Gå til innhold

Norton gir Firefox-trøbbel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel det er mange som bruker Norton, og etterhvert en god del som bruker Firefox, så det synes jeg vel det er fornuftig av Hardware (og deres kilder) å bruke spalteplass på. At det er "all slags trøbbel" med det gjør det ikke mindre relevant. Ikke at jeg har opplevd mye trøbbel med Norton, i årenes løp, eller med Firefox for den saks skyld.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Helt enig med Geir, slik info er nyttig for de som bruker Norton. Og mange kjører faktisk Norton uten store problemer.

 

Nå er det ikke bare Norton som driter på draget av og til, Trend Micro klarte å lage en oppdatering i forrige uke som medførte at helt virusfrie filer ble satt i karantene. Med BSOD og annen ustabilitet som konsekvens i verste fall. Hos meg medførte det bare at noe smårusk ikke virket, og de klarte å rette opp feilen i løpet av noen dager.

Lenke til kommentar
Helt enig med Geir, slik info er nyttig for de som bruker Norton. Og mange kjører faktisk Norton uten store problemer.

 

Nå er det ikke bare Norton som driter på draget av og til, Trend Micro klarte å lage en oppdatering i forrige uke som medførte at helt virusfrie filer ble satt i karantene. Med BSOD og annen ustabilitet som konsekvens i verste fall. Hos meg medførte det bare at noe smårusk ikke virket, og de klarte å rette opp feilen i løpet av noen dager.

Samme skjedde med F-Secure hos meg for en tid siden. Jeg har sluttet å bruke anti virus programmer helt nå. Om man installerer noe med administrator rettigheter som viser seg å være et virus er det ingen beskyttelse som hjelper alikevel. I løpet av 20 år har mine PCer vært infisert en håndfull ganger og AV programmer har ikke greid å fixe det alikevel. Bare tøv, skulle ikke forundre meg om noen av de som lager Norton og F-Secure etc lager irriterende viruser på fritiden bare på kødd.

 

Etter min mening bør virus beskyttelse være en integrert del av sikkerheten i et OS. Norton og andre er bare et pengesluk.

Lenke til kommentar
Personlig har jeg få positive erfaringer med Norton. Det kan vel være en hit eller miss forsåvidt, noen har ingen problemer, andre har en del. Men jeg bruker heller andre alternativer.

Jeg har en spille PC som jeg tillater meg å være uforsiktig med. Installerer ditt og datt for å prøve. Etter 2 år nå ikke et eneste problem med uønsket programvare. Bruker Firefox og Thunderbird og alle sikkerhets nivåer er på standard. UAC og Windows Firewall er skrudd av :)

Lenke til kommentar
Personlig har jeg få positive erfaringer med Norton. Det kan vel være en hit eller miss forsåvidt, noen har ingen problemer, andre har en del. Men jeg bruker heller andre alternativer.

Jeg har en spille PC som jeg tillater meg å være uforsiktig med. Installerer ditt og datt for å prøve. Etter 2 år nå ikke et eneste problem med uønsket programvare. Bruker Firefox og Thunderbird og alle sikkerhets nivåer er på standard. UAC og Windows Firewall er skrudd av :)

 

Norton er et vanvittig farlig sikkerhetsprogram å bruke. Det er alt for mye feil, og skjer det noe, så er løsningen alltid, avinstaller og installer. Det alene er jo fort en ganske mange minutter. Prøvde 2008 i år på en ny maskin der Norton var med (seff var den med, går jo aldri ann å få en ny maskin uten dette svineriet installert). har lovlig lisens via telenor abo osv. Neida den kutta ut alt, slo alt av sikkerhet av fordi den en dag ikke fikk kontakt med en aktivering/identifiseringserver. Genialt!

 

Satte opp en ny laptop for en på lørdag. Første gang jeg har opplevd at det gikk ann å fjerne Norton uten å reinstallere alt. Fantastisk de gjør fremskritt.

 

Det finnes så mye annet bra å velge på, at det er synd og skam at Norton skal presse seg inn som pesten på alle nye maskiner med windows på. Skaper bare bry med å bli kvitt. Norton er værre å ha på maskina og bli kvitt en de fleste virus og spyware.

Lenke til kommentar
Kan med hånden på hjertet si at både northon og norman har jeg bare hatt negative erfaringer med.

 

STYR UNNA!

 

Edit: Samt Panda, men da er det ikke snakk om førstehånds erfaringer.

 

Kanskje du bør tenke på at det kanskje er brukeren det er noe feil med siden du har hatt problemer med så mange program? ALDRI hatt et eneste problem med Norton helt siden 2004 versjonen jeg.

Lenke til kommentar

Norton for meg er bæsj. Det var advarsla her, fare der og trøbbel overalt. måtte skru det helt av på alle LAN, samt at det stjal systemresursa av en anna verden. Og trur eg reinstallerte det gjennomsnittlig 3 ganga på 4-5 måna. Når eg så fikk opp auga så var det et ork å bli HELT kvitt, og formatering blei nødvendig. Og det holdt ikkje systemet virusfritt engang!

Og ikkje sei at det er brukeren som er problemet i dette tilfellet, for eg prøvde å konfigurere det til å bli venna med meg en god del ganga :thumbdown:

 

Avast gjer no jobben smertefritt, resursgjerrigt og virusfritt (bank i bordet!) sjøl om eg surfa meir "farlig" enn den gang. Og avast er gratis :)

 

Har ikkje prøvd Norton 360 endå, men har hørt så masse positivt om det at eg kanskje gir norton en sjangse til :p

Lenke til kommentar
Kan med hånden på hjertet si at både northon og norman har jeg bare hatt negative erfaringer med.

 

STYR UNNA!

 

Edit: Samt Panda, men da er det ikke snakk om førstehånds erfaringer.

 

Kanskje du bør tenke på at det kanskje er brukeren det er noe feil med siden du har hatt problemer med så mange program? ALDRI hatt et eneste problem med Norton helt siden 2004 versjonen jeg.

 

Ville ikke hatt problemene om det var min personlige PC det var snakk om, men da hadde jeg heller ikke kommet til å bruke Norton eller Norman siden det er såpass mange kunder som er innom med problemer relatert til problemer som ikke kan direkte kobles til brukerens dårlige peiling. Men problemer med at den sperrer diverse nettverksresurser utan at brukeren får noen som helst advarsel om at den sperrer det slik at en ikke vet at det er programmet som er problemet.

 

Slik skaper irritasjon og en slipper i stor grad dette dersom en bruker (mange) alternative antivirus.

 

my 2 cents.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...