Gå til innhold

Rått skjermkort får en oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel...stockvifter fra begge parter er for dårlig syns jeg, ihvertfall med tanke på prisen du skal betale for disse varene!Jeg kommer aldri til å kjøpe noe annet enn kort fra MSI heretter grunnet den alternative kjøleren de tilbyr, pluss at MSI kan tilby kort fra både ATI og nvidia. Blir spennende å se om det kommer en versjon fra MSI på dette kortet også, det kunne virkelig trengt det!Jada, man kan jo montere en kjøler selv, men jeg syns det blir for mye arbeid av og til..tok meg nesten 2 timer å montere ei vifte fra Arctic Cooling, de kjøler en hel del bedre og bråker veldig lite, så hvis viften er en issue, men du har litt tid og "the know how" så kan man jo alltid skifte selv..tro meg Arctic cooling viftene er utrolig stillegående og kortet holdes veldig kjølig. Monterte et slikt på 4870x2 kortet mitt og det fungerte utmerket, kortet gikk fra idle/load: 46-60/65-90 til 30-40/46-60.og du merker ikke lyden en gang.Jepp radialfans er for dårlig, de er en varm jetmotor og det er mindre morro i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger?

 

Jeg tror det har med kostnader å gjøre, siden HDMI er lisensbelagt og DiplayPort ikke er det.

 

Edit: se der ja, litt for treg :)

Endret av josh
Lenke til kommentar

Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger?

 

Jeg tror det har med kostnader å gjøre, siden HDMI er lisensbelagt og DiplayPort ikke er det.

 

Edit: se der ja, litt for treg :)

 

Et annet argument er også at HDMI er i all hovedsak beregnet for bruk i oppløsninger opp mot netopp HD-oppløsning, og dertil hjemmekino- og filmbruk.

 

DP kan takle langt høyere oppløsninger, og med DP versjon 1.2 kan du koble til opp mot tre skjermer via én enkelt tilkobling. Sammen med AMDs Eyefinity-teknologi, som kan strekke seg til 8000x8000 piksler, er nok DP derfor det klare valget.

Lenke til kommentar

Om det er skjerm nr.3 må man bruke et aktivt DP adapter.

 

En av de bedre forklaringene jeg kom over er fra en poster i anandtech sitt forum.

http://forums.anandtech.com/showpost.php?p=29155033&postcount=40

 

Og her hos AMD finns det en liste over både aktive og passive DP adaptere som er testet og "approved".

http://support.amd.com/us/eyefinity/Pages/eyefinity-dongles.aspx

Lenke til kommentar
Kan noen forklare hva som er fordelen med 4 displayports fremfor et par HDMI utganger?

Mini-DP tar også mindre plass så det er enklere å få plass til flere porter, eller få større luftehull enn med HDMI/DVI/d-Sub. I tillegg støtter DP flere skjermer per port.

 

DP-kontaktene sitter også mye bedre enn HDMI.

Lenke til kommentar

IMHO burde dette kortet kommet med 2x 8-pin kontakter og i vannkjølt utgave for å kunne kjøles uten å høres ut som en støvsuger. Det kunne da også gitt rom for betydelig klokking sammen med PowerTune. En 3x120mm radiator med push-pull kunne holdt dette kortet ved koselige temperaturer selv ved 300W eller over.

Lenke til kommentar

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...