Gå til innhold

Google begrenser refunderingsfunksjonen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var tynn MarinF

Nei.. holder ikke når man snakker om lov

§ 2 i angreerettloven snakker om hva loven ikke gjelder for b) lyder slik " salg utenfor fast utsalgssted når den samlende kontraktssummen inkludert frakt og tilleggskostnader som forbrukeren skal betale er under 300 kr"

 

Så alle de billige appen vil vel egentlig da klart unngå dette, men de som koster mer enn 300 er det da litt andre regler på.

Men spørsmålet blir jo så klart da om google markedet er en butikk som er etablert i Norge eller utenfor, er den etablert i Norge så bør nok forbrukerrådet ta en titt, men er de utenfor så unngår de ganske elegant slike lover.

Lenke til kommentar

Merkelig hvor forskjellig folk her og i USA reagerer på 15 minutters-regelen (ikke for å dra alle under en kam).

 

Amobil-leserne: Ok :)

 

XDA: Fight the power!

 

Android Central: F*** you Google!

 

 

"Det er imidlertid ikke spesielt mye om du sammenligner med spillet "Infinity Blade" med heftig grafikk til Iphone som har en samlet filstørrelse på 318,3 MB."

 

Myst er 700MB. Er også et par på over 1GB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Apple har ikke en slik funksjon overhodet, så selv 15 minutter er en stor fordel. Hadde spart meg maaaange penger hvis det hadde vært slik hos Apple, spesielt siden en god del utgivere pynter litt på hvordan appsene fremstår ved å være veldig selektive med infoen de legger ut. Betalte f.eks 13 dollar for en kalenderapp som blant annet skulle ha varsling av gjørem¨l n¨r du var nær visse steder. Viste seg at den bruke mobiltårntriangulering, ikke GPS, noe som gjør at det kun funker med noen kilometers nøyaktighet

Lenke til kommentar

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

Den nye Marketen kan forresten lastes ned nå, og den fungerer ifølge brukere hos XDA, veldig bra.

Lenke til kommentar

Er vel sånn at du laster ned produktet, og når du starter produktet forteller det deg at "nå må jeg laste ned X antall data" er det ok?

 

Navigasjons-appene er jo på mer enn 50 mb, men det henter dette når man starter appen første gangen. Google hoster altså ikke mer enn 50 mb, men appen kan vare 1 terrabyte (om man har et slikt kort i mobilen da...)

 

Hos Apple er det vel en eller annen regel om at ingen apper skal kunne hente ekstra-fetures noen andre steder enn på App-Store. Da mister de jo kontrollen.

 

Eller husker jeg helt feil av Apple nå....

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at 15 minutt er lite, og at 1 time er flott. Det hadde vært en rimelig mellomting. Man rekker kanskje å prøve det kjapt i 15 minutt, men dersom det er et program med diverse funksjoner, kan det fort ta mer enn 15 minutt å finne ut hvordan det fungerer ordentlig og om det var akkurat dét du lette etter...

Lenke til kommentar

Jeg pleier som regel å installere et par apps om gangen. De har gjerne lignende funksjoner, og jeg prøver dem ut for å se hvilken jeg liker best. 15 min er veldig lite med tanke på at man faktisk trenger litt tid på å laste ned, installere, og avinstallere.

 

Det er også forskjellig på hva slags apps det er snakk om.

 

Om det er en "nytte" app, så vil man trenge litt mer tid på seg, og hvis man avinstallere det etter 6 timer, så betyr det gjerne at denne appen ikke var noe som vil ha gjenbruksverdi. Dette gjør kanskje at kvaliteten på appene som koster penger øke.

 

Billige spill derimot, er jo bare tidsfordriv, og man kan fort bli ferdig med de. De har kanskje ikke holdbarhet med mere enn et par time effektiv spilling. Da er det kanskje greit å ha mindre "prøvetid".

 

En annen modell ville vært prisavhengi. Men det blir kanskje litt for komplisert igjen. Apps som koster 50 kr eller mer bør strengt tatt ha litt lengre prøvetid, så brukeren kan forsvare det "dyre" kjøpet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

 

I teorien, ja, men jeg fant iallefall ikke ut hvordan man gjør det...

Lenke til kommentar

@Ødegård: Apple har 90 dagers refunderingsgrense. Tipper det er en helvetes prosess, og det er ikke noe jeg har noen gang prøvd. 6kr er ikke et høyt nok for at jeg orker å klage. Er grenser for hvor gniten jeg er.

 

 

I teorien, ja, men jeg fant iallefall ikke ut hvordan man gjør det...

 

Ja det er jo en annen sak :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...