Gå til innhold

Konkurranse: Vinn Urospredere-billetter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra Traileren:

Larry Bringsgjord - Direktør, MTG Music

"Æ må si det at ulovlig fildeling, det hate æ som pesten"

Vel på tide å våkne opp nå "gamle dinosaur", tilby musikken deres til salgs i FLAC format som nedlastbart så skal jeg kjøpe og gjøre deg rik og fet på andres skaperverk i dine gamle dager.

 

Espen Tøndel, Advokat:

"For de som blir tatt er jo overaskelsen ekstremt stor når politiet står på døren"

Det er godt dere har noe å tjene penger på for å holde porche, bmw og mershe SUVene deres gående på veien :) Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Så gjennom trailerern og må si at jeg kunne ikke vært mer enig med han fyren fra Gatas parlament enn det han er. Har veldig lenge gått og tenkt på det samme, fildeling er kommet for å bli, nå må også artister, regissører og filmselskap begynne å bruke denne muligheten på en ny og kreativ måte.

Lenke til kommentar

Det er jo film og musikkbransjen sin fail at fildeling er så utbrett. Hadde de litt tidligere begynt med nettbutikker der man kan laste ned nye album for en 50 lapp i stedet for 200 i en butikk ville det ikke vert på langt nær så mye fildeling. Dessuten tror jeg at artistene tjener på fildeling, i og med at de bare får en liten sum pr plate, tror det er ca 5kr. Det er nok flere som går på konserter på grunn av fildeling.

Lenke til kommentar

Sorry å måtte si det, men jeg mistenker filmen blir et gjesp i forhold til hvor mye oppmerksomhet den har fått. Jeg tror ikke vi får se Marthe Torsby i IFPI skifte mening, eller at den anonyme fildeleren som er intervjuet i filmen be om tilgivelse. I så måte tror jeg vi har hørt det meste før.

 

Men det er nok fint for de som ikke kjenner til problemstillingen å få det i et mer lettspiselig format (film), så de kanskje kan ta stilling i debatten. Frem til i dag kan det virke som f.eks. politikere er litt feige og pga uvitenhet og lettpåvirkelighet fra lobbyister lar de rettighetshaverne i stor grad påvirke lovgivningen. På det området tror jeg filmen kan ha en effekt, som vil dra igang en dypere debatt om temaet.

 

Jaja, vi får vente og se. Jeg får spare meg til etter at man har sett filmen.

Endret av kommers
Lenke til kommentar

Det er veldi mange bransjer som utsettes for det, og det er enorme tap. - Marte Thorsby

 

Æ må si det, at ulovlig fildeling hater æ som pesten. - Larry Bringsjord

 

For noen av disse her som har blitt tatt, er overraskelsen ekstremt stor når politiet står på døren. - Espen Tøndel

 

Det eneste disse gjør er jo å sutre, og rasler med sablene. Det er ikke rart situasjonen er som den er i dag når det eneste underholdningsbranse-folkene gjør er å syte, istedenfor å prøve å finne en løsning

 

Harald Zwart, Torgeir Waterhouse og Aslak Borgersrud er de eneste som faktisk sier noe fornuftig.

 

Må si jeg gleder meg til denne. Men når jeg ser hvor lavpannede og trangsynte mange av de som sitter på toppen i undeholdningsbransjen er... Tviler jeg på at det noen gang kommer til å bli noen løsning i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...