Gå til innhold

Utsalgsprisen bør ikke påvirke anmeldelser (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser meg ganske enig med artikkelen og dens begrunnelser på hvorfor prisen ikke er med i anmeldelser. Det blir altfor mye for anmelderne å vurdere oppimot.

 

Men samtidig er jeg litt enig i det Finnduz skriver: at feks 4 gode spill i samme mnd kutter lønna med nærmere 2000 (1600,- er vel mer riktig, da spillene fint kan oppsøkes til 399,-)

 

Å da blir spørsmålet: Hva skal enn prioritere?

- Jeg har ingen annet svar enn Tore skriver selv: Hver forbruker / "gamer" må bestemme selv hva han / hun skal prioritere:

Ett fps med ~ 8 timer campain + evt "uendelig online modus" eller ett RPG med 50+ timer feks.

 

Man må bare spørre seg selv, hva vil jeg bruke tiden min på. Å jeg tror det er mer viktig - prioritere tidsforbruket enn den usle kostnaden for spillene.

 

Edit: Selv bryr jeg meg fint lite om hvor mye ett spill koster, hvis jeg først har bestemt meg for å prøve det. Jeg nekter ikke: jeg prøver å finne spillet billigst mulig, men bruker ikke timer på det. Sjekker 2-4 nettsider og *smack* billigste stedet får pengene mine. :D

Endret av Kenichi-san
Lenke til kommentar

Jeg forstår logikken i kommentarene over her, men pris burde ikke påvirke en anmeldelse. man burde lese anmeldelsen, og se om det er ett spill man kunne tenke seg, og SÅ ta en vurdering selv om spillet er verdt kronene du betaler. Det blir som å kjøpe klær: du går inn i en butikk, finner noe fint, også vurderer du om prisen er verdt det du ser

Lenke til kommentar

Jeg er enig i artikkelens argumenter, og samtidig har mange av kommentarene her et godt poeng. Men weencent oppsummerer fint det jeg tenker: Prisen i seg selv trenger ikke å virke inn på karakteren; forbrukerne må selv, etter å ha lest hele anmeldelsen, vurdere om dette er noe de vil bruke penger på eller ikke.

 

Men det som kanskje bør nevnes i omtalen i forhold til pris, er varighet. Et 5-timersspill (som prøver å være et 5-timersspill, og ikke noe mer, f.eks. Portal) kan gi deg like mye glede som et 30-timersspill. Men om 5-timersspillet koster like mye som 30-timersspillet, så bør dette nevnes, selv om det ikke har innvirkning på karakteren. Jeg mener i alle fall at det ikke bare er "netto oppsamlet glede" som teller ved økonomiske prioriteringer - varighet har også noe å si for meg.

Lenke til kommentar

Ser poenget i innlegget, men jeg håper da at gamer.no tar hensyn til pris likevel. Ellers vil man jo være nødt til å trekke billige indiespill massivt i karaktersummen, fordi det ikke ser og flyter like pent som fullverdige spill. Karakteren bør reflektere hvor bra spillet er ut ifra hvilket prissjikt spillet ligger i når det kommer ut.

Lenke til kommentar

Får skikkelig nok av de her stakkars oss med vanskelig jobb bloggene av dere på gamer. Dere jobber for å dekke ting for oss. Dere er forbrukerinspektører! Pris har en del å si om den er ekstra lav eller høy, den er ikke statisk nei men slutt å få det her til å bli rakettforskning. Hvis dere virkelig var opptatt av å gjøre en god jobb hadde dere fokusert på forbrukerne, selskapene betaler dere gjerne men det er gamerne som er viktig

Lenke til kommentar

Ett bra/dårlig spill er bra/dårlig uavhengig av pris, og pris har ingenting med karakteren å gjøre. Pris har kun en betydning i vurderingen av verdien til spillet. Spillet blir verken bedre eller dårligere om prisen endrer seg.

 

Det kan være nyttig å få frem elementer som kan hjelpe leseren i å avgjøre om spillet er verdt prisen (hva enn den må være på tidspunktet anmeldelsen blir lest), som f.eks. forventet varighet, gjenspillbarhet (kan være vanskelig, da det trolig er person avhengig) o.l.

At ett spill er kort er ikke nødvendigvis negativt om prisen er lav.

Lenke til kommentar

Dere jobber for å dekke ting for oss. Dere er forbrukerinspektører! Pris har en del å si om den er ekstra lav eller høy, den er ikke statisk nei men slutt å få det her til å bli rakettforskning. Hvis dere virkelig var opptatt av å gjøre en god jobb hadde dere fokusert på forbrukerne, selskapene betaler dere gjerne men det er gamerne som er viktig

Som du kanskje har lagt merke til, er det et felt til høyre for anmeldelsene. Der listes som regel pris og butikk opp.

 


 

Er det virkelig så vanskelig å ta en vurdering på hvilken pris man ønsker å gi utifra anmeldelsen at dere ønsker at anmelderen skal gjøre dette for dere? Hvor evneveik går det an å bli?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Dere jobber for å dekke ting for oss. Dere er forbrukerinspektører! Pris har en del å si om den er ekstra lav eller høy, den er ikke statisk nei men slutt å få det her til å bli rakettforskning. Hvis dere virkelig var opptatt av å gjøre en god jobb hadde dere fokusert på forbrukerne, selskapene betaler dere gjerne men det er gamerne som er viktig
Som du kanskje har lagt merke til, er det et felt til høyre for anmeldelsene. Der listes som regel pris og butikk opp.
Er det virkelig så vanskelig å ta en vurdering på hvilken pris man ønsker å gi utifra anmeldelsen at dere ønsker at anmelderen skal gjøre dette for dere? Hvor evneveik går det an å bli?

 

så enig med deg Bozzeye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...