Gå til innhold

FEATURE: Her er leserenes ti favorittspill fra 2017


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

What?

Zelda har pay to win elementer med amiibo systemet.

Mye innhold er også låst bak dem.

De er laget i begrenset utvalg, så folk kjøper dem opp og selger dem dyrere på Internett.

 

Eller var det casual delen?

 

 

Jeg hater Amiibo intenst, og mener det er en helt skandaløst dårlig ide å kun selge DLC på den måten, men det er virkelig ikke P2W. Og det er også sært at du av alle, som har gått "berserk" i å forsvare at Battlefront 2 ikke har noen P2W elementer i det hele tatt, går ut mot Zelda av alle spill. Som er et singleplayer-spill!

Lenke til kommentar

Nå har du mistet oss helt Lars. xD

 

Morsomt at jeg mislikte de aller fleste spillene på listen. :p Hellblade var unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Mario var morsomt nok gjennom historien, men etter 300+ meningsløse måner gikk jeg lei, og da var det ennå nesten to tredjedeler igjen. Zelda var et drittspill tvers gjennom, og Assassin's Creed hadde for mye overnaturlig bullshit for min smak. Jeg storkoste meg med likevel med det, men ikke nok til å sette det så høyt på listen. Persona 5 var en gørrkjedelig film med litt gørrkjedelig gameplay her og der de åtte timene jeg spilte det, og PlayerUnkn... øh, jeg mener "Fortnite" gikk jeg fort lei av, selv før de droppet hele konseptet og konverterte det til PUBG. PUBG selv har jeg ikke spilt, og kommer ikke til å gjøre det. Først løpe rundt uten noe å gjøre i en evighet, før jeg blir drept og må sitte og se på andre spiller i en evighet? Nei, takk. :)

 

NieR falt ikke akkurat i smak. Igjen, det er unikt, men unikt betyr ikke nødvendigvis bra. Skjønner heller ikke hvorfor det ble så vanvittig hypet, når alle de andre spillene i serien fikk svært middels kritikk, og er lite kjent. Veldig mange er ikke engang klar over at NieR: Automata er det andre spillet i NieR-serien. Divinity: Original Sin 2 er svært bra, men har ikke spilt det så mye. Har ikke kraftig nok PC til det, så venter på en eventuell konsoll-versjon, Da gjenstår vel Horison: Zero Dawn. Det er helt klart favoritten min blandt de på listen, eller var det helt til jeg stakk ned i en "cauldron", fant en boss jeg ikke hadde sjanse å ta (ble drept på to, tre slag, og klarte aldri å skade ham), og kunne ikke klarte tilbake til overflaten igjen.

 

Så alt i alt en liste jeg er sterkt uenig med på omtrent samtlige punkter. Godt jobbet, lesere. :p Men nå skal det jo sies at jeg ikke akkurat tar slike lister seriøst. Jeg spiller det jeg liker, og driter i hva andre synes om det. Sitter for tiden og storkoser meg med Far Cry: Primal og Heroes of the Monkey Tavern. Det sier vel sitt. :)

Hehehe, du har vel bare såpass unik smak da, men igjen, unikt betyr ikke nødvendigvis bra. :wee:

 

Du liker nok litt andre typer spill, og det respekterer jeg. Er også litt enig med deg i enkelte ting, men ikke alle selvsagt. Interessert i å vite hvilke spill du ville plassert på en slik liste da. Er jo ikke noe som står i veien for å ta slike lister seriøst, OG samtidig spille det man liker å spille. :)

 

Vet ikke hvor du har det fra at NieR var hypet, var vel rimelig langt fra det da det kom. Om der var noe så var det nok mer eller mindre kun på grunn av oss fans av serien som prøvde hardt for å gi det oppmerksomheten det fortjente. I ettertid kan det nok ha blitt hypet mer, men det er vanskelig å kalle det for hype da, når det kommer av at folk spilte det og syntes det var så fantastisk at de anbefalte det videre til sine venner, osv. At Platinum gjorde gameplayet mer tilgjengelig skadet heller ikke.

 

Det er forøvrig ikke bare det andre NieR-spillet, men teknisk sett også en oppfølger til Drakengard. ;P

 

Ja, jeg vet jeg har litt annerledes smak enn folk flest når det gjelder spill. Ikke noe i veien med det. :) Skal heller ikke gå inn på hva jeg ville ha plassert på listen. Det jeg kan si er at slike lister stort sett består av spill som er hypet til det helt store, og dermed blitt veldig populære. Da er det ikke rart NieR: Automata er så høyt på listen, til tross for at veldig få faktisk vet det er NieR 2. At det i tillegg er en spin-off fra Drakengard er nok enda mindre kjent. Men har mast nok om det før, så skal droppe det denne gangen. :)

Lenke til kommentar

Hvordan vet du at mange ikke vet at Nier Automata er en oppfølger?

 

Fordi folk flest er idioter som ble forbannet da de lagde en bok av Ringenes Herre, hardbarket påstår at Street Fighter, Mortal Kombat og Tekken er i forskjellige sjangre, og nekter å godta at Zelda: BotW ikke er det første Zelda-spillet med open world.

Lenke til kommentar

Forøvrig overrasket over at Zelda knuste Mario. Har hatt inntrykk av at Mario har vært likt best av spillerne. Kanskje det er en "hevn" mot Gamers anmeldelse. :p

Merkelig. Mitt inntrykk er det motsatte - at det er Zelda som er det store spillet som trekker folk på Switch, og ikke Mario.

Lenke til kommentar

Zelda trakk mange til Switch i starten, men nå når Mario er ute er det enda flere som sikkert tar steget. Mario har en større appell en Zelda hos mange som ikke nødvendigvis ikke spiller så mye (de som kjøpte kun Wii den konsollgenerasjonen f.eks). Dessuten var Zelda også tilgjengelig på WiiU så mange som droppet Switch av den grunn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Forøvrig overrasket over at Zelda knuste Mario. Har hatt inntrykk av at Mario har vært likt best av spillerne. Kanskje det er en "hevn" mot Gamers anmeldelse. :p

Merkelig. Mitt inntrykk er det motsatte - at det er Zelda som er det store spillet som trekker folk på Switch, og ikke Mario.

 

 

Tja, Mario har vel solgt like mye/mer enn Zelda allerede, har det ikke?

Lenke til kommentar

 

Forøvrig overrasket over at Zelda knuste Mario. Har hatt inntrykk av at Mario har vært likt best av spillerne. Kanskje det er en "hevn" mot Gamers anmeldelse. :p

Merkelig. Mitt inntrykk er det motsatte - at det er Zelda som er det store spillet som trekker folk på Switch, og ikke Mario.

 

Historisk så har Mario knust Zelda i salgstall ca hver eneste gang da. :)

Lenke til kommentar

Mario trekker nok det lengste strået denne gangen også, selv om det kun er tilgjengelig på Switch sammenlignet med Zelda. Men Wii U er jo bare ett vondt minne Nintendo helst vil glemme at eksisterer, så den teller vi ikke med. 

Endret av Mala
Lenke til kommentar

 

Jeg hater Amiibo intenst, og mener det er en helt skandaløst dårlig ide å kun selge DLC på den måten, men det er virkelig ikke P2W. Og det er også sært at du av alle, som har gått "berserk" i å forsvare at Battlefront 2 ikke har noen P2W elementer i det hele tatt, går ut mot Zelda av alle spill. Som er et singleplayer-spill!

 

Når du får fordeler over de som ikke kjøper dem, så er det pay to win.

Selv om det er single player..

 

Bf2 hadde aldri muligheten til å kjøpe noe. Så det var aldri pay to win i det.

Lenke til kommentar

Det er jo svært lite fordeler med de amiiboene i Zelda, omtrent kun kosmetiske ting som ikke hjelper deg i spillet. Morsomt for de som gidder å bruke penger på det, ikke noe tap for oss som lot være. Har inntrykk av at amiiboene mest er et fysisk samleobjekt for de fleste som kjøper dem også.

 

Skjønner ikke hvorfor det skal være et problem når man bare kan la være, det er langt verre i spill som Battlefront hvor man kunne kjøpe seg fordeler over andre spillere online.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Hvis du ikke ser forskjellen på å kjøpe seg fordeler i et singleplayer spill kontra et multiplayer spill så må du komme fra en annen planet, deg om det.

 

Hvorfor skulle det ha noe å si? Om en person kan vinne et spill hurtigere pga våpen, rustninger og mat han får fra amiiboene så vil han ha en stor fordel når det gjelder tid brukt, og vanskelighetsgrad på spillet.

Når det også er dlc items som kun kan nåes gjennom dem så får andre ikke mulighet til å spille likt.

 

Dette har ført til amiiboer som selges for latterlige priser online.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...