Gå til innhold

Grisebillig Acer Aspire 5738ZG - jeg vurderer faktisk å kjøpe 2!


siNch

Anbefalte innlegg

Hehe, man lærer så lenge man lever.

 

For å takle flere ting i bakgrunnen er det ram som brukes, ikke CPU. Åpning av programmer osv har ikke noe særlig med CPU å gjøre, men heller HDen og ram.

 

CPUen blir brukt når man f.eks skal rendere en film i et redigeringsprogram, eller f.eks spille spill som krever ekstra mye CPU, ala GTA IV, World in Conflict og ofte strategispill der det er maange ting som skjer på en gang.

 

En laptop til 5000-6000,- vil fungere til alt. For de som også er interessert i å spille av og til, er det lurt å finne en laptop der man får best GPU for penga. Om det går på bekostning av at prosessoren går ned fra T4400 til T4300, altså 100mhz, har det ingenting å si når.

 

HPen så vel grei ut, men du får en laptop med ATI 4650 til 4999. Om du leter litt i de siste trådene her, vil du finne linken. Jeg husker den ikke.

 

Har sett noen av linkene, og at det sies i innlegg at det var 4990,- eller noe. Men det virker som kjedene har satt opp igjen prisene..

 

De har nok satt opp prisene ja. Sikkert for å melke før 5740 lanseres. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sant nok. Mulig vi får se denne enda lavere i pris da ettersom lagerstatus hos komplett er 100+ på lager. :hmm: Har ikke sett noen ytelsestester på i3 enda, men den ligger sikkert godt over T4400? Radeon HD 5650 1GB benytter seg vel av DX11 og har nok god utbytte av det til tross for at score'n i 3Dmark05 ligger på 13911 poeng, ikke altfor langt unna forgjengeren, i følge Notebookchecks tester. Blir spennende å se hva som skjer med prisene framover når i7, i5 og i3 inntrer markedet for fullt.

Jeg luerer på litt av det samme, men når jeg sjekker I3-330 så har denne en rank på 149 plass http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php mot T4400 mot 247 plass.

 

4650 kort er ganske bra, og blant det beste i denne klassen.

 

 

Men hva er det på den svenske netsiden DH der I3 med en skjermoppl. 15,6 tom / 1280 x 800 på 5470 kort for denne nye 5740 laptopen, rimer vel ikke bra dette iht. det en kan få i dag med 5739G med P7450/GT240 til 6-tusen i dag.

 

Griffin

Endret av griffin95
Lenke til kommentar
Jeg luerer på litt av det samme, men når jeg sjekker I3-330 så har denne en rank på 149 plass http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php mot T4400 mot 247 plass.

 

4650 kort er ganske bra, og blant det beste i denne klassen.

 

Men hva er det på den svenske netsiden DH der I3 med en skjermoppl. 15,6 tom / 1280 x 800 på 5470 kort for denne nye 5740 laptopen, rimer vel ikke bra dette iht. det en kan få i dag med 5739G med P7450/GT240 til 6-tusen i dag.

 

Griffin

 

Pass på her! Det kommer mange utgaver av Acer 5740 akkurat som det finner mange versjoner av Acer 5738. Skal du ha 5740 utgaven må du passe på at den har: Intel Core i3 2,13GHz, 4GB RAM, 500 GB HD, ATI Mobility Radeon HD 5650, 15,6 tommer på 1366x768. Ser Dustin home har en 5740 utgave med 3GB ram, 320GB HD og et Ati HD 5470 skjermkort til rett under 5000 kroner nå. Denne vil du ikke ha. Da er Acer 5738 med Ati HD 4670 et bedre valg da den har et mye kraftigere skjermkort mer minne og større HD. Ati HD5470 blir en flaskehals i forhold til i3 prosessoren.

 

5740 med Intel Core i3 2,13GHz, 4GB RAM, 500 GB HD, ATI Mobility Radeon HD 5650, 15,6 tommer på 1366x768. bør ligge under 6000 kroner. Gjerne mellom 5500-6000 kroner og under 5500 kroner er et kupp.

 

Den riktige 5740 i prisguiden

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Hei!

 

 

Dette er en bestillingsvare, og vil først bli bestilt fra leverandør ved eventuell ordre.

 

det må regnes ca 2 uker for å få denne inn.

 

 

Mvh

Datakjeden Webshop

 

:(

 

Hei, Martin.

 

 

 

Det er dessverre ubekreftet leveringstid på denne PC-en, så jeg vet ikke når den kommer inn på lager igjen.

 

 

 

Beklager!

 

 

 

Mvh

Inger-Lene Håland

 

:( :(

 

Hei

Sjekket opp med leverandør og de hadde kun en ubekreftet leveringsdato 18.02.10

 

 

Ha en fin dag!

Mvh

Amentio AS - Norges Billigste Nettbutikk

TLF: 815 70 455

 

:hmm:

Lenke til kommentar

Amentio sin webshop legger bare til en dag for hver dag som går :p tror det er et triks for å snike til seg kunder via prisguiden.

 

Jeg mailet forøvrig DH og spurte om de hadde en dato, svaret jeg fikk var "Ingen leveransedato klar ennå" :(

 

Leste i en annen tråd her på forumet at den ikke kom før i mars? Derfor begynte jeg å vurdere 5738 isteden og havnet altså her :p

Lenke til kommentar
Amentio sin webshop legger bare til en dag for hver dag som går :p tror det er et triks for å snike til seg kunder via prisguiden.

 

Jeg mailet forøvrig DH og spurte om de hadde en dato, svaret jeg fikk var "Ingen leveransedato klar ennå" :(

 

Leste i en annen tråd her på forumet at den ikke kom før i mars? Derfor begynte jeg å vurdere 5738 isteden og havnet altså her :p

 

5738 ligger for tiden på 5500,- som laveste hos netonnet.no og komplett.no. Dette mener jeg er alt for dyrt så det er ikke et alternativ for meg lengre. :) 4990 kroner var billig når tråden ble startet. Etter det har de satt opp prisen med 1000kroner og satt ned igjen med 500. Ettersom 5740 er rett rundt hjørnet med antatte priser på mellom 5500 og 6000 kroner må 5738 ligge godt under 4990 for at jeg iheletatt skal vurdere den igjen. :)

Lenke til kommentar

Misstenker at det er problemer med å produsere nok 5740G maskiner, og at det derfor er utsettelser.

 

Lukter jeg begrensninger i TSMC sin 40nm produksjon igjen? --> for lite ATI grafikkbrikker --> for lite 5740G (og andre maskiner med de nye ATI korta).

 

At Acer allerede har lansert Aspire 5745G med et svakere Nvidia GT 330M styrker vel misstanken min: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=175759&model=

Lenke til kommentar
Misstenker at det er problemer med å produsere nok 5740G maskiner, og at det derfor er utsettelser.

 

Lukter jeg begrensninger i TSMC sin 40nm produksjon igjen? --> for lite ATI grafikkbrikker --> for lite 5740G (og andre maskiner med de nye ATI korta).

 

At Acer allerede har lansert Aspire 5745G med et svakere Nvidia GT 330M styrker vel misstanken min: http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=175759&model=

 

Det kan godt hende, men jeg tror heller at norske nettbutikker blir prioritert i andre rekke. De vil nok lansere i de største markedene først. Hentet dette fra acer.co.uk:

AS5740G-334G50Mi Genuine Windows® 7 Home Premium , Intel® Core™ i3 processor 330M (2.26GHz, 3MB Cache), 15.6" HD Acer CineCrystal™ LED LCD, ATI Mobility Radeon™ HD 5650, 1G DDR3, 2 GB Memory+2 GB Memory, 500 GB HDD, DVD-Super Multi DL drive, Acer Nplify™802.11b/g/n, 3-pin 90W AC adapter

 

Alle 5740 utgavene fra Acer's hjemmeside

 

Man finner ikke dette på acer.no, men det kommer nok snart. Jeg tror den er rett rundt hjørnet. I begynnelsen av mars begynner det nok å være klart for en ny laptop ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...