Gå til innhold

Grisebillig Acer Aspire 5738ZG - jeg vurderer faktisk å kjøpe 2!


siNch

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå tenkte jo jeg på 5738zg som er det tråden egentlig handler om (selv om vi har diskutert 5740 minst like mye. :p)

 

Tipper de har satt opp prisen nå bare for å kjøre de på "kampanjetilbud" like før 5740 maskinene taes inn for å få solgt mest mulig før de fases ut. Etter at 5740 kommer i butikkene vil nok 5738 synke enda lavere i pris før den omsider forsvinner fra markedet.

Endret av siNch
Lenke til kommentar
hehe, ja. kan nok stemme det :) Tror jeg bare blir nødt til å smøre meg med tålmodighet og vente på 5740 selv om jeg trenger laptop nå.. :p

 

 

De har 5740 på lager hos MPX.

Er det noen grunn til ikke å kjøpe modellen som MPX har?

 

Ingen bortsett fra at den har et svakt HD5470 skjermkort, HD5650 som er i de maskinene som folk flest venter på er mye kraftigere.

Lenke til kommentar

hey, nå var jeg innom elkjøp her nede igår og sjekket pcene deres. De hadde altså en 5738zg med Radeon 5650 og t4400 til 5695. Synes dere dette er gal pris? Jeg trenger en laptop asap..

 

Han selgeren mente at dette ikke var en gamer pc, fordi kablene var i dårlig stand og masse shitt, jeg fortalte at den kunne spille de fleste spill ganske høyt uten problemer noe han mente var tull.

 

Pcen hadde også 4gb ram, 640gb hdd, osv..

Lenke til kommentar
hey, nå var jeg innom elkjøp her nede igår og sjekket pcene deres. De hadde altså en 5738zg med Radeon 5650 og t4400 til 5695. Synes dere dette er gal pris? Jeg trenger en laptop asap..

 

Han selgeren mente at dette ikke var en gamer pc, fordi kablene var i dårlig stand og masse shitt, jeg fortalte at den kunne spille de fleste spill ganske høyt uten problemer noe han mente var tull.

 

Pcen hadde også 4gb ram, 640gb hdd, osv..

 

Helt ok pris det, og jeg tror nok selgeren snakket svada for å få deg til å kjøpe en maskin han tjener mer på.

Lenke til kommentar
Hvordan er T4400 i mot i3 og i5 av samme frekvens?

 

ca 20-30% svakere avhengig av program.

 

OC, hvor har du den prosenten fra? Jeg er litt tvilende, da 20-30% er særdeles mye. Ta f.eks Pentium M vs. Core2Duo samme frekvens. Det veldig lite forskjell og ikke merkbart i det hele tatt med mindre du kjører tyngre program, spill eller komprimerer eller pakker ut store(eller mange små) filer. i3 og i5 er helt sikkert raskere men 20-30% hva da? Raskere på tid? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...