Gå til innhold

Rått skjermkort får en oppfølger


Anbefalte innlegg

Hvor vil dette kortet legge seg mht ytelse?

Omtrent som 2x Radeon HD 6970 i Crossfire. Det vil si, spesifikasjonene vil ligne på 6950 i crossfire, men crossfire internt på ett kort er laget smartere og raskere enn crossfire via hovedkortet og broer. Det vil heve ytelsen litt sammenlignet med 6950 i crossfire. Dermed havner ytelsen til 6990 omtrent på nivå med 2x 6970 i crossfire. Nvidia vil nok følge etter med et dobbelt-gpu kort for å ta opp kampen med 6990.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komiske bulletus slår til hver gang ATI lanserer noe nytt. Hans redsel for ATI er ubegrenset.

 

Husker rallinga når GTX 295 kom. Siden har det vært stille noen år.

 

Stakkars stakkars fanboy.

 

Min redsel for AMD i det siste , har blitt meget begrenset.De har gitt opp ytelse-tronen og sikter heller inn mot middel-klassen.Noe jeg har påpekt leeenge, og når får rett i .Har man 4-5000KR som nå skal bruke på grafikk-kort , så velger man ikke dette.Da venter man heller på verdens kjappeste gpu-produsent Nvidias sitt dobbeltkjernekort.

Så kan dere sitte der med watten og flerskjemene deres. Jeg trenger hvertfall den beste ytelsen i 1920X1200.

Jeg sier ikke at AMD lager dårlige kort, men når NVIDA lager bedre kort til samme prisen , blir alt annet latterlig.

 

At du i det hele tatt kan være redd for en skjermkortprodusent forundrer meg. Trodde det var ansatte hos konkurrenten som hadde grunn til det, og ikke en vanlig forbruker, som burde jublet høyt når en ny generasjon kort, som konkurerer på pris og ytelse, blir utgitt.

 

Hvilke nvidiakort er så mye bedre til samme pris?

 

Er det plutselig latterlig når nvidia har den kjappeste singlekjernen? Mener du at nvidia har vært latterlig i flere år nå?

 

Hvorfor mener du at dobbelkjerne skjermkort "ikke teller"? Det blir produsert og solgt sekskjerne cpuer i stor skala, mens skjermkort skal bare en kjerne?

 

Det er herlig å ikke ha noen fasit på forhånd, pga en er låst til kun en produsent, før lanseringer. Jeg skjønner frustrasjonen din, da nvidia har ligget nede lenge nå, og du har måttet plukke fra tredje hylle :nei:

 

Har hatt 6600GT, 6800LE, 7800GT, 7900GTX, 8800GT, 8800GTS 320-640, 8800GTX, GTX260, og GTX275 de siste åra. Pluss mange ATI kort. Sånn sett blir det veldig komisk å lese om folk som kun ser en farge, om den er rød eller grønn.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv ; Hvorfor bruke mange tusen på dette kortet, hvorfor ikke heller vente på Nvidias dobbelkjernekort og sammenligne pris og ytelse ? Mest sannsynlig vil "595gtx" (eller noe tilsvarende) slå dette kortet klart når det gjelder ytelse.

Prisen derimot kan jo bli spennende.

 

Min redsel for AMD er når det gjelder drivere,krangler med gamle spill osv henger såppass igjen.Men smaken er som baken og man har jo sine egne erfaringer.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv ; Hvorfor bruke mange tusen på dette kortet, hvorfor ikke heller vente på Nvidias dobbelkjernekort og sammenligne pris og ytelse ? Mest sannsynlig vil "595gtx" (eller noe tilsvarende) slå dette kortet klart når det gjelder ytelse.

Prisen derimot kan jo bli spennende.

 

Min redsel for AMD er når det gjelder drivere,krangler med gamle spill osv henger såppass igjen.Men smaken er som baken og man har jo sine egne erfaringer.

 

Du er den mest kompiske fanboyen jeg har sett på dette forumet hittil! Er det virkelig så viktig for deg å støtte "ditt" store amerikanske firma som ikke kunne brydd seg mindre om deg?

For noen desperate utfall du kommer med ...

 

Og siden du tydeligvis mener at alle som har valgt ATI-skjermkort til pcen sin er noen forbanna idioter du ikke vil høre på, så kan jeg opplyse deg om at jeg har nVidia i alle mine tre pcer. Så vær så snill, kom tilbake her på forumet når du har fått hår rundt tissen

Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv ; Hvorfor bruke mange tusen på dette kortet, hvorfor ikke heller vente på Nvidias dobbelkjernekort og sammenligne pris og ytelse ? Mest sannsynlig vil "595gtx" (eller noe tilsvarende) slå dette kortet klart når det gjelder ytelse.

Prisen derimot kan jo bli spennende.

Vel dette var en moderering fra det du har sagt tidligere.

Det er nok ganske sannsynlig "GTX595" vil bruke "kryplet" GF110 brikker grunnet strømforbruk, varmeutviklig og pris, slik at det blir mer snakk om 2xGTX570 enn 2xGTX580. Men ja, det kan være lurt å vente å se.

Lenke til kommentar

Jeg gjentar meg selv ; Hvorfor bruke mange tusen på dette kortet, hvorfor ikke heller vente på Nvidias dobbelkjernekort og sammenligne pris og ytelse ? Mest sannsynlig vil "595gtx" (eller noe tilsvarende) slå dette kortet klart når det gjelder ytelse.

Prisen derimot kan jo bli spennende.

Vel dette var en moderering fra det du har sagt tidligere.

Det er nok ganske sannsynlig "GTX595" vil bruke "kryplet" GF110 brikker grunnet strømforbruk, varmeutviklig og pris, slik at det blir mer snakk om 2xGTX570 enn 2xGTX580. Men ja, det kan være lurt å vente å se.

 

Disse 2 dobbelkjernekortene fra AMD og NVIDIA vil man ha glede av i mange år fremover, så det er meget lurt å vente ja.Nvidias sitt vil vel ha 570gtx kjerner og resten av komponentene fra fra 580gtx, slik de har for vane med å gjøre.

Lenke til kommentar

Det er alltid lurt å vente i dataverdenen, men man får jo aldri kjøpt noe hvis man skal følge den filosofien.

 

Eneste er hvis man VET at noe lanseres innen 2-3 uker, da går det an. Annet enn det, så kjøp den man trenger i dag

 

Kommer ann på lommebok og hvilket tidsperspektiv man tenker på.Dette er jo kort som har lang levetid.Koster relativt mye, men gir mye igjen for pengene over tid.

Lenke til kommentar

Det er alltid lurt å vente i dataverdenen, men man får jo aldri kjøpt noe hvis man skal følge den filosofien.

 

Eneste er hvis man VET at noe lanseres innen 2-3 uker, da går det an. Annet enn det, så kjøp den man trenger i dag

 

Kommer ann på lommebok og hvilket tidsperspektiv man tenker på.Dette er jo kort som har lang levetid.Koster relativt mye, men gir mye igjen for pengene over tid.

 

Nope, ingen kort som kommer i dag har lang levetid.( i den forstand at det kommer noe bedre og uitifra et hw-hue som meg:P )

Generasjonen som kommer er mye større hopp i ytelse enn det vi fikk nå.

 

MEN hvis man ser bort ifra langsiktig så burde man se hva Nvidia koker sammen angående dual-chip kort.

Jeg syns hele greia er spennende og følge med på :yes:

 

Edit: Nakne kort er ufordraglig sexy :love:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Det er alltid lurt å vente i dataverdenen, men man får jo aldri kjøpt noe hvis man skal følge den filosofien.

 

Eneste er hvis man VET at noe lanseres innen 2-3 uker, da går det an. Annet enn det, så kjøp den man trenger i dag

 

Kommer ann på lommebok og hvilket tidsperspektiv man tenker på.Dette er jo kort som har lang levetid.Koster relativt mye, men gir mye igjen for pengene over tid.

 

Nope, ingen kort som kommer i dag har lang levetid.( i den forstand at det kommer noe bedre og uitifra et hw-hue som meg:P )

Generasjonen som kommer er mye større hopp i ytelse enn det vi fikk nå.

 

MEN hvis man ser bort ifra langsiktig så burde man se hva Nvidia koker sammen angående dual-chip kort.

Jeg syns hele greia er spennende og følge med på :yes:

 

Edit: Nakne kort er ufordraglig sexy :love:

 

Dual-gpukort har da relativt lang levetid :p , mitt gamle 295gtx har holdt frem til nå , selv om det sliter litt i enkelte spill med stabil frames i 1920X1200 med full pupp på grafikk.

For å mykne opp AMD-fanboys , det nye dualgpu-kortet dems er velkomment i konkurransen med Nvidia selvsagt, tjener oss forbrukere.

Lenke til kommentar

Tror du misforsto meg litt, levetiden er det ikke tvil om.

Men det generasjonen som kommer nå som skal ta over for de som vi har kommer til og være betydlig hopp i ytelse iforhold til fra 480 til 580 osv.

 

Jeg tror dual kortet til Amd kommer til og være i ræva på Nvidia sitt.

Som man ser med 580 i sli vs. 6970 i cf:)

 

Uansett som du sa over, spennende tider vi har i vente.

 

MEN for den vanlig bruker som ikke kjøper hver gen. så varer de lenge ja :thumbup:

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

For å mykne opp AMD-fanboys , det nye dualgpu-kortet dems er velkomment i konkurransen med Nvidia selvsagt, tjener oss forbrukere.

 

Hva snakker du om? Den eneste fanboyen her er deg. Alle andre holder diskusjonen på et saklig nivå. Hvis du ikke har noe saklig og/eller informativt å komme med, så ikke delta.

 

Alt du har sagt hittil av fanboyisme er det utrolig lett å argumentere mot, men det er få som gidder å bruke tid på å argumentere mot idioter. Når mange sier det samme om deg, så er det kanskje på tide å ta hintet?

 

Min redsel for AMD i det siste , har blitt meget begrenset.De har gitt opp ytelse-tronen og sikter heller inn mot middel-klassen.Noe jeg har påpekt leeenge, og når får rett i .Har man 4-5000KR som nå skal bruke på grafikk-kort , så velger man ikke dette.Da venter man heller på verdens kjappeste gpu-produsent Nvidias sitt dobbeltkjernekort.

 

Halleluja?

Endret av hardrock_ram
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

*Ignore*

 

 

 

 

 

Makan til oppgulp du kommer med i alle skjermkortdiskusjonene mot Amd uten å ha testet dette selv. Har du i det hele tatt eid et Nvidia dobbeltgpu kort før, ja jeg ser du skriver du har gtx295, men det virker ikke sånn. For jeg har hatt 2 stk 7900gx2 og et 9800gx2, og disse sandwitch kortene hadde elendig kjøling som førte til at det første 7900gx2 kortet døde etter 3-4 mnder, 9800gx2 var sånn sett en del bedre, men fortsatt ble det utrolig varmt og bråkete under load. Å pakke 2 varme highend gpuer i en sandwich konstruksjon var en elendig plan, og det førte til at levetiden på kortene også ble likedann. Når man satt på Nvidia forumene og klagde sin nød sammen med andre uheldige eiere(og de var det nok av) så slettet moderatorene ofte postene uten å komme med konstruktive tilbakemeldinger. Driverne på spesielt 7900gx2 nevner jeg som i beste fall superelendig, særlig sli støtten. Flere spill kom det aldri sli profiler til som førte til at kortet kjørte med elendig ytelse og måtte byttes ut lenge før det burde vært aktuelt. 295gx2 som du tydeligvis har kom jo først også som et smørbrød før ingeniørene til Nvidia klarte å skjønne at Amd hadde en bedre løsning med 2 gpuer på en pcb og kopierte det. Driverne har også på kompiser med dettte kortet vært veldig varierende på lik linje med andre multigpu løsninger. 5970 har nå lenge vært kongen på haugen og der har også driverne vært av varierende kvalitet, derfor vurderer jeg selv å bytte gtx470 med dette, eller en eventuell nvidia konkurrent om de klarer å hoste dette ut før Amd. Og ja det er mange gamere som spiller rts osv som vil ha flere skjermer enn en. Du er ikke malen for alle lille venn.

Lenke til kommentar

For å mykne opp AMD-fanboys , det nye dualgpu-kortet dems er velkomment i konkurransen med Nvidia selvsagt, tjener oss forbrukere.

 

Hva snakker du om? Den eneste fanboyen her er deg. Alle andre holder diskusjonen på et saklig nivå. Hvis du ikke har noe saklig og/eller informativt å komme med, så ikke delta.

 

Alt du har sagt hittil av fanboyisme er det utrolig lett å argumentere mot, men det er få som gidder å bruke tid på å argumentere mot idioter. Når mange sier det samme om deg, så er det kanskje på tide å ta hintet?

 

Min redsel for AMD i det siste , har blitt meget begrenset.De har gitt opp ytelse-tronen og sikter heller inn mot middel-klassen.Noe jeg har påpekt leeenge, og når får rett i .Har man 4-5000KR som nå skal bruke på grafikk-kort , så velger man ikke dette.Da venter man heller på verdens kjappeste gpu-produsent Nvidias sitt dobbeltkjernekort.

 

Halleluja?

 

Jeg mener det er meningsløst å kjøpe dette kortet før vi har svaret fra Nvidia, som nok kommer innom et halvt års tid.Så kan du rope halleluja så mye du vil :)

Lenke til kommentar

Jeg mener det er meningsløst å kjøpe dette kortet før vi har svaret fra Nvidia, som nok kommer innom et halvt års tid.Så kan du rope halleluja så mye du vil :)

Virkelig? La oss si at HD 6990 tar ytelsetronen når det blir lansert, noe som, la oss være realistisk, er relativt sannsynlig. Mener du da virkelig at det er meningsløst å kjøpe det fordi Nvidia kommer med et kort som kanskje er bedre innen et halvt år? Skal vi følge den logikken, ville det også vært meningsløst å kjøpe GTX 580 da det kom, da HD 6970 etter alt vi visste kunne være bedre. Nå var det ikke det, men jeg håper du skjønner logikken, og hvor idiotisk et slikt utsagn er. Selvsagt skal man kjøpe HD 6990 hvis man vil ha best mulig ytelse på et kort, forutsatt at "GTX 595" ikke har kommet ut ennå eller yter dårligere.

 

Edit: Syntes du forresten det vville vært meningsløst å kjøpe HD 5870 før Nvidia ga ut GTX 480?

Endret av Dauemannen
Lenke til kommentar

For å mykne opp AMD-fanboys , det nye dualgpu-kortet dems er velkomment i konkurransen med Nvidia selvsagt, tjener oss forbrukere.

 

Hva snakker du om? Den eneste fanboyen her er deg. Alle andre holder diskusjonen på et saklig nivå. Hvis du ikke har noe saklig og/eller informativt å komme med, så ikke delta.

 

Alt du har sagt hittil av fanboyisme er det utrolig lett å argumentere mot, men det er få som gidder å bruke tid på å argumentere mot idioter. Når mange sier det samme om deg, så er det kanskje på tide å ta hintet?

 

Min redsel for AMD i det siste , har blitt meget begrenset.De har gitt opp ytelse-tronen og sikter heller inn mot middel-klassen.Noe jeg har påpekt leeenge, og når får rett i .Har man 4-5000KR som nå skal bruke på grafikk-kort , så velger man ikke dette.Da venter man heller på verdens kjappeste gpu-produsent Nvidias sitt dobbeltkjernekort.

 

Halleluja?

 

Jeg mener det er meningsløst å kjøpe dette kortet før vi har svaret fra Nvidia, som nok kommer innom et halvt års tid.Så kan du rope halleluja så mye du vil :)

 

Du kan da ikke mene at folk skal vente et halvt år, for å se hva nvidia kommer med? Hva VET vi? Hvilket kort av de to er best? Hvis noen har fasiten, svar meg :)

Endret av lucky666
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...