Gå til innhold

Rått skjermkort får en oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

Hadde det ikke vært for at du har skrevet lignene poster i en del andre tråder, hadde jeg kalt deg et troll, men sannheten er nok mer i retning Nvidiafanboy.

 

Først og fremst er dette langt fra "et desperat forsøk for å ta igjen ytelsestronen". HD 6990 har vært planlagt i lang tid, og AMD har hatt dual-GPU-kort i flere generasjoner nå.

 

Ja, de aller fleste spiller bare på en skjerm. Men de samme "aller fleste" kjøper heller ikke så dyre skjermkort som HD 6990. Kort til rundt 2000 kroner er mer enn godt nok for de som spiller på en skjerm, og kjøper du f. eks. et GTX 560, vil det nok også klare de fleste spill på max detaljer i et par år fremover. HD 6990 er ikke myntet på folk som bare sitter på en enklet full HD-skjerm. For at du skal ha nytte av et slikt kort, må du enten ha en diger skjerm (2560*1600 eller tilsvarende) eller et Eyefinityoppsett, så flerskjermoppsett er veldig aktuelt for et slikt kort.

 

Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI, og AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E.

 

En ting skal jeg riktig nok si meg enig i: det kortet så veldig stygt ut.

Lenke til kommentar

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

 

Ja og du er jo ikke en Nvidiot :rofl:

 

 

Dust......

 

Lenke til kommentar

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

 

Ja og du er jo ikke en Nvidiot :rofl:

 

 

Dust......

 

 

Men hvorfor bruke mange tusen på dette kortet, når neste dobbel-gpu kort fra Nvidia vil feie dette av banen ?

Lenke til kommentar

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

Hadde det ikke vært for at du har skrevet lignene poster i en del andre tråder, hadde jeg kalt deg et troll, men sannheten er nok mer i retning Nvidiafanboy.

 

Først og fremst er dette langt fra "et desperat forsøk for å ta igjen ytelsestronen". HD 6990 har vært planlagt i lang tid, og AMD har hatt dual-GPU-kort i flere generasjoner nå.

 

Ja, de aller fleste spiller bare på en skjerm. Men de samme "aller fleste" kjøper heller ikke så dyre skjermkort som HD 6990. Kort til rundt 2000 kroner er mer enn godt nok for de som spiller på en skjerm, og kjøper du f. eks. et GTX 560, vil det nok også klare de fleste spill på max detaljer i et par år fremover. HD 6990 er ikke myntet på folk som bare sitter på en enklet full HD-skjerm. For at du skal ha nytte av et slikt kort, må du enten ha en diger skjerm (2560*1600 eller tilsvarende) eller et Eyefinityoppsett, så flerskjermoppsett er veldig aktuelt for et slikt kort.

 

Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI, og AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E.

 

En ting skal jeg riktig nok si meg enig i: det kortet så veldig stygt ut.

 

Først et person-angrep,,ok.

 

For det andre, du kommer med mye svada her ; Kort til rundt 2000 kroner" holder ikke til 1920X1200 med full pupp på grafikk.Noe som de fleste skjermer talker i dag.Er så lei at dere AMd-fanboys stadig kjører den "flerskjerm"-greia , da det er bare en ytterst liten promille som bruker det.

Alle "grafikk-horer" og Gamere vil gjerne kjøre på så bra grafikk og flyt som mulig , og dem er det MANGE av.De ser i pengeboka "jeg har 4000kr , hva kjøper jeg ?" De kloke kjøper det beste for pengene,og nå omdagen er det ikke AMD, men NVIDIA.så er spørsmålet om man velger en sli-løsning eller neste 2xgpu-kortet.

 

"Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI"

Nok engang svada , dagens Nvidia-kort skalerere like bra som AMD.

NVIDIA har dagens kjappeste gpu , hva for deg til å tro at amd-kortet kommer til å yte bedre ? Du kan lagre denne posten og arrestere meg hvis jeg tar feil.

 

"AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E. "

 

"noe" er peanutts, og vil gjelde for begge parter ja.

 

hvordan kan du si det når du ikke vet det?? Dessuten.... betyr jo pris ganske mye for de aller fleste :)

 

Dessuten så slår jo det forrige dualkortet, altså 5970 godt ifra seg enda.. da kommer nok dette til å bli betydelig bedre :D

 

Selvfølgelig må det bli bedre , når singel-gpu kortet 580gtz gruser 5970,,,,

Lenke til kommentar

 

du driter deg ut hvis du fortsetter :p

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

Hadde det ikke vært for at du har skrevet lignene poster i en del andre tråder, hadde jeg kalt deg et troll, men sannheten er nok mer i retning Nvidiafanboy.

 

Først og fremst er dette langt fra "et desperat forsøk for å ta igjen ytelsestronen". HD 6990 har vært planlagt i lang tid, og AMD har hatt dual-GPU-kort i flere generasjoner nå.

 

Ja, de aller fleste spiller bare på en skjerm. Men de samme "aller fleste" kjøper heller ikke så dyre skjermkort som HD 6990. Kort til rundt 2000 kroner er mer enn godt nok for de som spiller på en skjerm, og kjøper du f. eks. et GTX 560, vil det nok også klare de fleste spill på max detaljer i et par år fremover. HD 6990 er ikke myntet på folk som bare sitter på en enklet full HD-skjerm. For at du skal ha nytte av et slikt kort, må du enten ha en diger skjerm (2560*1600 eller tilsvarende) eller et Eyefinityoppsett, så flerskjermoppsett er veldig aktuelt for et slikt kort.

 

Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI, og AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E.

 

En ting skal jeg riktig nok si meg enig i: det kortet så veldig stygt ut.

 

Først et person-angrep,,ok.

 

For det andre, du kommer med mye svada her ; Kort til rundt 2000 kroner" holder ikke til 1920X1200 med full pupp på grafikk.Noe som de fleste skjermer talker i dag.Er så lei at dere AMd-fanboys stadig kjører den "flerskjerm"-greia , da det er bare en ytterst liten promille som bruker det.

Alle "grafikk-horer" og Gamere vil gjerne kjøre på så bra grafikk og flyt som mulig , og dem er det MANGE av.De ser i pengeboka "jeg har 4000kr , hva kjøper jeg ?" De kloke kjøper det beste for pengene,og nå omdagen er det ikke AMD, men NVIDIA.så er spørsmålet om man velger en sli-løsning eller neste 2xgpu-kortet.

 

"Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI"

Nok engang svada , dagens Nvidia-kort skalerere like bra som AMD.

NVIDIA har dagens kjappeste gpu , hva for deg til å tro at amd-kortet kommer til å yte bedre ? Du kan lagre denne posten og arrestere meg hvis jeg tar feil.

 

"AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E. "

 

"noe" er peanutts, og vil gjelde for begge parter ja.

 

hvordan kan du si det når du ikke vet det?? Dessuten.... betyr jo pris ganske mye for de aller fleste :)

 

Dessuten så slår jo det forrige dualkortet, altså 5970 godt ifra seg enda.. da kommer nok dette til å bli betydelig bedre :D

 

Selvfølgelig må det bli bedre , når singel-gpu kortet 580gtz gruser 5970,,,,

5970 gruser gtx580 i bc2 :tease:

 

:roll: ...

post-97480-0-46350200-1296249904_thumb.jpg

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Komiske bulletus slår til hver gang ATI lanserer noe nytt. Hans redsel for ATI er ubegrenset.

 

Husker rallinga når GTX 295 kom. Siden har det vært stille noen år.

 

Stakkars stakkars fanboy.

 

Min redsel for AMD i det siste , har blitt meget begrenset.De har gitt opp ytelse-tronen og sikter heller inn mot middel-klassen.Noe jeg har påpekt leeenge, og når får rett i .Har man 4-5000KR som nå skal bruke på grafikk-kort , så velger man ikke dette.Da venter man heller på verdens kjappeste gpu-produsent Nvidias sitt dobbeltkjernekort.

Så kan dere sitte der med watten og flerskjemene deres. Jeg trenger hvertfall den beste ytelsen i 1920X1200.

Jeg sier ikke at AMD lager dårlige kort, men når NVIDA lager bedre kort til samme prisen , blir alt annet latterlig.

Lenke til kommentar

Komiske bulletus slår til hver gang ATI lanserer noe nytt. Hans redsel for ATI er ubegrenset.

 

Husker rallinga når GTX 295 kom. Siden har det vært stille noen år.

 

Stakkars stakkars fanboy.

 

Min redsel for AMD i det siste , har blitt meget begrenset.De har gitt opp ytelse-tronen og sikter heller inn mot middel-klassen.Noe jeg har påpekt leeenge, og når får rett i .Har man 4-5000KR som nå skal bruke på grafikk-kort , så velger man ikke dette.Da venter man heller på verdens kjappeste gpu-produsent Nvidias sitt dobbeltkjernekort.

Så kan dere sitte der med watten og flerskjemene deres. Jeg trenger hvertfall den beste ytelsen i 1920X1200.

Jeg sier ikke at AMD lager dårlige kort, men når NVIDA lager bedre kort til samme prisen , blir alt annet latterlig.

 

edit: du sier du trenger best ytelse i 1920x1200. Da sier jeg at du trenger 5970 :cool: (sjekk grafene, bc2 1920x1200)

 

men... nok erting for i kveld ;)

Endret av Kent -amdme-
Lenke til kommentar

Du tar ikke med at foreks. i flere spill så yter foreks. 6970 i cf litt under 580 i sli.

 

OG det gjorde at jeg valgte AMD denne gangen, 580 var lenge i hodet.

MEN så er det faktisk ikke lenge til neste gen. hvis man ser litt forover og uansett hvilket 2 kort man velger fra toppen i dag så holder det i år :thumbup:

( siden neste gen. blir et "litt" større hopp enn denne gangen som omtrent ikke var noe. Har man 2x5870, 2x480 og blabla så er man sikret )

 

Forstår ikke hvorfor man skal ha redsel for noen av de...forstår ikke det med og like ETT merke heller :roll:

 

Ta det du liker og som passer der og da.

Nvidia har i dag singelkortet som YTER BEST, men det betyr ikke automatisk at det er det beste valget hvis man tenker pris osv.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

 

du driter deg ut hvis du fortsetter :p

For et grusomt stygt kort rent estetisk, vel nok om det. Et desperat forsøk fra AMD for å ta igjen ytelsetronen fra Nvidia.Skal man ut med såppas mye penger , er det like greit å vente på Nvidia sitt dobbel-gpu kort :)

Og amd-fanboys , slutt å babble og flere skjermer og slikt.Vi snakker om gamere,flesteparten spiller på 1 skjerm.

Hadde det ikke vært for at du har skrevet lignene poster i en del andre tråder, hadde jeg kalt deg et troll, men sannheten er nok mer i retning Nvidiafanboy.

 

Først og fremst er dette langt fra "et desperat forsøk for å ta igjen ytelsestronen". HD 6990 har vært planlagt i lang tid, og AMD har hatt dual-GPU-kort i flere generasjoner nå.

 

Ja, de aller fleste spiller bare på en skjerm. Men de samme "aller fleste" kjøper heller ikke så dyre skjermkort som HD 6990. Kort til rundt 2000 kroner er mer enn godt nok for de som spiller på en skjerm, og kjøper du f. eks. et GTX 560, vil det nok også klare de fleste spill på max detaljer i et par år fremover. HD 6990 er ikke myntet på folk som bare sitter på en enklet full HD-skjerm. For at du skal ha nytte av et slikt kort, må du enten ha en diger skjerm (2560*1600 eller tilsvarende) eller et Eyefinityoppsett, så flerskjermoppsett er veldig aktuelt for et slikt kort.

 

Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI, og AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E.

 

En ting skal jeg riktig nok si meg enig i: det kortet så veldig stygt ut.

 

Først et person-angrep,,ok.

 

For det andre, du kommer med mye svada her ; Kort til rundt 2000 kroner" holder ikke til 1920X1200 med full pupp på grafikk.Noe som de fleste skjermer talker i dag.Er så lei at dere AMd-fanboys stadig kjører den "flerskjerm"-greia , da det er bare en ytterst liten promille som bruker det.

Alle "grafikk-horer" og Gamere vil gjerne kjøre på så bra grafikk og flyt som mulig , og dem er det MANGE av.De ser i pengeboka "jeg har 4000kr , hva kjøper jeg ?" De kloke kjøper det beste for pengene,og nå omdagen er det ikke AMD, men NVIDIA.så er spørsmålet om man velger en sli-løsning eller neste 2xgpu-kortet.

 

"Jeg er ikke så sikker på at GTX 595(?) kommer til å yte bedre enn HD 6990. Crossfire skalerer noe bedre enn SLI"

Nok engang svada , dagens Nvidia-kort skalerere like bra som AMD.

NVIDIA har dagens kjappeste gpu , hva for deg til å tro at amd-kortet kommer til å yte bedre ? Du kan lagre denne posten og arrestere meg hvis jeg tar feil.

 

"AMD har noe bedre ytelse per Watt enn Nvidia, noe som kan være viktig da begge fort er begrenset av max 300 Watt på PCI-E. "

 

"noe" er peanutts, og vil gjelde for begge parter ja.

 

hvordan kan du si det når du ikke vet det?? Dessuten.... betyr jo pris ganske mye for de aller fleste :)

 

Dessuten så slår jo det forrige dualkortet, altså 5970 godt ifra seg enda.. da kommer nok dette til å bli betydelig bedre :D

 

Selvfølgelig må det bli bedre , når singel-gpu kortet 580gtz gruser 5970,,,,

5970 gruser gtx580 i bc2 :tease:

 

:roll: ...

 

Denne artikelen ble laget November 9, 2010 .Virkeligheten er noe helt annet i dag.Det må altså 2 stykk amd-kjerner for å slå Nvidia sin single gpu :p

Lenke til kommentar

Du finner ikke mange testere som er enige med deg, men greit nok.

Du finner nyere grafer hvis du leter som viser at 580 LANGT ifra slår 5970. Såklart i noe så, noe annet forventet jeg ikke heller.

 

Gå utifra nyeste serie du og i multioppsett er ikke Nvidia overlegen.

 

Men jeg hopper utifra denne, diskuterer heller med folk som er seriøst oppdatert og ikke farget av "DE ER FAVORITTENE MINE"-opplegget.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Du tar ikke med at foreks. i flere spill så yter foreks. 6970 i cf litt under 580 i sli.

 

OG det gjorde at jeg valgte AMD denne gangen, 580 var lenge i hodet.

MEN så er det faktisk ikke lenge til neste gen. hvis man ser litt forover og uansett hvilket 2 kort man velger fra toppen i dag så holder det i år :thumbup:

( siden neste gen. blir et "litt" større hopp enn denne gangen som omtrent ikke var noe. Har man 2x5870, 2x480 og blabla så er man sikret )

 

Forstår ikke hvorfor man skal ha redsel for noen av de...forstår ikke det med og like ETT merke heller :roll:

 

Ta det du liker og som passer der og da.

Nvidia har i dag singelkortet som YTER BEST, men det betyr ikke automatisk at det er det beste valget hvis man tenker pris osv.

 

"Du tar ikke med at foreks. i flere spill så yter foreks. 6970 i cf litt under 580 i sli."

Pris ? 580gtx koster 3600kr :)

Endret av Bulletus
Lenke til kommentar

Bulletus: Crossfire skalerer bedre enn SLI. Det er ikke svada, det er et beviselig faktum. Bare ta en titt på disse grafene:

http://techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_560_Ti_SLI/23.html

http://techpowerup.com/reviews/ASUS/Radeon_HD_6950_CrossFire/21.html

Dette er sammenligningsgrafer på alle spill og oppløsninger for HD 6950 single vs. crossfire og 560 GTX single vs. SLI. Nå er riktig nok ikke spillutvalget helt det samme, GTX 560 er testet i Dirt 2 og F1 2010 i tillegg til alle spillene HD 6950 er testet i. Men skaleringen i Dirt 2 og F1 2010 er helt ok, så dette har lite å si for sammenligningen. I tillegg vil jeg trekke fram HD 6870 CF-testen fra TPU:

http://techpowerup.com/reviews/ATI/Radeon_HD_6870_CrossFire/23.html

Som vi ser skalerer HD 6870 CF bedre enn GTX 560 SLI på tross av at de har tatt med WoW, der verken SLI eller CF fungerer, i sammenligningen.

 

Jeg er enig i at det var en tanke forhastet å si at et kort i 2000-kronersklassen er bra nok uansett når du sitter på en 1920*1200-skjerm. Det finnes faktisk flere flere spill som ikke kan kjøres knirkefritt av kort til 2000 kroner med max detaljer, bla. Crysis og Metro 2033. Men poenget mitt står fortsatt: et kort til 2000 kroner er mer enn godt nok for den jevne gamer, så lenge man ikke ha alt på max. Du får mye mer ut av multi-GPU-oppsett ved høyere oppløsninger, noe som for mange betyr flerskjermoppsett.

 

En ting jeg glemte i farta er at AMD gjør det relativt bedre i forhold til Nvidia ved høyere oppløsninger, noe som definitivt taler til HD 6990's fordel.

 

Selvfølgelig må det bli bedre , når singel-gpu kortet 580gtz gruser 5970,,,,

GTX 580 gruser HD 5970? Det finnes selvsagt spill der GTX 580 yter bedre enn GTX 580, men alle testene jeg har sett viser at de er i et klart mindretall.

 

Er så lei at dere AMd-fanboys stadig kjører den "flerskjerm"-greia

Beklager, men jeg må flire litt her. Synes du virkelig at jeg er en AMD-fanboy, bare fordi jeg ikke er enig med deg? Jeg prøver å være så objektiv som mulig, og basere mine ytringer på fakta. Om jeg virker litt pro-AMD, er det nok bare fordi jeg diskuterer med en som er veldig pro-Nvidia (deg).

 

Redigert: det kom visst en del innlegg mens jeg skrev dette innlegget.

Endret av Dauemannen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

og 6970;)

 

JEg sparte over 2000 på og gå for 2x6970 og få ganske lik ytelse.

Så gratis vannblokker osv. til det oppsettet.

 

Bulletus: Du har rett i at 580 er det raskeste, men hvis jeg taper 15-20 fps når man ligger godt over 100 uansett og det holder garantert til den gen. som jeg venter på så....

 

Nå går jeg utifra multi-kort oppsett da, singelkort så tror jeg hadde tatt 580.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Hvorfor er det ikke flere som tenker at slik markedet er i dag er jo det kjempeflott....fra en viss prisklasse så får du sprette meg så mye ytelse uansett hva du velger.

 

6970 var billigere på lanseringen enn 5870 foreks, og jeg fikk de til innkjøpspris de 5870ene og alikevel så var 6970ene billigere.

 

560, 570,580,6870,6950,6970 osv..man kan plukke fra den hylla man vil og man får GARANTERT en bra opplevelse( så lenge man passer på at skjermen osv. står til skjermkortet da osv.)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Vanvittig stort! Det ser varmt ut på konstruksjonen.. :thumbdown:

Sånn er det alltid med toppkort. Uansett så er temperaturen bare et indirekte mål på problemer som kan oppstå: støy og ustabilitet. Dersom disse to tingene ikke er noe problem så spiller det ikke noen rolle om temperaturen om så er 200 grader. GPUer ser ut til å være designet for å tåle ganske høy driftstemperatur.

 

3072 streamprosessorer og 4 GB minne. Jeg er solgt!

Jepp, det er ikke mange som kan si de har 3076 prosessorer i hjemme-PCen. :p (3072 i skjermkortet pluss 4-i-1-prosessor)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...