Gå til innhold

VIA frister med hovedkort i knøtteformat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant. Gammel teknologi brukes fordi den fungerer. Til det som RS232 brukes til så fungerer det ypperlig og alternativene gir ikke noe ekstra. Og det er for utbredt til å fase det ut, og dermed har man et problem.

 

Hvem er det som skal beramme om man har brukt for det eller ikke. I hvertfall ikke de som har brukt for den gamle teknologien.

 

Dessverre så driver produsenten å bestemmer at vi får lov til å bruke gammel teknologi lenger selv om vi ikke ønsker den fjernet .

( dette tvinger os til unødvendige oppgraderinger ) .

 

Selv om det er en fille sak så irriterer det meg en del at man tok vekk joystick-porten for mange år siden.

( den gamle joysticken min funger forsatt , men jeg må kaste den likevel )

Lenke til kommentar

Det er sant. Gammel teknologi brukes fordi den fungerer. Til det som RS232 brukes til så fungerer det ypperlig og alternativene gir ikke noe ekstra. Og det er for utbredt til å fase det ut, og dermed har man et problem.

Selv om det er en fille sak så irriterer det meg en del at man tok vekk joystick-porten for mange år siden.

( den gamle joysticken min funger forsatt , men jeg må kaste den likevel )

 

Fungerer ikke en sånn?

USB_Gameport_Adapter_33101.jpg

Endret av Khaffner
Lenke til kommentar

Det er sant. Gammel teknologi brukes fordi den fungerer. Til det som RS232 brukes til så fungerer det ypperlig og alternativene gir ikke noe ekstra. Og det er for utbredt til å fase det ut, og dermed har man et problem.

Selv om det er en fille sak så irriterer det meg en del at man tok vekk joystick-porten for mange år siden.

( den gamle joysticken min funger forsatt , men jeg må kaste den likevel )

 

Fungerer ikke en sånn?

USB_Gameport_Adapter_33101.jpg

 

Har ikke brydd meig i prøve det.

har den oppfatningen at det er enklere og billigere å kjøpe ny joystick.

en stund etter jeg jeg mistet porten har egentlig brydd meg så mye lenger.

 

som sagt så er det en fille sak

Lenke til kommentar

Det er sant. Gammel teknologi brukes fordi den fungerer. Til det som RS232 brukes til så fungerer det ypperlig og alternativene gir ikke noe ekstra. Og det er for utbredt til å fase det ut, og dermed har man et problem.

 

Det som ihvertfall ikke gir noe ekstra er å holde på gammel teknologi om det ikke er bedre, fordi det skaper bry for kundene dine. Det er irriterende om ting tviholder på COM lenge etter usb begynte å bli vanlig, og usb kunne gjort den samme jobben.

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er sant. Gammel teknologi brukes fordi den fungerer. Til det som RS232 brukes til så fungerer det ypperlig og alternativene gir ikke noe ekstra. Og det er for utbredt til å fase det ut, og dermed har man et problem.

 

Det som ihvertfall ikke gir noe ekstra er å holde på gammel teknologi om det ikke er bedre, fordi det skaper bry for kundene dine. Det er irriterende om ting tviholder på COM lenge etter usb begynte å bli vanlig, og usb kunne gjort den samme jobben.

 

AtW

 

jeg vil si at det egentlig gir bry begge veier.

De som kjøper splitter nytt og moderne utstyr som egentlig ønsker å bruke plassen som gamle tilkoblinger bruker til noe annet.

også så de firmaene som trenger å bytte ut en ødelagt pc som ble brukt til produksjonsutstyr , men må bytte det ut samtidig fordi tilkoblingene er gått ut av dato.

verst blir det hvis firmaet må stoppe produksjonen på grunn av for høye oppstartingskostnader når deler av utstyret svikter.

 

 

De har råd til ny pc , men ikke til nytt produksjonsutstyr der pcen inngår som en del av det

Lenke til kommentar

Men når RS232 faktisk fungerer, og er mye i bruk, hvorfor må man da bytte til USB? USB i seg selv fungerer, men krever mer av elektronikken enn bare RS232, og det er derfor ikke bare å innføre USB over hele linja. Mye av utstyret som har RS232 er inkludert utstyr i millionklassen, og har flere tiårs levetid igjen. Da er det dumt når PC produsentene finner ut at de skal tvinge brukerene sine over på andre løsninger fordi de fikk et innfall av at porten tar stor plass.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
De prioriterte dual-gigabit ser jeg, hvorfor?

 

Fordi dette hovedkortet sikkert ikke er primært tiltenkt "vanlig" PC-bruk, men heller som et embedded system, den kan f.eks brukes som en NAT-ruter, brannmur, server, NAS osv, og på denne fronten er det greit med flere nettverkskort, men f.eks CPU-hastighet og grafikk er ikke viktig. Jeg hadde gjerne kjøpt den som en liten ruter, fordi den ville ha knust alt mulig rusk man finner på rutermarkedet. Det finnes flere markeder for PCer enn for hjemmebruk, det er ikke alt som skal ha hvite runde kanter, HDMI og 4-kjerners prosessor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...