Gå til innhold

Corsair utvider nok en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med de kapasitetene og prisen burde disse nesten benches som SSDer, i alle fall 128GB versjonen pga størrelsen. Det er greit nokk at 28MB/s er maks sekvensiell skriv, men hva skjer når man begynner å skrive små filer på 4-32KB? Og hva skjer når man skriver slike små filer etter minnepennen allerede har vært fylt opp en gang og alle blokker er brukt? Detter ytelsen da til under 1MB/s pga copy-erase-write eller har de satt av spare area og implementert wear leveling og GC?

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om salget av slike er noe særlig stort. Ser man 4-5 år tilbake i tid så var det et stort poeng å betale over en tusenlapp så man fikk en hel GB. Behovet var definitivt til stede hos mange. Men hvor mange er det egentlig som trenger 32GB og mer? Jeg kan ikke se for meg at de selger i bøtter og spann slik 1 GB minnepinner gjorde for 4-5 år siden.

 

For ordens skyld: Min største minnepinne er 25 x 12 x 4 mm, har 4 GB og kostet meg under 200 kr for et år siden. Det holder i lange baner til mitt bruk. For å ikke miste den ligger den sammen med kronestykkene i lommeboka.

 

post-3851-1268076089,0914_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg Super Talent Pico sin 8 gig versjon, meget sexy

liten sak. Er ordentlig metal, ikke noe plastikk greie. Ser meget

bra ut på nøkkelknippet hvertfall.

 

29o37o4.jpg

kcgjtu.jpg

 

http://www.supertalent.com/products/stt_usb_detail.php?type=Pico

Skrivehastigheten kommer opp i 7-8 MB ved større filer, så

er ikke helt på topp, men greit nok. Lesing er vel rundt

20-30, har ikke testet veldig mye der enda.

de har dem hos http://www.it24.no/ (samt gull versjon =P )

 

 

Hvis Corsair sin (i artikkelen) faktisk yter rent praktisk

rundt 20 MB i skrivehastighet, så kommer det seg, og det

er mulig jeg vurderer EN av dem til film på soverommet,

men ikke som jeg vil ha med meg rundt omkring, den er litt

for stor og klumpete til det.

Og prisen også, jeg betaler ikke mer enn 200 for 8, eller 300 for 16.

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg disse i 4 og 8GB størrelse med 9-13MB/s skriv og 30MB/s les.

 

Verbatim Store 'n' Go Micro

More Green, Less Plastic. This package contains on average 90% less plastic than previous packaging.

post-38451-1268078936,3783_thumb.jpg

Den er vesentlig mindre fysisk enn man tror fra bildet, halvparten forsvinner inn i USB kontakten på PCen. Tråden er på tykkelse med stiv sytråd. 2-4-8-16-32GB er samme fysiske størrelse. jeg betalte 80,- for 4GB 13/30 (kampanje). 32GB kapasitet er på vei.

 

Ideelt å ha Win7rtm, Win2008R2 boot-install liggende på en slik.

post-38451-1268079252,4141_thumb.jpg

 

Disse har erstattet alt av optisk medie for meg og jeg har ganske mange av disse. Dette er de moderne diskettene.

post-38451-1268080915,4526_thumb.jpg

It uses System-in-Package (SiP) technology and provides water, dust, and static discharge resistant. The Verbatim Store ‘n’ Go Micro USB flash drives have size of 30×2x12 m (LxHxW) and weight 1.2 grams. It will become a 32GB model.

Et lite utvalg i alle størrelser for fargeglade mennesker.

post-38451-1268080165,3522_thumb.pngpost-38451-1268111519,8754_thumb.jpg

 

Jeg har 2 røde Corsair Voyager GT. En på 16GB og en på 8GB, betalte full pris for begge ved lansering (galskap). Sistnevnte er faktisk 5 år siden nå.

Har også en 32GB blå Corsair, men jeg ender alltid opp med å bruke disse andre småttisene mest.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Har selv en artig liten sak fra Sandisk.

 

Det er egentlig bare en MicroSDHC leser som jeg har stappet 8 Gigabyte kort i. Fungerer like bra som hvilken som helst minnepenn, og den er knøttliten (svart med litt rødt på av plastikk), den har også ett lite bånd en så en kan henge den på nøkkelknippe om en tør stole på at tråden ikke skal ryke. :thumbup:

 

Ser min har allerede fått seg en liten oppflising på tråden. Noen ideer om hvor en får kjøpt nytt slikt bånd uten å måtte kjøpe leseren på ny? Ser nesten slik ut om en bytter den grå plastikkdelen med rød:UltraMicroReader_prod.jpg

 

Slot sitter på andre siden av leseren (om en betrakter bilde over). Samme konsept som den Simen1 viser i tråd lengre oppe,

Endret av G
Lenke til kommentar

Synd det kun er Linux som tillater å koble opp en haug minnepinner til en USB hub for så å definere de i sw-raid0 og andre nivåer.

 

Dette hadde vært meget gøy med dagens billige 4GB minnepinner på Windows også.

 

Er bare å investere i en dyrere usb pen. De billigste er som oftest

så treige at selv i raid lignende oppsett ville ikke vært noe

særlig raskere enn den raskeste enkeltstående usb pennen.

Man får kjøpt ganske raske versjoner som kommer opp i 20 MB skrive

hastighet. De billige er som oftest fra 1 MB til 5 MB.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...