Gå til innhold

HP med nye Nett-PC-er


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, i det minste var prisen bra, 2500 er nesten så jeg vurderer å plassere min 'gamle' 701 på permanent server-tjeneste. ;)

 

Har forøvrig lekt litt med forrige versjon av HPs netbook*, den er stort sett en sympatisk maskin. Formfaktoren ser litt *rar* ut, den er like tykk og dyp som en eeepc700/900 men flere cm bredere. Bedre plass til fingrene men skjermen ser litt *rar* ut. :)

 

 

 

 

*HP Mini 2140, trur eg...virker som disse nye får samme størrelsen.

Lenke til kommentar

Fiffig! Kult at HP tar opp GNU/Linux. Som Simen sier er det mest sannsynlig Moblin-basert OS:

 

*snip*

eksempelvis både epost, Internett og videotjenester er tilgjengelig etter svært kort tid fra oppstart. I tillegg vil nettsider, bilder, musikk og annet som legges på grensesnittet forbli i live – noe som hjelpes av en egen oppgavelinje som enkelt skal la en bytte mellom programmer

*snip*

 

Høres veldig ut som Clutter.. De sier den er "egenutviklet", med det tolker jeg det dithen at det er en brandet versjon av Moblin V2 ;)

Lenke til kommentar

Her ser vi vel også litt av hva en XP-lisens koster ;) Linuxmaskinen kommer med mer minne OG større harddisk og er fremdeles ca 350 kr rimeligere.

 

Vanskelig å se på bildene om disse er i aluminium som de forrige modellene var, disse ser jo strengt tatt ut som plast. Noen som vet? Er jo et stort pluss i tilfelle.

 

Hvordan i alle dager kan det være fordel med plast? Aluminium-maskinene ser, føles og ER mye bedre enn sammenskrudd plast..

Lenke til kommentar
Vanskelig å se på bildene om disse er i aluminium som de forrige modellene var, disse ser jo strengt tatt ut som plast. Noen som vet? Er jo et stort pluss i tilfelle.

 

Hvordan i alle dager kan det være fordel med plast? Aluminium-maskinene ser, føles og ER mye bedre enn sammenskrudd plast..

 

Vi leser krissh tydeligvis på helt forskjellige måter. Jeg leser det som om han mener at aluminium er et stort pluss. Det er også langt mindre sannsynlig at at hans skulle mene noe annet ;)

Lenke til kommentar
Vanskelig å se på bildene om disse er i aluminium som de forrige modellene var, disse ser jo strengt tatt ut som plast. Noen som vet? Er jo et stort pluss i tilfelle.

 

Hvordan i alle dager kan det være fordel med plast? Aluminium-maskinene ser, føles og ER mye bedre enn sammenskrudd plast..

 

Vi leser krissh tydeligvis på helt forskjellige måter. Jeg leser det som om han mener at aluminium er et stort pluss. Det er også langt mindre sannsynlig at at hans skulle mene noe annet ;)

 

*snip*

disse ser jo strengt tatt ut som plast. Noen som vet? Er jo et stort pluss i tilfelle.

*snap*

 

Jeg klarer ikke tolke det som annet enn at det er et stort pluss om de er i plast. Nuvel. :p

Lenke til kommentar

Jeje, eksamenslesing hele natta, eksamen på morran og konferanse i hele dag :-p Føles som jeg har to i promille nå, så får skylde på det, er vanligvis relativt oppegående når det gjelder språk hehe.

 

Mente selvfølgelig at alu er bedre, og at det er et stort pluss om disse også er i alu. Men litt vanskelig å tolke ut fra bildene, det kan se litt ut som plast.

 

Er ikke akkurat mer våken nå, men håper det ble mer forståelig :-p

Lenke til kommentar
Beskrivelsen av "Mi" høres ut som et Moblin interface.

 

Ellers så er det trist å se et oppgulp av dårlige løsninger som "alle andre" har laget før dem. Det eneste nye her er Broadcom HD-chip (og "Mi" hvis det blir noe annet enn Moblin)

Det er ikke Moblin, men Ubuntu sammen med et grensesnitt utviklet av HP(minner om Ubunut Remix, men ser kanskje litt bedre ut). HP sine "netboks" skal ha et veldig godt tastatur etter det jeg har lest. Litt artig å se at de kan by på mer når den kommer med Linux. Når det gjelder "oppgulp" så blir det det når de velger løsninger fra Intel. Dette området skriker etter konkurranse.

 

Så da selger altså både HP og Dell slike maskiner med Ubuntu!

Lenke til kommentar
Har alltid likt HP forsåvidt. Lite bloatware som er lett å fjerne.

 

Vet ikke om jeg misforstår, men jeg kjøpte meg en TX maskin fra HP for noen måneder siden. Den var så nedtynget av bloatware at den kræsjet ut av boksen... Fyrte opp IE for å laste ned FF, kræsjet så til tusan! Bloatwaren kræsjet i hytt og gevær også... :roll: Det var også MASSIVT etterslep ved bruk av pennen (TX er en tablet) i Photoshop, ja maskinen var rett og slett ubrukelig slik den ble levert. Kom ikke utenom formatering og ren installasjon fra egen plate.

 

Spørs hvor lenge komponentene i den holder, X2'en butter på 90 grader under load. Får satse på at det ikke går an å steke egg med disse nye nettpc-ene deres da. :wee:

Lenke til kommentar
Beskrivelsen av "Mi" høres ut som et Moblin interface.

 

Ellers så er det trist å se et oppgulp av dårlige løsninger som "alle andre" har laget før dem. Det eneste nye her er Broadcom HD-chip (og "Mi" hvis det blir noe annet enn Moblin)

Det er ikke Moblin, men Ubuntu sammen med et grensesnitt utviklet av HP(minner om Ubunut Remix, men ser kanskje litt bedre ut). HP sine "netboks" skal ha et veldig godt tastatur etter det jeg har lest. Litt artig å se at de kan by på mer når den kommer med Linux. Når det gjelder "oppgulp" så blir det det når de velger løsninger fra Intel. Dette området skriker etter konkurranse.

 

Så da selger altså både HP og Dell slike maskiner med Ubuntu!

 

Kilde på at det er Ubuntu?

Lenke til kommentar
Beskrivelsen av "Mi" høres ut som et Moblin interface.

 

Ellers så er det trist å se et oppgulp av dårlige løsninger som "alle andre" har laget før dem. Det eneste nye her er Broadcom HD-chip (og "Mi" hvis det blir noe annet enn Moblin)

Det er ikke Moblin, men Ubuntu sammen med et grensesnitt utviklet av HP(minner om Ubunut Remix, men ser kanskje litt bedre ut). HP sine "netboks" skal ha et veldig godt tastatur etter det jeg har lest. Litt artig å se at de kan by på mer når den kommer med Linux. Når det gjelder "oppgulp" så blir det det når de velger løsninger fra Intel. Dette området skriker etter konkurranse.

 

Så da selger altså både HP og Dell slike maskiner med Ubuntu!

 

Kilde på at det er Ubuntu?

while Mi (a special HP operating system based on Ubuntu Linux, named for "mobile internet" containing "HP MediaStyle" based on Elisa[5][6]) (Wikipedia). Også nevnt her for tidligere versjon. Du kan se en video av det

(youtube).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...