Gå til innhold

Her er Sandy Bridge-produktene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er litt grønn så jeg lurer på følgende:

 

Hvorfor skal jeg oppgradere fra 1156 til 1155? Hva er de store forbedringene her?

Hvis du oppgraderer hovedkort til socket 1155 så kan du bruke de nye prosessorene, ellers ikke. Ytelsesmessig, så tviler jeg på at du kommer til å bry deg.

 

(De nye prosessorene er mye kjappere med tanke på pris i forhold til de gamle prosessorene, men det er nok lite merkbart inntil videre)

Lenke til kommentar

Hviss i7 2600K har ulåst kjerne, vil det si at vi kan få 8 kjerner istedet for de 4 standarde ?

 

Den har bare 4 fysiske kjerner, men den kan kjøre opptil 8 tråder samtidig derfor betegnelsen "4/8".

 

Med "ulåst kjerne" menes ulåst multiplikator. Det vil si at du har stor frihet i forhold til overklokking (mer GHz) av cpu'en.

Lenke til kommentar

Hviss i7 2600K har ulåst kjerne, vil det si at vi kan få 8 kjerner istedet for de 4 standarde ?

 

Den har bare 4 fysiske kjerner, men den kan kjøre opptil 8 tråder samtidig derfor betegnelsen "4/8".

 

Med "ulåst kjerne" menes ulåst multiplikator. Det vil si at du har stor frihet i forhold til overklokking (mer GHz) av cpu'en.

 

Ok, takk for svar :)

 

 

Vet noen forresten om MAD skal presantere sine stasjonære "bulldozere" på CES messa i år ?

 

Skal kjøpe nye datadeler, men tror kansje jeg venter litt hvis amd kommer med nye godbiter med sine billige priser =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...