Gå til innhold

LG vil vise frem enorm OLED-skjerm på CES


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Kanskje 55" er stort per i dag til OLED å være, men å kalle den enorm er vel litt å ta i synes jeg. Jeg har selv en 65" plasma TV, og selv den kaller jeg ikke enorm ;)

Forrige OLED var vel 10", så denne er enorm i forhold. Kan ikke sammenligne teknologier. Din 65" plasma er jo enorm i forhold til de største CRT skjermene på 32" eller der omkring.

Lenke til kommentar

Er ikke dette bare en forholdsvis vanlig LCD skjerm med OLED bak-belysning? Spent hvor mye bedre den blir enn de beste Matrise baserte LED skjermene.

 

LG Display's panel uses an Oxide-TFT backplane (this was announced before). According to LG this backplane offers an identical image to LTPS panels, while being significantly cheaper. The TV uses a white-OLED with color filter design (this was the technology LGD acquired from Kodak back in 2009).

 

http://www.oled-info.com/lg-display-announces-oxide-tft-55-oled-tv-prototype-be-unveiled-ces

Lenke til kommentar

Venter heller til Samsung eller Sony kommer med noe slikt. Har generelt dårlig erfaring med LG:

 

Hadde du sakt "Venter heller til Philips kommer med noe slikt." så hadde jeg vært enig. samsung henger faktiskt ganske langt bak på fargekvalitet. de glorer opp fargene slik at det ser AWESOME UT med først øyekast. men sannheten er at toppmodellene til philips konker ut alle tven på markedet i dag på bildekvalitet. de er ikke like tynne og lekre etc. men de er uten tvil best.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om ambilight-teknologien som bare er no gimmik. Det han mener er nok den Led-matrisen som er BAK skjermflaten, og ikke på siden slik alle andre Led-tver har i dag. Det er kun phillips som har bakgrunnsbelyst LED tv i dag. Stikkord som kan nevnes er lokal dimming av leds for å nå ekstremt, nær sagt perfekt sortnivå.

Lenke til kommentar

Er ikke dette bare en forholdsvis vanlig LCD skjerm med OLED bak-belysning? Spent hvor mye bedre den blir enn de beste Matrise baserte LED skjermene.

 

LG Display's panel uses an Oxide-TFT backplane (this was announced before). According to LG this backplane offers an identical image to LTPS panels, while being significantly cheaper. The TV uses a white-OLED with color filter design (this was the technology LGD acquired from Kodak back in 2009).

 

http://www.oled-info...be-unveiled-ces

 

Det er ingen Liquid Crystals (LCD) i den skjermen. Hvert bildepunkt for hver RGB farge er en hvit OLED "Dråpe" som skinner gjennom et farge filter. Oppløsningen, eller mer korrekt; antall pixel er derfor 1920x1080 x 3. Hvert punkt dimmer individuelt.

 

 

Det er to vesentlige OLED teknologier, denne som er omtalt hvor det brukes hvit LED (WOLED) med fargefilter foran. Den andre typen bruker farget LED for hvert punkt. Men der brukes det også i noen tilfeller fargefilter for å forsterke hver LED farge.

 

post-157018-0-66779900-1325194940_thumb.gif

 

For min del så synes jeg 84" LCD med 4K oppløsning og full HD 3D som LG også annonserte er vel så interessant. I hvertfall frem til OLED blir mer modent. Etter rykte så skal 84" LCD ikke koste mer enn enn Kuro gjorde for noen år siden. Neste år kommer det OLED skjermer som er produsert med InkJet teknologi. Da vi nok prisene på OLED skjermer bli betydelig lavere.

 

http://www.engadget....ringing-to-ces/

 

post-157018-0-28182500-1325195272_thumb.jpg

Endret av arthon
Lenke til kommentar

Gleder meg fælt til ces 2012, oled har jeg venta på i åre vis har hatt en haug med high end tvr de siste årene men aldri blitt forbøyd med noen .. phillips 1gen 21.9, samsung c9000og samsung d8000 .. i år er det bare phillips 9076 som imponerer meg men 46" blir altfor lite med 3D (men for et sort nivå) .. comon samsung og lg gi ut oled tvr i 2012 selv om det koster mere en en en vanelig joe er villig til å betale ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...