Gå til innhold

Rått skjermkort får en oppfølger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj, vi skulle hatt en negativ rykte-knapp på forumet..

 

Folk flest gjør ikke dette, og det er ingen som har sagt noe annet.

 

 

Selvfølgelig, men hva er poenget ditt? Folk flest har ikke 100k å bruke på PC.

 

 

Folk flest er idioter, det er en subjektiv mening. :p

At folk ikke tjener 500k eller hva enn det måtte være, så er det snakk om prioritering. Har jeg lyst å bruke 50 tusen så har jeg lyst å bruke 50 tusen. Om du synes det er idiotisk å bruke så mye penger på PC, så er det din mening og ikke min. Jeg synes selv det er idiotisk å bruke penger på ting som man ikke får igjen.

 

Nei, det er ikke tull. Du kan spare store penger på å kjøre SLI/CFX-oppsett.

Det er min mening som det står svart på hvit på skjermen din. Om du har din mening som er ulik min, så er det ok. Etter at jeg har spilt i multi-gpu vs singel-gpu oppsett, var det for meg veldig tydelig hvorfor det finnes folk som sverger til singel-gpu oppsett. Hvis man er FPS følsom så merkes dette, og vil plage enormt, når man først ser problemet.

 

Det er veldig mange flere som er slik enn de du prater om i posten over her.

smågutter? :tease: (les: i forbindelse med interesse innen hw, ikke fysisk kroppslig størrelse)

 

Aner du hvor mye du gjentar deg selv? Og hva er poenget ditt? Alle vet dette.

Ja, jeg må fòrer med teskje.

 

Jeg prøver igjen:

Poenget mitt var at penger brukt på PC er penger godt brukt for de som har større enn gjennonsnittlig interesse på hw enn den gjennonsnittlig Ola Nordmann. Det er ikke sløs med penger å bruke flere tusen kroner på skjermkort for å få best ytelse. gtx 580 er bedre enn gtx 560, thats it.

Om dere vil sammeligne 560 sli som gir bedre ytelse/kr enn gtx 580, så har dere glemt å ta med andre faktorer inn. Og det virker som dere er veldig selektive med å velge begrunnelse på hvorfor [insert random setup] er best, noe som ikke stemmer helt. Jeg prøver bare å tillegge ting for å male en mer helhetlig bilde på hva som er egentlig best, sett fra en hw-entusiast.

 

Du kan mene at jeg er en idiot også. Så kan vi bli enige på at vi har forskjellig mening.

Lenke til kommentar

DP er på vei inn. Mange av skjermene som er i salg nå har DP, men det finnes også rimelige overganger til HDMI og DVI grunnet likheten i signalene.

Hvor er DP på vei inn?

 

1. Skjermkort?

2. Monitorer for evt. PC-bruk?

3. TV-skjermer?

4. Blu-Ray-avspillere?

 

Jeg har ikke fulgt med godt nok, og heller ikke vært i butikkene på en kort stund for å nevne det. Butikkene er jo heller ikke de stedene ting kommer sånn riktig brennkvikkt på plass heller da. :roll:

Lenke til kommentar

Stå på Benny hehe det er så mye anger anger her.

 

Greddi jeg har 22 tommer 120hz skjerm enda ja men jeg hadde 27 tommer 60hz for det finnes ikke større en 23.6 tommer i 120hz skjerm men jeg skal kjøpe den Asus 27 tommer 120hz skjermen når den endelig kommer ut som har tatt lang tid.

 

Men Greddi hva skal man med en pc til 50 000kr da siden man ikke får brukt den ytelsen til noe.

 

Greddi er det du som er en av de benchmark folka som Nizzen som driver bare med benchmark og det tullet der for da skjønner jeg at dere bruker masse penger på pc deler selv om det er bortkasta penger og og pc delene skriker etter å bli sikkelig brukt hehe

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

oi oi oi.

Det er så mye man kan senke pengene i som vi kan øke opplevelse på.

SSD'r mindre loadetid.

gpu'r for større skjermer. Skal du ha 3d og/eller fler-skjerm, trenger du all den kraften som er tilgjengelig. Bare tenk 3 3d prosjektor som gir 100" bilde med 5760x1080 oppløsning :p Om det er verdt det? tja, det er opp til hver person. Om det er verdt det for deg. Sannsynligvis ikke. Er det penger vel brukt for meg? Jeg vil mene og tro det.

 

Gaming utstyr som fort kan koste flere tusenlapper, hallo fly/bil simulator.

 

Og benchmarking er like tull som å spille spill, eller skrive innlegg på diskusjonforumer. Det er en tidtrøye :p

Lenke til kommentar

Kraa: Hører du fremdeles kommer med de geniale innleggene dine :no:

 

Og til din informasjon: Nizzen spiller utrolig mye pc-spill, som jeg gjør og de fleste andre benchere jeg kjenner.( så mye tid som man har med familie og blabla )

 

 

Så tror du bør få litt mer kunnskap om det området der ja.

 

Og kan du kutte ut med den idiotiske kritikken din ovenfor oss som liker og kjøpe den hwen som VI VIL HA?

 

Sitter ikke ovenfor deg og kritiserer at du velger i den klassen osv.

 

Trodde man skulle dele erfaringer og slike ting..ikke konstant hakke.

 

Og du får gå rundt og tro det er idiotisk og bruke mye penger på hw..skaff deg en hobby som du ånder og lever for så kan du komme tilbake og diskutere hvor idiotisk det er...får slik du sitter nå er idiotisk!

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Stå på Benny hehe det er så mye anger anger her.

 

Greddi jeg har 22 tommer 120hz skjerm enda ja men jeg hadde 27 tommer 60hz for det finnes ikke større en 23.6 tommer i 120hz skjerm men jeg skal kjøpe den Asus 27 tommer 120hz skjermen når den endelig kommer ut som har tatt lang tid.

 

Men Greddi hva skal man med en pc til 50 000kr da siden man ikke får brukt den ytelsen til noe.

 

Greddi er det du som er en av de benchmark folka som Nizzen som driver bare med benchmark og det tullet der for da skjønner jeg at dere bruker masse penger på pc deler selv om det er bortkasta penger og og pc delene skriker etter å bli sikkelig brukt hehe

 

Snakk om å sette folk i bås :thumbdown: , huff Kraa dette var dumt og umodent og ikke minst dømmende om personer du tydligvis ikke kjenner.:nei:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kraa: hvorfor ikke 6970 i cf når det bare blir 5-600 mer enn 6950 i cf ;)

 

Og du kan kanskje mener det er og kaste bort penger, men det er det samme og bruke tusen på hobby.

Sammme gjelder pc.

 

6970 kortene blir faktisk mye mer varmere en 6950 og støyer mye mere så 6970 cf er for de som ikke bryr seg om at kortene blir + 85-90 grader i cf og høyere støy nivå.

 

Den billigste 6950 jeg finner nå er 2095kr på komplett men det er ukens tilbud ellers så er den billigste 2211kr fra Amentio som er på lager. Billigste 6970 kortet jeg finner koster 2647 så da blir det 1104kr - 872kr forskjell ikke 5-600kr som du skriver.

Lenke til kommentar

Så mye sinte folk det var her da. Trodde nesten alle benchmark folka bare bencha hele tiden som noen jeg kjente før.

 

Jeg kan ikke godta nei når noen sier at det ikke er sant som 6970 cf koster er 5-600kr mer i forskjell en 6950cf når det egentlig koster 872kr-1104kr i følge prisguiden til dags dato.

 

For de som har penger så kan de kjøpe hva de vil er samme for meg. Det jeg sier er at min menig så er det sløsing å kjøpe over prisa pc deler men det er min menig.

 

De som har flere skjermer med høy oppløsning som du sier så holder jo det med gtx 560 sli eller 6950 cf mer en nok. Ytelse forskjell mellom 6950 cf og 6970 cf, gtx 560 sli og gtx 570 sli er så minimal i fps. Gtx 580 sli er det litt større forskjell i ytelsen har jeg sett men så koster de en del mere også da.

 

Greddi SSD diskene er jeg helt enig om. Faktisk den beste pc oppgradering delen man kan sette i en pc selv til alle formål er SSD disk, bare synd at de er overpriset fortsatt.

 

Ja jeg har brukt altfor mye tid på denne forum tråden når ingen kjønner her at gtx 560 er mer lønnsomt en 6950 når begge er overklokket for en som har bare en lcd skjerm og bryr seg om temperatur og støy nivået hvis dere har sammenlignet de.

 

Jeg går heller over til forum tråden Test: Nvidia GeForce GTX 560 Ti der jeg har og kan hjelpe folk en å diskutere evig med dere.

 

En siste link fra meg til dere som jeg håper at dere får godt nytte av. Ferdig kalibrert profil til lcd skjermen deres fra denne test siden.

 

http://www.digitalversus.com/colour-calibration-profiles-your-monitor-article-424.html

Endret av Kraa
Lenke til kommentar

Så mye sinte folk det var her da. Trodde nesten alle benchmark folka bare bencha hele tiden som noen jeg kjente før.

 

Jeg kan ikke godta nei når noen sier at det ikke er sant som 6970 cf koster er 5-600kr mer i forskjell en 6950cf når det egentlig koster 872kr-1104kr i følge prisguiden til dags dato.

 

For de som har penger så kan de kjøpe hva de vil er samme for meg. Det jeg sier er at min menig så er det sløsing å kjøpe over prisa pc deler men det er min menig.

 

De som har flere skjermer med høy oppløsning som du sier så holder jo det med gtx 560 sli eller 6950 cf mer en nok. Ytelse forskjell mellom 6950 cf og 6970 cf, gtx 560 sli og gtx 570 sli er så minimal i fps. Gtx 580 sli er det litt større forskjell i ytelsen har jeg sett men så koster de en del mere også da.

 

Greddi SSD diskene er jeg helt enig om. Faktisk den beste pc oppgradering delen man kan sette i en pc selv til alle formål er SSD disk, bare synd at de er overpriset fortsatt.

 

Ja jeg har brukt altfor mye tid på denne forum tråden når ingen kjønner her at gtx 560 er mer lønnsomt en 6950 når begge er overklokket for en som har bare en lcd skjerm og bryr seg om temperatur og støy nivået hvis dere har sammenlignet de.

 

Jeg går heller over til forum tråden Test: Nvidia GeForce GTX 560 Ti der jeg har og kan hjelpe folk en å diskutere evig med dere.

 

En siste link fra meg til dere som jeg håper at dere får godt nytte av. Ferdig kalibrert profil til lcd skjermen deres fra denne test siden.

 

http://www.digitalversus.com/colour-calibration-profiles-your-monitor-article-424.html

adjø... og god tur videre ;)

Lenke til kommentar
Greddi SSD diskene er jeg helt enig om. Faktisk den beste pc oppgradering delen man kan sette i en pc selv til alle formål er SSD disk, bare synd at de er overpriset fortsatt.

Dette er OT her, men jeg vil bare gi et kort svart på dette.

Om du sier at SSDer er overpriset har du ikke riktig forstått hva de er. De hører hjemme mellom RAM og HDD i minnehiarkiet, og prisen pr kapasitet er deretter.

 

Om du sammenligner kost for CPU+SSD i diverse oppsett får du somregel mer for pengene om du går for en CPU til 1000kr og en SSD til 1000kr enn om du går for kun en CPU til 2000kr. Unntaket her er om du driver med tallknusing og andre ting for "powerusers" som må ha hver dråpe CPU-kraft de kan få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...