Gå til innhold

Grisebillig Acer Aspire 5738ZG - jeg vurderer faktisk å kjøpe 2!


siNch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Regner med at de fleste som følger denne tråden er på utkikk etter noe av det samme som meg, derfor tillater jeg meg å dele mine tanker for mitt kjøp her:

 

Generelt er jeg på utkikk etter laptop med følgende specs:

 

* 15,6" LED-skjerm 1366 x 768

* Intel Core i3-330M 2,13GHz

* 4GB RAM

* 320GB harddisk

* Radeon HD5650 1GB

* HDMI-utgang

* Windows 7

 

Dette tilfredstiller mine behov perfekt. Forholdet mellom prosessor og grafikk er også perfekt balansert og skjermoppløsningen står også i stil til dette. I tillegg er jeg forholdsvis fornuftig økonomisk sett og ser ingen grunn til å kaste bort hundrelapper for i5 prosessor eller tusenlapper for 5870 skjermkort. 5500-6000 kroner er min grense og denne er urokkelig. Full HD oppløsning på en 15'6" skjerm er for meg også totalt bortkastet og jeg anser dette som mer showoff for uvitende moneyspenders. Jeg mener, jeg vil gjerne beholde synet mitt lengst mulig. :) Sånn prismessig vil jeg også helst sitte igjen med en følese av at dette var et godt kjøp og sånn som markedet ser ut pr. i dag anser jeg rundt 5500 kroner for slike specs som et kupp. 6000 ser ut til å være plain i markedet.

 

Derfor, hvis noen kommer over en maskin som har minimum disse spesifikasjonene som koster max 5999,- post gjerne en link i denne tråden.

 

Flott om det argumenteres for og imot byggekvalitet også. Dette er viktig om man tenker på slitasje på f.eks porter, strøm tilkobling osv. noe som kanskje ikke er essensielt når maskinen er ny men livsnødvendig når det begynner å telle år. :)

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Bestilte den Packard Bell TJ75 fra NetonNet. Håper det ikke var et dårlig kjøp :ermm:

 

 

edit: Det jeg er litt skeptisk til er tastaturet. Håper at det ikke er alt for dårlig.

 

Og batteriet. Det stod ingen informasjon på nettsiden. (tipper at den holder i 2 timer).

 

Jeg kan prøve å gi dere en liten tilbakemelding når jeg får den.

Endret av Nerowulf
Lenke til kommentar

Bestilte den Packard Bell TJ75 fra NetonNet. Håper det ikke var et dårlig kjøp :ermm:

 

 

edit: Det jeg er litt skeptisk til er tastaturet. Håper at det ikke er alt for dårlig.

 

Og batteriet. Det stod ingen informasjon på nettsiden. (tipper at den holder i 2 timer).

 

Jeg kan prøve å gi dere en liten tilbakemelding når jeg får den.

Liten tilbakemelding?? Nei her krever vi full omtale :D

 

Hvor har dere funnet tester av aktuell Packard Bell maskin?

Lenke til kommentar

Hvor fant du den til 5999, Griffin95?

 

Her er linken til weekend price Elkjøp Det skal sies at Elkjøp er bra på "HOT" produkter så det lønner seg og følge med spesielt på fredag/lørdag på og for 1.Elkjøp 2.Komplett 3. MPX 4.Netshop 5.netonnet

 

 

Kan ikke tenke meg at pris dette så mye at du kan få med Blue-ray spiller på denne prisen med det første heller.

 

TJ75

HD5650 grafikk

TJ65 nærmeste jeg finner I5-430

 

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar

Huff, jeg hadde egentlig bestemt meg for 5738 eller 5740 fra Acer, men nå ble det litt vanskelig her :p

 

Misliker å velge PC kun ut fra spesifikasjoner og sånt på internett, i stedet for å se PC'en på ordentlig og kjenne litt på tastaturet og hvordan den er bygget. Tenker jeg tar en tur på Elkjøp for å se på de andre PB-modellene de har, så ser jeg vel hvor landet ligger...

 

 

Acer Aspire 5740 med tilsvarende spesifikasjoner vil vel ligge en del høyere i pris, kanskje rundt opp mot 7000 kroner som ordinær pris?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...