Gå til innhold

Grisebillig Acer Aspire 5738ZG - jeg vurderer faktisk å kjøpe 2!


siNch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg nettopp mottat min. Men det følger ikke med recovery cd.

Hvis jeg ønsker å formatere harddisken så har jeg ingen mulighet for å legge inn windows igjen.

Er det en fordel å ta Image av maskinen ? Isåfall finnes det gratis programmer til dette ?

 

Du får tilbudet om å brenne ut recovery DVD plater mens du setter opp pcen. Disse kan brukes ved en reinstallasjon.

 

Jeg angrer litt på kjøpet i dag. En uke etter at pcen ble kjøpt, og uten at jeg har brukt den i det heletatt, med unntak av da jeg satt den opp, har harddisken trolig tatt kvelden i dag. Skulle starte den opp, og får bare tre pip og ingen Windows starter opp.

Kommer heller ikke inn på recovery delen.

Lenke til kommentar
Nå har jeg nettopp mottat min. Men det følger ikke med recovery cd.

Hvis jeg ønsker å formatere harddisken så har jeg ingen mulighet for å legge inn windows igjen.

Er det en fordel å ta Image av maskinen ? Isåfall finnes det gratis programmer til dette ?

 

Du får tilbudet om å brenne ut recovery DVD plater mens du setter opp pcen. Disse kan brukes ved en reinstallasjon.

 

Jeg angrer litt på kjøpet i dag. En uke etter at pcen ble kjøpt, og uten at jeg har brukt den i det heletatt, med unntak av da jeg satt den opp, har harddisken trolig tatt kvelden i dag. Skulle starte den opp, og får bare tre pip og ingen Windows starter opp.

Kommer heller ikke inn på recovery delen.

 

Det var trist, hvor kjøpte du den ?

 

Er den recovery cd sånn at man kan formatere harddisken og så bruke denne for å legge inn windows igjen ? Eller må windows være intankt når man legger inn recovery ?

Lenke til kommentar

kjøpte den på komplett.no

 

Du skal kunne legge inn alt på nytt via de platene. Men de inneholder jo alt jalla programvaren til Acer også da.

 

Jeg brant ikke ut disse platene, regnet ikke med at pcen tok kvelden etter en uke. Brant ut driver CDen, og har jo Windows 7 plater liggende.

Så skal se om jeg får lagt inn W7 igjen, men må dekrypte disken først, og det tar minst et døgn med den hastigheten den har nå.

Lenke til kommentar
Nå er min ferdig med 1.gangs oppstart. Men fikk aldri spørsmål om å lage recovery cd :(

Er det en annen måte å gjøre dette på ?

Hvordan lager du driver cd'en?

 

Jeg fikk et valg fra ett eller annet erecovery eller noe slikt. Der fikk jeg to valg, å lage en full backup eller kun av driverne.

Lenke til kommentar

haha, office ready har ingenting å si med specs å gjøre. nei betyr det samme som at den ikke har blitt gjort klar for office installering, noe som egentlig ikke er noen jobb. bare sånn profileringstull.

 

når det gjelder skjermkort og forskjeller der så er det bare å sjekke notebookcheck og listen der til høyre. Hvis du finner 5470 så ser du ytelsen er rimelig dårlig i forhold til 5650.

 

og dere som bekymrer dere for om wow skal gå greit så ville jeg ikke bekymret meg for det. Pcen der kjører stort sett det meste på high og eventuelt høyere.

 

satser på 7740 selv tror jeg. frister med 17" med så mye film som jeg ser.

 

og NESQUICK, det er rimelig kraftig forskjell mellom core i3 og t4400, hvor altså core i3 er den beste. Dessuten er det mye mer framtidsrettet. i tilegg til at det er integrert grafikk på tingen som hjelper deg med strømforbruket når du ser på film og ikke spiller. (deaktiverer grafikkkortet) snakk om 20-40% forbedring ved samme frekvens. les første side folkens ;)

Endret av Phinex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...