligheten for voice chatt i spill klienten. Og at dem gjør det cross play slik at konsoll spillere kan spille samens med venner på pc. Ser ingen grunn til at Blizzard ikke skulle gjøre dette.

Jeg er totalt enig med deg, men PC Masterracen er totalt uenig, garantert.

Lenke til kommentar

Diablo 3 på konsoll vil nok bli utrolig bra og jeg vil faktisk påstå at det vil bli en bedre gameplay opplevelse med håndkontrolleren i denne type spill, det er ihvertfall min erfaring med slike spill tidligere. Sålenge brukergrensesnittet blir bra og funksjonelt for håndkontroller så blir dette nok en gigantisk suksess for Blizzard om dem også slipper det til konsollene.

 

Ang kommunikasjon så kan en jo håpe at dem som i World of Warcraft åpnet opp for muligheten for voice chatt i spill klienten. Og at dem gjør det cross play slik at konsoll spillere kan spille samens med venner på pc. Ser ingen grunn til at Blizzard ikke skulle gjøre dette.

Jeg er totalt enig med deg, men PC Masterracen er totalt uenig, garantert.

 

Masterracen er bare redde for å bli satt i andre rekke i nok et spill, men etter mine xx timer med Diablo 3 så har dedikerte pc spillere ingenting å frykte :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Diablo 3 på konsoll vil nok bli utrolig bra og jeg vil faktisk påstå at det vil bli en bedre gameplay opplevelse med håndkontrolleren i denne type spill, det er ihvertfall min erfaring med slike spill tidligere. Sålenge brukergrensesnittet blir bra og funksjonelt for håndkontroller så blir dette nok en gigantisk suksess for Blizzard om dem også slipper det til konsollene.

 

Ang kommunikasjon så kan en jo håpe at dem som i World of Warcraft åpnet opp for muligheten for voice chatt i spill klienten. Og at dem gjør det cross play slik at konsoll spillere kan spille samens med venner på pc. Ser ingen grunn til at Blizzard ikke skulle gjøre dette.

Jeg er totalt enig med deg, men PC Masterracen er totalt uenig, garantert.

 

Masterracen er bare redde for å bli satt i andre rekke i nok et spill, men etter mine xx timer med Diablo 3 så har dedikerte pc spillere ingenting å frykte :)

Ser ikke hva som gjør at Diablo får legende status, jeg spillte det mye med en kompis før , ikke så serlig minner fra det, det er jo bra men det er ikke noe legende som Starcraft og Warcraft 2

Lenke til kommentar

Selv noen som er så mainstream som yogscast sier at spillet er allerede "konsolifisert", så det er vel like greit å gi opp håpet om et diablo 3 som er alt det kan på PC.

 

Det beste vi kan gjøre er bare å ta tiden til bruk og ikke støtte blizzard, det fungerte med epic.

Lenke til kommentar

Selv noen som er så mainstream som yogscast sier at spillet er allerede "konsolifisert", så det er vel like greit å gi opp håpet om et diablo 3 som er alt det kan på PC.

 

Det beste vi kan gjøre er bare å ta tiden til bruk og ikke støtte blizzard, det fungerte med epic.

 

Jeg har spilt beta klienten i mange timer og det er ingenting som er "konsolifisert" med dette spillet. Skulle likt å vite hva han mener det er som gjør at D3 er konsolifisert...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...