Gå til innhold

VIA frister med hovedkort i knøtteformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes jeg ser både LPC og COM port, men kortet har ikke hdmi. Hvilket ti-år lever VIA i?

Virkelighetens tiår.

 

Begge disse portene er etterspurt i embedded prosjekter for styring og overvåking, noe HDMI ikke er. HDMI er dermed etterspurt i et annet segment, for HTPC'er, hvor dette kortet vil ytelsesmessig komme til kort(pun inteded).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har hatt VIA-system en gang, og en gang for mye og det var i en HP Mini 2133.

Makan til dårlig hardware utilisering og møkka drivere skal enn se langt etter.

Lenke til kommentar
De prioriterte dual-gigabit ser jeg, hvorfor?
Kan jo egne seg ypperlig som en hjemmebygd router/firewall f.eks. Da er det greit med 2 nettverksporter
Det er sant, men liksom da er det hva de sikter for da?

 

Ville vel heller sett på det som at det gir muligheten for det. Må jo ikke bruke begge. Kan jo eventuelt bygge en for filserver, bundle nettverkskontaktene, sette ting på forskjellig nett, koble nettverk 2 til failover switch etc etc. Er vel strengt tatt mange bruksområder for 2xethernet og personlig foretrekker jeg det framfor 1xethernet + WiFi for eksempel.

Lenke til kommentar

Jeg bruker com porten på laptopen min hver dag på jobben.

Det er en slik jeg får lasta opp nye innstillinger i mange av kontrollerne våre. Ja også de helt nye.

 

Til hjemmebrukere er det ikke mange som trenger comport idag. Men i diverse styringsystemer er dette som er standar

Lenke til kommentar

Synes jeg ser både LPC og COM port, men kortet har ikke hdmi. Hvilket ti-år lever VIA i?

Virkelighetens tiår.

 

Begge disse portene er etterspurt i embedded prosjekter for styring og overvåking, noe HDMI ikke er. HDMI er dermed etterspurt i et annet segment, for HTPC'er, hvor dette kortet vil ytelsesmessig komme til kort(pun inteded).

 

Rart hvordan man på den ene siden kan kritiser for at gammel teknologi fortsatt brukes , men man på den andre siden klager når man fjerner muligheten

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...